Cheva 57-150 Plan B: lackering mm.

Chevan kommer att lackas o sparkas igång! :-)
  • 35 Följare
  • 9 464 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 oktober
Oldchevysneverdie
21 juli 2013 · 209 Inlägg
#1

Eftersom det fattas så mkt delar till Camaro 68an och det är så mkt jobb med den så har jag tänkt om och ska pröva med att få 57an rullande istället,får snart sammanbrott utan bil att cruisa med...

Bilen är ju komplett förutom växellåda,behöver ny lack och krom,men tänker kroma allt eftersom jag får råd,inredningen är ok,motorn som sitter i är en 350ci och den verkar också ok,ingen vändkant i loppet så den kan inte rullat så jättemkt...
Det sitter skivbromsar fram,bromsservo och styrservo samt tilltratt så den blir nog kul att köra smile

Ska försöka uppdatera så fort det händer ngt...

Oldchevysneverdie
21 juli 2013 · 209 Inlägg
#2

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-ca399b001ca5d0de4402a9a1a3d0b75b.jpg


Huven blästrad på insidan!



https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-ab615d75bb249be97a969e46bc8711d8.jpg


Grundad med epoxiprimer!

Jackson_
21 juli 2013 · 594 Inlägg
#3

Kan bli kul å se :-)

gromitSWE
21 juli 2013 · 1 677 Inlägg
#4

Ska följas! smile

Oldchevysneverdie
21 juli 2013 · 209 Inlägg
#5

Jackson_ skrev:
Kan bli kul å se :-)

Ja,det vet man aldrig..wink

Oldchevysneverdie
21 juli 2013 · 209 Inlägg
#6

gromitSWE skrev:
Ska följas! smile

Kul att du tycker det är intressant! smile

delray58
21 juli 2013 · 120 Inlägg
#7

prem lagd:)

Oldchevysneverdie
22 juli 2013 · 209 Inlägg
#8

delray58 skrev:
prem lagd:)

smile

Oldchevysneverdie
24 juli 2013 · 209 Inlägg
#9

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-98244e7f595518ff2cf0afa88985cefd.jpg


Kul att blästra när man ser resultatet direkt..smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-67adb86aaa572be5a61c163b4634c533.jpg
Dagens resultat,får rikta och svetsa två sprickor på huvlåshållaren!

Oldchevysneverdie
26 juli 2013 · 209 Inlägg
#10

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-8df4fffebb6cfea0156172d326357e3d.jpg
Har provlackat en kulör som jag varit nyfiken på,kameran ger inte rättvisa åt bilden men den gnistrar bra i verkligheten,blandade silverflake i candyn då jag hade slut på vanlig klarlack...

EvilKalle
26 juli 2013 · 47 Inlägg
#11

Oldchevysneverdie skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-8df4fffebb6cfea0156172d326357e3d.jpg
Har provlackat en kulör som jag varit nyfiken på,kameran ger inte rättvisa åt bilden men den gnistrar bra i verkligheten,blandade silverflake i candyn då jag hade slut på vanlig klarlack...

Gillar shoeboxes, kommer följa! Ser ut som en trevlig färg... smile

Mvh/Henrik
Oldchevysneverdie
29 juli 2013 · 209 Inlägg
#12

Tack! smile Tror jag ska försöka med den färgen,skulle bara ha en bättre färgspruta...

Oldchevysneverdie
18 augusti 2013 · 209 Inlägg
#13

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-f4f7ec0020cf3c22de495fbadd71207b.jpg

Lycan
19 augusti 2013 · 260 Inlägg
#14

Det var ju tur att du har ett annat projekt när det fattas delar till Camaron, ska bli kul att följa vad det blir av denna 57:a. Vad har du för planer? Glidare, Racer eller nåt annat?

Du får allt ta ett tag i plånboken och köpa dig en vettig spruta, du är långt förbi amatörstadiet. Köp en HVLP-spruta, min Iwata 400W jobbar med 2,5kg tryck och 230m/l. Perfekt när man lackar hemma för det blir mindre sprutdimma, oftast har man ju inte den bästa ventilationen hemma i garaget. smile

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120
Oldchevysneverdie
19 augusti 2013 · 209 Inlägg
#15

Lycan skrev:
Det var ju tur att du har ett annat projekt när det fattas delar till Camaron, ska bli kul att följa vad det blir av denna 57:a. Vad har du för planer? Glidare, Racer eller nåt annat?

Du får allt ta ett tag i plånboken och köpa dig en vettig spruta, du är långt förbi amatörstadiet. Köp en HVLP-spruta, min Iwata 400W jobbar med 2,5kg tryck och 230m/l. Perfekt när man lackar hemma för det blir mindre sprutdimma, oftast har man ju inte den bästa ventilationen hemma i garaget. smile

Javisst är det tur;)
Jag har tänkt lacka den i ngn fräck färg och kanske sno 12"s fälgarna från camaron,korta bakaxeln och få på 13-15" breda sulor,ställbara coilovers fram,och skrämma upp 350 som sitter i,kanske monterar AFR topparna...Vill ha en bil som man kan cruisa  och bränna gummi med cool

Ja,jag skulle vilja köpa en bättre spruta,såg att Summit säljer ett kit med 3st olika Devilbliss sprutor till rätt peng,har du ngn erfarenhet av dom?

Lycan
19 augusti 2013 · 260 Inlägg
#16

Oldchevysneverdie skrev:

Lycan skrev:
Det var ju tur att du har ett annat projekt när det fattas delar till Camaron, ska bli kul att följa vad det blir av denna 57:a. Vad har du för planer? Glidare, Racer eller nåt annat?

Du får allt ta ett tag i plånboken och köpa dig en vettig spruta, du är långt förbi amatörstadiet. Köp en HVLP-spruta, min Iwata 400W jobbar med 2,5kg tryck och 230m/l. Perfekt när man lackar hemma för det blir mindre sprutdimma, oftast har man ju inte den bästa ventilationen hemma i garaget. smile

Javisst är det tur;)
Jag har tänkt lacka den i ngn fräck färg och kanske sno 12"s fälgarna från camaron,korta bakaxeln och få på 13-15" breda sulor,ställbara coilovers fram,och skrämma upp 350 som sitter i,kanske monterar AFR topparna...Vill ha en bil som man kan cruisa  och bränna gummi med cool

Ja,jag skulle vilja köpa en bättre spruta,såg att Summit säljer ett kit med 3st olika Devilbliss sprutor till rätt peng,har du ngn erfarenhet av dom?

Devilbiss är märket på min gamla spruta och den är väldigt bra i mitt tycke. Köpte den för 25år sedan och den funkar kanon fortfarande, de är ju bland de ledande inom färgsprutor så jag tror att kvalitén fortfarande är väldigt bra.

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120
Oldchevysneverdie
19 augusti 2013 · 209 Inlägg
#17

Lycan skrev:

Oldchevysneverdie skrev:

Lycan skrev:
Det var ju tur att du har ett annat projekt när det fattas delar till Camaron, ska bli kul att följa vad det blir av denna 57:a. Vad har du för planer? Glidare, Racer eller nåt annat?

Du får allt ta ett tag i plånboken och köpa dig en vettig spruta, du är långt förbi amatörstadiet. Köp en HVLP-spruta, min Iwata 400W jobbar med 2,5kg tryck och 230m/l. Perfekt när man lackar hemma för det blir mindre sprutdimma, oftast har man ju inte den bästa ventilationen hemma i garaget. smile

Javisst är det tur;)
Jag har tänkt lacka den i ngn fräck färg och kanske sno 12"s fälgarna från camaron,korta bakaxeln och få på 13-15" breda sulor,ställbara coilovers fram,och skrämma upp 350 som sitter i,kanske monterar AFR topparna...Vill ha en bil som man kan cruisa  och bränna gummi med cool

Ja,jag skulle vilja köpa en bättre spruta,såg att Summit säljer ett kit med 3st olika Devilbliss sprutor till rätt peng,har du ngn erfarenhet av dom?

Devilbiss är märket på min gamla spruta och den är väldigt bra i mitt tycke. Köpte den för 25år sedan och den funkar kanon fortfarande, de är ju bland de ledande inom färgsprutor så jag tror att kvalitén fortfarande är väldigt bra.

Är det stor skillnad på den gamla du har och Iwatan? Vet att Iwata 400 är populär,ser det på olika lackforum..:-)

Lycan
19 augusti 2013 · 260 Inlägg
#18

Oldchevysneverdie skrev:
Är det stor skillnad på den gamla du har och Iwatan? Vet att Iwata 400 är populär,ser det på olika lackforum..:-)

Jo det är stor skillnad men det skiljer 25år och utvecklingen på sprutor har gått framåt. Det som har kommit på senare år är just HVLP ( High Volume Low Pressure), jag rekommenderar dig att välja just en sån spruta. Om det är samma set Devilbiss du tittat på som jag hittade på Summit så är det HVLP sprutor. Har för mig att det är just Iwata som utvecklat denna teknik så de ligger kanske något i framkant mot andra spruttillverkare.

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120
Oldchevysneverdie
20 augusti 2013 · 209 Inlägg
#19

Lycan skrev:

Oldchevysneverdie skrev:
Är det stor skillnad på den gamla du har och Iwatan? Vet att Iwata 400 är populär,ser det på olika lackforum..:-)

Jo det är stor skillnad men det skiljer 25år och utvecklingen på sprutor har gått framåt. Det som har kommit på senare år är just HVLP ( High Volume Low Pressure), jag rekommenderar dig att välja just en sån spruta. Om det är samma set Devilbiss du tittat på som jag hittade på Summit så är det HVLP sprutor. Har för mig att det är just Iwata som utvecklat denna teknik så de ligger kanske något i framkant mot andra spruttillverkare.

Jo,det är HVLP som jag tänkt mig,har sneglat och dreglat över Satajet digital och Iwata LPH 400 LV men har inte hittat pengarna till en sån än..roll

Oldchevysneverdie
21 september 2013 · 209 Inlägg
#20

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176160/176160-a7453c2b17beb559c1cc6777f47458c7.jpg

Jag undrade igår om jag skulle spackla fenorna runda på huven,men ser nu när jag blästrat hela fenan att det finns inget annat val då de är inte jämna överallt,så nu vet jag det...yikes

Senast redigerat av Oldchevysneverdie (22 september 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang