Frågar angående nytt ljudsystem

KewiinG
3 augusti 2013 · 10 Inlägg

Jo jag ska bygga en baslåda för ett endamål vilket även är mitt enda behov, nämligen DJUPBAS.
Basen (Pioneer TS-W309S4 http://www.pioneer.eu/se/products/archi … /page.html) har en RMS på 400watt, har fått fram en låda i Probox2000 som känns liten, den är på 32 liter.
Så kan det stämma?

(Den förra lådan jag byggde va till en bas med en miniliten magnet och basens RMS är på 150 watt och den lådan va på runt 70 liter för just djupbas, därför den nya känns väldigt liten..)

Men jag har även tre andra frågor, jag har väldigt begränsad budget så vill gärna ha BILLIGA alternativ

Fråga 1: Vilket steg passar till den basen? För vad jag förstått så ska stegets RMS watt vara minst lite mer än basens RMS watt och "kosta ungefär dubbelt så mycket som elementet själv.

Fråga 2: Behöver jag byta kablar? Har typ 10mm2 eller 12mm2 minns inte riktigt, men klarar de kablarna 400rms watt?

Fråga 3: Jag har tolkat de som att basen har en enkel spole (4ohm) men stegen kan köra i olika ohm, så hur kopplar jag då just för 4? Eller kan man koppla en 4ohm's bas till att köra på 2ohm? Eller hur ska jag gå till väga för att kunna utnyttja basens FULLA (bokstavligen FULLA) potential?

Jättetacksam för svar MVH Kew

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang