1678
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Håller med..

Har stött på patrull med asconan.. Har fel oljetråg.. Måste ha tag på ett tråg från en 1900cc motor, någon som har ett liggandes??

MadLamb Racing
372 Inlägg
2 december 2007
taskigt läge...

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Lite då... Ska kolla runt bland mina kontakter för att se om jag får tag på ett..

Går fortfarande å väntar på att mina strålkastarhus ska skickas.. Är ju grymt sugen på att åka ut och skruva lite med bilen nu..

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 december 2007
har du hört nånting från firman?

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Det sista jag hörde från dem var i fredags, då fick jag reda på att jag inte får med vingen..
Så vi får se om det blir någon vinge till sommaren. Ska försöka hitta en annan firma som har lite annat godis till 200an, lite för snål för att bara beställa vingen.. smile

Ska kolla med firman jag beställde modellerna med.. Har gått en vecka sen jag beställde dem. Visserligen kan det ju ta ett par dar innan de ser pengarna..

Lutar åt att jag kommer åka ut någon kväll under veckan för att se till spargrisen. Har de närmsta helgerna fullbokade med annat nu..

terazzi
3 december 2007
ska jag hjälpa dig med mer tips? wink

2 655 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Terazzi: Jag är alltid öppen för förslag.. smile Ta det via msn då..

2 655 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Nu så har jag fått besked om att mina strålkastare är på g!! smile I söndags så låg dem i Los Angeles..

Inte nog med det så fick jag klart att jag får hem en uppsättning 17" fälgar till slicksen med, det kommer nog ta ett tag innan jag får dem, men det är ju inte lika "brandbil" som strålkastarna..

MadLamb Racing
210 Inlägg
4 december 2007
najs!

MadLamb Racing
372 Inlägg
4 december 2007
vad är det för fälgar?

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Fälgarna blev 17" MM Spider..

Strålkastarna ligger fortfarande kvar i LA, så nu ser det ut som jag får slå in det paketet och ge mej själv en julklapp.. smile

Gubben talade om att han hittat på en guldgruva till Asconan igår, konstigt med tanke på hans kontaktnät.. smile Så med lite tur så kanske jag hinner svänga förbi och göra en koll i helgen.. Kommer tillbringa stora delar av helgen i Enköping..

2 655 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Äntligen lite trevlig läsning.. Idag vid lunch så fick tullen mitt lilla paket från USA.. Törs inte hoppas på att få det imorrn men till nästa vecka så ska de vara hemma..

Lutar åt ett garagebesök ikväll, ska dubbelkolla bara så att jag är välkommen ut till spargrisen.
Passade även på att förhandsboka Japmeet DVDn som släpps inom kort.

Kommer jag ut till bilen ikväll så dyker det upp lite bilder ikväll..

terazzi
6 december 2007
sweet big_smile
vart kan man köpa den dvd'n?

2 655 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Terazzi: Håller med till fullo.. Ser fram mot att montera dem.. Kliar i fingrarna redan nu..
Har jag tur så blir vi inte så långvariga på lag-SM på lördag.. Så jag kommer ut till bilen. smile

Japmeet DVDn förhandsbokar man på www.japmeet.se ..

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 december 2007
trevligt att du skulle till enköping ihelgen då.. själv så ska jag dit med..smile det är en nissan mindre i garaget nu..sad

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
MicrO: Jobbigt läge då.. smile Får jag mot förmodan hem strålkastarhusen så blir det ett besök till garaget på lördag kväll för en provmontering.. smile Jo jag hörde vad som hade hänt med den fina SR20DE motorn.. Stod en felstyrd Golf 3a där nu..

Har kommit hem från garaget nu, blev inte så mycket gjort. Mest en massa prat.. Men ena strålkastaren är demonterad. När jag ändå höll på och skruvade den saker så skruvade jag den "Volvo"fläkten och fläktkåpan. Har ju 2st SPAL fläktar ligger och samlar damm..

Lite bilder blev det iaf.
http://i11.tinypic.com/6t4j3hc.jpg

http://i13.tinypic.com/7wa84lf.jpg

Öppen planlösning.. smile
http://i1.tinypic.com/85dv6yw.jpg

http://i10.tinypic.com/8a4xatw.jpg

Sen så hamnade mitt "stora" batteri med på bild också, det batteriet kommer inte att få vara kvar där. Blir bara ett batteri i skuffen.
http://i18.tinypic.com/7y6qxar.jpg

Känns riktigt skönt att få bjuda på lite garagebilder igen.
Veckans skönaste känsla var när jag startade upp bilen igen efter 3veckors vila.. smile

2 655 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Nu så har vinterns planering spruckit.. Innan ens snön har kommit på allvar..
Hade en planerad asienresa i augusti, skulle åka med chefen och hans familj som hittar där nere. Men nu så blev det lite ändringar, nu ska vi åka ner redan i april..

Så mina planer på kuoki ljus och lite annat får ligga på is. Det blir en shoppingresa till asien istället. Misstänker att det blir klassisk tokskruvande under maj nästa år.. smile

Fick inte mina strålkastarhus idag, så nu kan jag koncentrera mej på allt annat som händer i helgen.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
7 december 2007
Ta med en extra resväska, så du kan fylla den med bildelar. Ta det lungt och ta en sabbats år, och kom ut med en monster 2009.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
darkwizard: Haha en resväska stoppar inte.. smile Nej men chefen har sin familj med också så lite delar kommer det att handlas. Första stoppet i asien blir en bildelsmässa i Taipei (eller hur det stavas) sen så blir det 2 veckor i Thailand..

Kommer inte att klara av att se 200an i garage en hel sommar. Har en extra uppsättning av block och topp som jag kommer bygga nya motorn på, så då kan jag åka större delen av nästa säsong med. Det är under balanseringen som min motor måste ur.. Behöver ju koppling och svänghjul..

Har inte fått mina hus än, så de dyker väl upp nästa vecka. Så nu är det bara försöka fortsätta att fönstershoppa den här vintern.. Kommer bli svårt.. smile
Senast redigerat av Streckkoden (9 december 2007)

MadLamb Racing
372 Inlägg
9 december 2007
smile

"De är polerat!"

Sök