4474
Sök

Byta högtalare v70n 2005.

441 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Hej har idag det billigaste ljudpaketet och det är inte mycket att hänga i julgranen. jag har dock fyndat ett volvo original pa200 (4x50w), men byter till ett pa300 (4x75w) när möjlighet ges.

Jag hade gärna bytt till volvos större paket, men har fel dörrsidor för att få in dem i framdörrarna och 3600:- för nya dörrsidor är lite väl saftigt.

Jag har satt en budget på 2500:- och har funderingar på dessa:
*Focal Acces 165A1 i framdörrarna
*Focal 165CA1 coaxialer i bakdörrarna

Original så har man diskanter i D-stolparna i bakluckan och det är ingen större prioritet. Ger bara mer jobb installationsmässigt.

Har ni något annat tips på lättdrivna kitt för max 2500:- ?
Ska inte tävla i spl eller liknande utan vill bara ha ett prisvärt välljudande system. Har även tänkt att komplettera med ett subbygge senare.

Inga större synliga modifieringar ska göras, då jag vill eftersträva en diskret original känsla på bilen.

Någon som har andra tips? Självklart så kommer dörrarna att dämpas för att få mest ljud för pengarna....

1 777 Inlägg
26 juli 2013
Hertz Hsk165 fram o hertz esk165 bak så får du underbart rent ljud:-) .Kom förbi mig i veckan så kan du få provlyssna lite:-) MDS har ju även ett sjukt prisvärt kit, performance tror jag det heter för 1200 spänn som spelar ruskigt bra:-)

441 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
ts007 skrev:
Hertz Hsk165 fram o hertz esk165 bak så får du underbart rent ljud:-) .Kom förbi mig i veckan så kan du få provlyssna lite:-) MDS har ju även ett sjukt prisvärt kit, performance tror jag det heter för 1200 spänn som spelar ruskigt bra:-)

Jo men de landar ju på typ 3500:- och jag är osäker på om volvos originalsteg orkar driva dem. För 3000:- så ligger det ett schysst Amega kitt ute på blocket. Det kräver dock mer mos än vad pa300 orkar att ge för att låta bra.

Nu tycker folk säkert att jag är töntig som inte väljer sql före original look, men vill att det bara ska märkas för ett tränat öga/öra vilka förändringar som är gjorda. Samt att så mycket är original som möjligt.

Känner att det kommer bli tillräckligt kladdigt under golven i bakluckan med ett subbygge där sedan....

1 777 Inlägg
26 juli 2013
dasboot skrev:
ts007 skrev:

Jo men de landar ju på typ 3500:- och jag är osäker på om volvos originalsteg orkar driva dem. För 3000:- så ligger det ett schysst Amega kitt ute på blocket. Det kräver dock mer mos än vad pa300 orkar att ge för att låta bra.

Nu tycker folk säkert att jag är töntig som inte väljer sql före original look, men vill att det bara ska märkas för ett tränat öga/öra vilka förändringar som är gjorda. Samt att så mycket är original som möjligt.

Känner att det kommer bli tillräckligt kladdigt under golven i bakluckan med ett subbygge där sedan....

Steget kommer klara det galant. Jag körde på stereons tidigare utan problem. Åk o lyssna på performance kitet hos mds hägersten. Som sagt sjukt prisvärda.  Amega låter sjuuuukt bra:-)

441 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Canton QS 2.160

Är det något att ha. De gör ju helt ok vanliga högtalare. 
Technische DatenWirkungsgrad (1 Watt/1m)87,5 db (1 W, 1 m)
Tieftonchassis2 x 165 mm, AluminiumPrinzip2-WegeImpedanz4...8 Ohm
Hochtonchassis2 x 25 mm, Alu-Mangan
VerwendungAuto-Lautsprecher
Übertragungsbereich40...30.000 Hz
Übergangsfrequenz4.000 Hz
Lieferbares Zubehör
Montageset MS 16 mit Blende und GitterNenn-/Musikbelastbarkeit90 / 130 Watt

Sök