Tjuter tutar (HÖGT!) i basarna

ronkinpeace
25 juli 2013 · 150 Inlägg

Tjena!!

Har sökt efter liknade trådar men hittar ingen som ja tycker passar in på mitt problem.

Har som sagt fått ett litet problem när jag kopplat in ljudet i mercan, allt är kopplat som det ska och som jag har haft det förut, men jag kopplade isär det tidigare idag för att koppla det lite bättre och snyggare, sagt och gjort när allt va klart och jag skulle prov spela så hör jag hur det tjuter, tutar i basarna, HÖGT är det också, inte alls om nått generatorvissel utan det låter exakt som om nån står med bilen brevid och tutar för fullt.

vad kan det vara för fel? hmm

det är dubbla mtx 12" och ett mutant steg

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
ronkinpeace
25 juli 2013 · 150 Inlägg

ingen som har nått förslag? smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
adde1336
26 juli 2013 · 22 Inlägg

Det är inte baserna som tjuter det är steget och det kan gå å lösa genom att starta om bilen några gånger men ditt steg är kört och kommer snart ge upp helt
tack för mig denna trevliga fredags morgon

Nitromast Dr. Scanner
26 juli 2013 · 2 167 Inlägg

Du kopplade ur Jorden först, eller hur? wink

ronkinpeace
27 juli 2013 · 150 Inlägg

Nitromast skrev:
Du kopplade ur Jorden först, eller hur? wink

det är mycke möjligt tongue hade lite mycke å tänka på just då så det är inte hel omöjligt i alla fall tongue

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
pint
27 juli 2013 · 86 Inlägg

Du kan ju ha orsaka detta om du har skipat att ta lös jorden från batteriet innan du började skruva och dra ut kablarna direkt från förstärkaren, Och som ovan har sagt dit slut steg är nog kört

Nitromast Dr. Scanner
27 juli 2013 · 2 167 Inlägg

ronkinpeace skrev:

Nitromast skrev:
Du kopplade ur Jorden först, eller hur? wink

det är mycke möjligt tongue hade lite mycke å tänka på just då så det är inte hel omöjligt i alla fall tongue

Då har du förmodligen bränt signaljorden i stereon också. Prova dra en tillfällig kabel från stereons chassi, till ytterhöljet på lågnivåkontakten

ronkinpeace
28 juli 2013 · 150 Inlägg

problemet är nog löst, har inte rört det sen ja dolade med det och idag när jag var ut i bilen så va det helt tyst och allt funkar som det ska smile så ja vet inte vad som har hänt smile men sånna fel som fixar sig själv gillar jag wink

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang