7006
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

terazzi
18 december 2007
lycka till wink
lite kapande har ingen dött av big_smile haha..

2 655 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
terazzi: Det lär behövas..

Nej lite kapande har ingen dött av.. Men just på det stället vill jag inte kapa om det inte behövs.. Har inte börjat kollat på MC sidan än, efter strålkastare.. Om det är något jag lärt mej av att åka 200a så är det att ha lång tålamod.. smile

kevlar_soul
19 december 2007
Hehe en julafton i garaget är aldrig fel tongue Vad står på tur då? Inga planer?tongue

Fan, såg nu att du har över 40 000 visningar på din projekttråd.. Längtar tills man kommer dit:P

2 655 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
kevlar_soul: Hehe... Det blir faktiskt första julen i garaget.. smile Nästa lilla projekt blir att snickra fästen till kylfläktarna. Har inga större planer i vinter, åker till Asien på inköpsresa i april så några större inköp blir det inte förrän då..

Jo det kändes riktigt kul att passera 40.000 visningar i min tråd, visserligen tog det 1 år..

terazzi
19 december 2007
bättre sent än inte alls wink haha smile
lite ot nu: håller faktiskt koll i kevlar souls med smile

2 655 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Jag blev nästan riktigt glad för en stund sen.. Hittade på en H4 strålkastare som såg ut att passa. När jag kom hem så skruvades dem isär och skulle testas, då är de 1cm för höga!!

De hade varit klockrena annars, E-märkta och med H4 sockel, fanns ju lite hopp om en godkänd besiktning..

Bara att jaga vidare...

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 december 2007
hoppas att du hittar några lysen snart...

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Nej du lysena ligger på is. Nu ska Asconan väckas till liv innan något händer på 200a sidan..

2 655 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Är inne och värmer mej nu, har varit ute och pillat på Asconan. Så då kan en uppdatering på Nissan fronten vara lägligt..

Ska ut och fira jul hos några släktingar imorrn, av en händelse så är det samma släktingar som jag har 200an står hos. Hade tänkt börja med fästena till fläkten men det tar jag senare när jag kan hålla på lite längre. Utan ikväll så packas lite putsgrejer med, det är för smutsigt under huven. Det blir lagom att stå och gnida lite under huven och ta en öl..

Har äntligen fått tag på liraren borta i Hong Kong, som jag köpte modellen av. Det har gått en månad utan att jag sett grejerna men nu så är de inte långt borta. Killen hade glömt något papper i paketet så det hade gått tillbaka till honom. Givetvis utan att meddela mej. Men nu så är alla papper med.

2 655 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Jag var ut till 200an på Julafton för att se hur hon hade det.. Det blev inte direkt mycket gjort, putsade lite under huven och startade upp henne för en stund. Kan tala om att jag har saknat ljudet från henne.. smile

Tillbringade lite tid till att drömma lite igår och hittade lite intressanta väghållningsgrejer. Får se hur mycket pengar som blir över från resan i april, men ett fullt justerbart chassie med stöddigare krängningshämmare och polyuretanbussningar smakar ju inte hallontårta.. smile

Får ta och passa på att önska ett gott nytt bilår..

2 655 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Snackade lite med killen jag köpte fälgar av igår och de ska tydligen skickas efter nyår, de hade tydligen stängt i fredags när han var ner och skulle skicka dem.. Så snart så blir det att utse en lycklig kille som ska få kränga på slicksen på fälgarna.. smile Vet inte vad det är för ET på fälgarna än, men så fort de är hemma ska jag ut och mäta lite och kanske ta mej i kragen och beställa spacers.

I övrigt så har jag bara börjat skriva shoppinglista på saker som jag ska jaga under april.. Det ultimata hade varit att få med sej allt jag behöver till motorbygget redan i april, då går det lite snabbare att få ihop nya motorn jag planerar att snickra ihop.

2 655 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Det blev en uppsättning MM Spider fälgar, har inga bilder på dem än.. Kommer så fort jag får hem dem. Fälgarna kommer att användas till slicksen som jag har ligger och väntar på sommarens drabbningar på bana/konbana.

2 655 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Har fått tag på en produktbild på mina fälgar som är på väg hem. Har lite planer på att lacka fälgarna i någon mörkare färg, är svag för antracitgråa fälgar.. smile Som tur är så har jag ju lång tid på mej att hitta någon som är villig att lägga på slicksen på fälgarna.

Fälgarna ser ut så här.
http://i13.tinypic.com/86ra62q.jpg

Får ta och passa på och önska alla ett gott nytt år..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 december 2007
Kommer nog bli jäkligt läckert med dina planer för fälgarna wink
Inge fel på de där fälgarna inte..
Desamma desamma! smile
mVH Kimpa

2 655 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90: Det kommer det att bli.. Det är ju bara en tidsfråga.. smile Tycker att fälgarna såg riktiga bra ut, nästan för snygga för att använda på bana men det ska dem ju..

Nej nu ska det ut och kollas på lite fyrverkerier. God fortsättning till er alla.

2 655 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
Har drabbats av lite köpabstinens, det börjar klia lite i fingrarna.. smile Kommer nog att beställa hem en Dawes Device, eller en snarlik modell där det går att åka runt med 2 olika laddtryck. Eftersom det inte rör sej om några större kostnader så blir det nog en beställning under morgondagen.

Borde få hem min modell på 200an under veckan med, om allt har funkat som killen i asien skrev. Så med lite tur så kommer det att dyka upp lite trevliga saker under veckan. smile

211 Inlägg
2 januari 2008
Ska avslöja att ja suttit och hållit reda på din tråd redan i flera månader, lite i smyg big_smile
jävligt najs bygge, synd bara att saker och ting har jävlats vissa stunder hmm smile

lycka till i fortsättningen också smile

2 655 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Jyrran: Hoppas att du gillat läsningen. Lite motgångar måste man ha, kan ju inte gå lätt för jämnan men i våras gick det trögt, hade djupa sår i läppen.. smile Men det är sånt som man glömmer bort snabbt när väl bilen går som den ska.
Förhoppningsvis så blir det en strulfri sommar iår.

Vi får väl motivera varandra med jämna mellanrum..

2 655 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Fick reda på att min 180/200SX i skala 1:24 ligger på  Posten nu.. Det tog bara nästan 1,5 månad att få hem dem. Mycket berodde på att säljaren inte hade skickat med alla tullpapper, så paketet gick tillbaka till honom.. sad

Är kvar på jobbet fortfarande och pysslar lite så jag ska hem och hämta avin och sedan så ska det hämtas hem en lite mera driftsäker Nissan.. smile Det lär dyka upp någon bild senare ikväll på nya inköpet.

Sök