Dålig placering av baslåda?

Hebbe95
3 augusti 2013 · 85 Inlägg

Jag hittar inte all info jag söker. Jag undrar om placeringen av min baslåda kan göra att det låter dåligt. Jag har 2st 12" Kicker Solo Baric L7 i en tvådelad låda på cirka 20 liter, alltså10 liter st (oportad). Dom drivs av ett (på samma kanal) Kicker ZX 1000,1 steg. Lådan sitter längst upp i det vänstra hörnet i bakluckan på min 944. Basarna är ungefär 5cm från hatthyllan, kan tänka mig att det är för nära. Ska jag vända på lådan så den spelar rakt bakåt? Eller räcker det med att byta ut mina underdimensionerade kablar till och från slutsteget? En kompleterande fråga, hur grova kablar ska jag ha från steget till basarna? Mvh Hebbe

JimmyAndersson
3 augusti 2013 · 1 679 Inlägg

Hebbe95 skrev:
Jag hittar inte all info jag söker. Jag undrar om placeringen av min baslåda kan göra att det låter dåligt. Jag har 2st 12" Kicker Solo Baric L7 i en tvådelad låda på cirka 20 liter, alltså10 liter st (oportad). Dom drivs av ett (på samma kanal) Kicker ZX 1000,1 steg. Lådan sitter längst upp i det vänstra hörnet i bakluckan på min 944. Basarna är ungefär 5cm från hatthyllan, kan tänka mig att det är för nära. Ska jag vända på lådan så den spelar rakt bakåt? Eller räcker det med att byta ut mina underdimensionerade kablar till och från slutsteget? En kompleterande fråga, hur grova kablar ska jag ha från steget till basarna? Mvh Hebbe

Är inget proffs men det låter som väldigt små lådor för basarna.

Volvo 244 "GLT" (1988)
Hebbe95
3 augusti 2013 · 85 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

Hebbe95 skrev:
Jag hittar inte all info jag söker. Jag undrar om placeringen av min baslåda kan göra att det låter dåligt. Jag har 2st 12" Kicker Solo Baric L7 i en tvådelad låda på cirka 20 liter, alltså10 liter st (oportad). Dom drivs av ett (på samma kanal) Kicker ZX 1000,1 steg. Lådan sitter längst upp i det vänstra hörnet i bakluckan på min 944. Basarna är ungefär 5cm från hatthyllan, kan tänka mig att det är för nära. Ska jag vända på lådan så den spelar rakt bakåt? Eller räcker det med att byta ut mina underdimensionerade kablar till och från slutsteget? En kompleterande fråga, hur grova kablar ska jag ha från steget till basarna? Mvh Hebbe

Är inget proffs men det låter som väldigt små lådor för basarna.

Små lådor vet jag att det är men det spelade sjukt bra i farsans bil och ända skillnaden är placeringen av låda och grovlek på kablage. smile

YeahBitch
3 augusti 2013 · 730 Inlägg

Grovlek på kablage gör mycket men som sagt så verkar de va små lådor. Men de basarna kanske gillar små men så små har ja svårt att tro, men är inte så insatt i modellen så ska inte säga säkert!

Senast redigerat av YeahBitch (3 augusti 2013)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Ljud-fan
3 augusti 2013 · 610 Inlägg

25-55L styck är rekomenderad för dom basarna så alldeles för små lådor!!
sen får du ofta inget bra tryck med slutna lådor i en sedan.

Hebbe95
3 augusti 2013 · 85 Inlägg

Okej, kanske är dags att bygga ny låda då smile Men det kommer inte spela bättre av att jag vänder basarna mot coupén, eller bakåt istället?  Ska i vilket fall som hellst plocka ur allt ur skuffen och dra grövre kablar och sedan stummontera allting smile

YeahBitch
3 augusti 2013 · 730 Inlägg

Hebbe95 skrev:
Okej, kanske är dags att bygga ny låda då smile Men det kommer inte spela bättre av att jag vänder basarna mot coupén, eller bakåt istället?  Ska i vilket fall som hellst plocka ur allt ur skuffen och dra grövre kablar och sedan stummontera allting smile

När lådan är så liten så borde de ju inte va svårt o bara vända den och pröva? tongue

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang