För stora magneter, Volvo 940

AOTP
26 juli 2013 · 140 Inlägg

Tja! Ja letade efter en liknande tråd men hittade ingen så tänkte fråga er. Mina GAS Silver 5.25 passar inte i min 940 pga att magneterna är på tok för stora och djupet räcker inte till i dörrsidorna.

Kan inte tänka mig att ja är ensam om detta, så är de nån som vet nåt mer alternativ än att kapa bort metallen bakom? Gör man så slår ju säkert rutan i magneten sen och ja vill gärna kunna veva ner tongue Någon snygg lösning som helst ska se så original ut som möjligt och som man kan få över originalgallren över skulle vart bra smile

Senast redigerat av AOTP (26 juli 2013)

Streethawk Billjuds Wannabe
26 juli 2013 · 1 771 Inlägg

AOTP skrev:
Tja! Ja letade efter en liknande tråd men hittade ingen så tänkte fråga er. Mina GAS Silver 5.25 passar inte i min 940 pga att magneterna är på tok för stora och djupet räcker inte till i dörrsidorna.

Kan inte tänka mig att ja är ensam om detta, så är de nån som vet nåt mer alternativ än att kapa bort metallen bakom? Gör man så slår ju säkert rutan i magneten sen och ja vill gärna kunna veva ner tongue Någon snygg lösning som helst ska se så original ut som möjligt och som man kan få över originalgallren över skulle vart bra smile

Finns väl 3 alternativ som jag kommer på.

1: Gör en MDF/SPÅN ring och sätt dit för att på så sätt få ut högtalaren en bit

2: Kapa plåten och hoppas den passar

3: Köp ny högtalare med mindre djup

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Zzoink
26 juli 2013 · 1 229 Inlägg

har kapat ur plåten på dom 740/940 jag monterat högtalare i och aldrig varit med om att rutan slår i smile så du kan nog kapa i lugn och ro smile

AOTP
26 juli 2013 · 140 Inlägg

Streethawk skrev:

AOTP skrev:
Tja! Ja letade efter en liknande tråd men hittade ingen så tänkte fråga er. Mina GAS Silver 5.25 passar inte i min 940 pga att magneterna är på tok för stora och djupet räcker inte till i dörrsidorna.

Kan inte tänka mig att ja är ensam om detta, så är de nån som vet nåt mer alternativ än att kapa bort metallen bakom? Gör man så slår ju säkert rutan i magneten sen och ja vill gärna kunna veva ner tongue Någon snygg lösning som helst ska se så original ut som möjligt och som man kan få över originalgallren över skulle vart bra smile

Finns väl 3 alternativ som jag kommer på.

1: Gör en MDF/SPÅN ring och sätt dit för att på så sätt få ut högtalaren en bit

2: Kapa plåten och hoppas den passar

3: Köp ny högtalare med mindre djup

Okej tack för tipsen!

Zzoink skrev:
har kapat ur plåten på dom 740/940 jag monterat högtalare i och aldrig varit med om att rutan slår i smile så du kan nog kapa i lugn och ro smile

Aah gött, får väl bli så smile

JFfoto
26 juli 2013 ·

Bara kapa 4 snitt, sen vinkla in plåten bakåt, hålen i bakdörrarna är mycket mindre än dom fram, så där får man kapa lite mera, så gjorde jag när jag satte i 6.5or i mina dörrar smile

AOTP
26 juli 2013 · 140 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Bara kapa 4 snitt, sen vinkla in plåten bakåt, hålen i bakdörrarna är mycket mindre än dom fram, så där får man kapa lite mera, så gjorde jag när jag satte i 6.5or i mina dörrar smile

De ja tänkte göra, blir nog lättast big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang