Namn insamling för stor asfaltsplan/bana i Vetlanda området?

Tenacious_Dboy Eksjö
10 juli 2013 · 346 Inlägg

Hej på er alla biltokiga killar och tjejer.
det har pratas om att anlägga en större Asfalterad plats i Vetlanda eller där ikring men kommunen vill se hur stort intresse det finns och självklart ska väl närliggande kommuner kunna komma och köra där också vet inte hur detta ska skötas men dom vill ha en namn insamling först så det tycker jag vi kan visa dom hur stort vårat bilintresse är
gå in på denna adress och skriv ditt namn och din Stad så är du med och hjälper till att detta kanske kan bli möjligt //Tobias


finns mer info här

http://namninsamling.se/index.php?sida= … d0fNyBvlMt

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
KHRacing
25 juli 2013 ·

Tillfälle att påverka!!
Vi behöver en RIKTIG mötesplats för alla oss motorintresserade, gamla som unga tjejer och killar! Här får vi sladda, drifta och köra bil så mycket vi orkar och varför inte anordna små utställningar m.m ihop! Vetlanda är en stad med ett enormt stort bilintresse, behovet efter en mötesplats för likasinnade och möjligheterna kring detta är lika stort!

Det vi vill ha är en stor asfalterad plan med betongräcken runt för säkerhets skull. Gärna inhägnat av staket. Där kan man köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

Namninsamlingen kommer skrivas ut och lämnas till kommunen.

Är ni medvetna om att det inte "bara är att köra" efter att ni fått planen & staket uppsatt ?

Tenacious_Dboy Eksjö
25 juli 2013 · 346 Inlägg

KHRacing skrev:
Tillfälle att påverka!!
Vi behöver en RIKTIG mötesplats för alla oss motorintresserade, gamla som unga tjejer och killar! Här får vi sladda, drifta och köra bil så mycket vi orkar och varför inte anordna små utställningar m.m ihop! Vetlanda är en stad med ett enormt stort bilintresse, behovet efter en mötesplats för likasinnade och möjligheterna kring detta är lika stort!

Det vi vill ha är en stor asfalterad plan med betongräcken runt för säkerhets skull. Gärna inhägnat av staket. Där kan man köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

Namninsamlingen kommer skrivas ut och lämnas till kommunen.

Är ni medvetna om att det inte "bara är att köra" efter att ni fått planen & staket uppsatt ?

förhoppningsvis så asfalterar nog inte komunen bara huxflux utan att fixa så att man får köra på stället? tror nog att det kommer ta ett tag innan den asfaltsplanen kommer vara bestämmd vart den ska vara och får vara och vad som krävs för att få köra där sedan för miljö och buller och allt vad som ska stämma enligt regler och allt vad det är, men börjar man med namninsamling så kan man ju hoppas att det andra löser sig på något sätt //Tobbe

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
KHRacing
25 juli 2013 ·

Det vi vill ha är en stor asfalterad plan med betongräcken runt för säkerhets skull. Gärna inhägnat av staket. Där kan man köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

skriv då om denna infotexten e du snäll

BoostGuy
25 juli 2013 · 953 Inlägg

Låter intressant.

Tenacious_Dboy Eksjö
25 juli 2013 · 346 Inlägg

KHRacing skrev:
Det vi vill ha är en stor asfalterad plan med betongräcken runt för säkerhets skull. Gärna inhägnat av staket. Där kan man köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

skriv då om denna infotexten e du snäll

inte jag som skrivit texten jag kopierade texten och skrev ut det på garaget för jag räknade med att det fanns lite bilintresserat folk som vill köra bil och inte klaga på två ord som bytt plats " Där (kan man) köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!" eller  Där (man kan) köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!



ursäkta skriv felet även om det inte var jag som råkade skriva texten.//Tobbe

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
KHRacing
25 juli 2013 ·

Tenacious_Dboy skrev:

KHRacing skrev:
Det vi vill ha är en stor asfalterad plan med betongräcken runt för säkerhets skull. Gärna inhägnat av staket. Där kan man köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

skriv då om denna infotexten e du snäll

inte jag som skrivit texten jag kopierade texten och skrev ut det på garaget för jag räknade med att det fanns lite bilintresserat folk som vill köra bil och inte klaga på två ord som bytt plats " Där (kan man) köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!" eller  Där (man kan) köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

ursäkta skriv felet även om det inte var jag som råkade skriva texten.//Tobbe

Du skall inte ursäkta nånting alls,  Det var inte den minsta klagan klagan heller från min sida. snarare en uppmuntran att få det riktigt från början. För är det en sak som politikerna alltid går efter så är det exakta sammasättningar av meningar, = att sitter två ord fel så kan de lika väl stjälpa projketet som att stödja det, förstår du vad jag menar ?

Med vänlig hälsning K

Tenacious_Dboy Eksjö
25 juli 2013 · 346 Inlägg

KHRacing skrev:

Tenacious_Dboy skrev:

KHRacing skrev:
Det vi vill ha är en stor asfalterad plan med betongräcken runt för säkerhets skull. Gärna inhägnat av staket. Där kan man köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

skriv då om denna infotexten e du snäll

inte jag som skrivit texten jag kopierade texten och skrev ut det på garaget för jag räknade med att det fanns lite bilintresserat folk som vill köra bil och inte klaga på två ord som bytt plats " Där (kan man) köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!" eller  Där (man kan) köra fritt eller bygga egna banor med hjälp av koner m.m!

ursäkta skriv felet även om det inte var jag som råkade skriva texten.//Tobbe

Du skall inte ursäkta nånting alls,  Det var inte den minsta klagan klagan heller från min sida. snarare en uppmuntran att få det riktigt från början. För är det en sak som politikerna alltid går efter så är det exakta sammasättningar av meningar, = att sitter två ord fel så kan de lika väl stjälpa projketet som att stödja det, förstår du vad jag menar ?

Med vänlig hälsning K

ja det är tacksamt att folk säger till men det kändes lite som att du menar på att det är helt omöjligt och det hoppas jag att det inte ska bli iaf, men får hoppas det blir nåt utav detta och att folk vill komma och köra isfall //Tobbe

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
KHRacing
25 juli 2013 ·

Blir de av så kommer jag & kör, var så säker :-)

Tenacious_Dboy Eksjö
25 juli 2013 · 346 Inlägg

KHRacing skrev:
Blir de av så kommer jag & kör, var så säker :-)

okej ja det låter härligt det smile

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Streetfreak
25 juli 2013 · 693 Inlägg

Hur går det med streetracebanan på axamo i jönköping då?

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Tricitum
25 juli 2013 · 240 Inlägg

Streetfreak skrev:
Hur går det med streetracebanan på axamo i jönköping då?

Det senaste jag läste var detta: http://www.jnytt.se/klart-nu-far-street … tc-omradet
sedan har jag inte hört något och det har stått stilla.
Jag hade hoppas på att dom skulle ha fixat det i år och till denna sommaren, men verkar inte som då.
Får se nästa år kanske smile

BoostGuy
25 juli 2013 · 953 Inlägg

Inegt detta året troligen nästa år men prövotiden för banan skall la gå ut nästa år med så vi få la se. de överklagas hela tiden typ.

Extrazz En 5a är Livet.
4 augusti 2013 · 2 005 Inlägg

Varför inte bara lägga en rak bana någonstans utmed E4an? kommer knappast bli mer buller isf. Eller varför inte låta oss ha den "avgrävda" delen vid Gamla E4an som det körs på?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
NoCooL
24 april 2014 · 215 Inlägg

Hur går det med detta ?

Extrazz En 5a är Livet.
24 april 2014 · 2 005 Inlägg

Kommunen tycker det är roligare att förstöra stan med mer bussfiler och förstår inte att det är bussarna som orsaker flera av de trafikstockningar som är i stan så därför tycker de att oss bilintresserade kan man skita i tongue

Tror inte alls det är svårt att ragga sponsorer faktiskt. Snarare så att kommunen och någon surkärring i ödebyggden inte vill ha massa bilar runt sig.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
NoCooL
24 april 2014 · 215 Inlägg

Okej. Men tvinga dom att lyssna ? Anordna en börnout dag i Vetlanda som protest. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang