2233
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
terazzi: Tackar.. Jag nämnde Volk lite snabbt, har hittat dem nere i asien nu, det jobbiga är ju att få hem dem till en vettig peng.. smile Visst finns det snyggare fälgar men de kommer att användas högst 10gånger på en säsong och sen så kommer fälgen troligtvis skadas när man kränger på slicksen. Huvudsaken är att fälgarna passar på bilen och att de är runda.. = Sen så att putsdjävulen kom på besök väldigt fort kan jag inte rå för.. smile

Acefälgarna kommer jag att behålla en säsong till, dock så ska jag försöka lacka om dem till våren.

Men lite fler åsikter på färg till fälgarna, för nu står redan den första fälgen i blästerskåpet.
Ska jag lacka dem i en mörkare Antracit eller brons?

211 Inlägg
9 januari 2008
enligt mitt tycke skulle båda färgerna bli klockrena, men ja tycker du ska köra på brons smile

2 021 Inlägg
kevlar_soul
9 januari 2008
Det går lite segt för mig har tappat lite inspiration.. Tyvärr..

Ok, det låter sunt att ha ett par fälgar som man inte behöver vara så rädd om.. Faktiskt..

Sett Tommy Hammars svarta Skyline R32 någon gång, han har ju en uppsättning vita volk på den, fan vad läckert alltså!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 januari 2008
Tja!
Tycker de där fälgarna ser bra ut smile de duger ju big_smile
Jadu, brons blir nog bra, blir kanske nån som vill pyssla i ps? tongue
Har dock inte ps på datan nu, formaterade om den igår hmm
Men en fråga.. Vrf ska du inte måla dem mörk guldiga..  bättre än brons ju wink haha
Mvh kimpa

terazzi
9 januari 2008
Ancitgrå lr svart? wink ja vitt som kevlar_soul sa med smile

2 655 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Tackar för alla åsikter. Jag är mest inne på att jaga en bronsfärg och lacka fälgarna, vitt vill jag inte ha, pga allt bromsdamm som blir, visserligen så är det ju inte några finfälgar men lite puts ska det vara..

Passade på att låna en bild på en riktigt läcker S13 (innocent_123) med rätt nyans på det jag kallar för brons.
http://i5.tinypic.com/87n26vr.jpg

Ska ta och kolla med MixiL om han inte får en stund över och kan leka lite i ps åt mej.. smile
Nej nu ska det skruvas ihop en liten Impreza...

MadLamb Racing
372 Inlägg
9 januari 2008
antracit..is tha shit!!!

Mad Lamb info: 61/62 dagar kvar till Elmia 2008!!!big_smile
Senast redigerat av Micr0 (9 januari 2008)

"De är polerat!"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 januari 2008
Kommer nog bli redigt snyggt de där big_smile
Kepp on! smile
Mvh kimpa

2 655 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
MicrO: Det är ett svårt beslut.. Blir det antracit så kommer det bli en snarlik färg som OZ fälgarna.

En sak är säker iaf, det blir inte något studiebesök hos Bilfärgen den här månaden, för då kommer jag bara att handla på mej färg.. smile

terazzi
9 januari 2008
Streckkoden skrev:
MicrO: Det är ett svårt beslut.. Blir det antracit så kommer det bli en snarlik färg som OZ fälgarna.

En sak är säker iaf, det blir inte något studiebesök hos Bilfärgen den här månaden, för då kommer jag bara att handla på mej färg.. smile

som sagt bra smak har du wink
haha men hur blir det sen i sommar då? haha big_smile

2 655 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
terazzi: Tackar.. Det värmer.. smile
För stunden så är min försommar väldigt oviss.. Vet/törs inte spekulera i hur det kommer att se ut till våren. Mycket hänger på vad jag hittar borta i asien och hur mycket pengar som finns kvar efter resan (troligtvis inte många ören).. Det jag SKA göra i vinter är att montera stolarna och bältena, elfläktarna ska monteras, nya lysena ska på och sen så div. eljobb..

Men efter resan och när plånboken återhämtat sej lite grann så ska det nog ta fart på allvar igen.. Men det är faktiskt 3½ månad kvar innan jag är hemma från asien, lär hinna med en hel del tills dess.

terazzi
9 januari 2008
Streckkoden skrev:
terazzi: Tackar.. Det värmer.. smile
För stunden så är min försommar väldigt oviss.. Vet/törs inte spekulera i hur det kommer att se ut till våren. Mycket hänger på vad jag hittar borta i asien och hur mycket pengar som finns kvar efter resan (troligtvis inte många ören).. Det jag SKA göra i vinter är att montera stolarna och bältena, elfläktarna ska monteras, nya lysena ska på och sen så div. eljobb..

Men efter resan och när plånboken återhämtat sej lite grann så ska det nog ta fart på allvar igen.. Men det är faktiskt 3½ månad kvar innan jag är hemma från asien, lär hinna med en hel del tills dess.

haha klart wink
hjälper gärna dig sätta sprätt på dina pengar smile haha..
hahaha ne du klarar ju och inte köpa wink inte alls avis lr så smile men vet ju iaf att du kommer få en redigt fin 200a så bara po dem!!
Låter bra det som ska monteras och in,gött sen när man får se bilderna!

2 655 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Bjuder på 2 bilder från gårdagens äventyr vid blästerskåpet. Har inte tillräckligt med tryck för att få bort all färg utan jag kommer ner till grundfärgen iaf. Det borde räcka för att den nya färgen ska fästa.

http://i16.tinypic.com/8dvr2av.jpg
http://i17.tinypic.com/6ym0583.jpg

Eftersom det tog lite över en timme att komma så "långt" jag kom så lär det dröja innan alla 4 fälgarna är klara för lack och tur är väl det. Då har jag gott om tid att bestämma mej vilken färg jag ska handla.. smile

211 Inlägg
10 januari 2008
ser bra ut, väntar på att få se dom färdiga big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 januari 2008
Går frammåt smile
Får hålla med förgående talare! big_smile
Kämpa på!
mvh kimpa

2 655 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Jyrran: Det gör jag med.. Dock lär det dröja ett tag innan de har kommit färg på dem..

MadLamb Racing
210 Inlägg
11 januari 2008
Kommer bli fint det där tror jag.

2 655 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
MixiL: Visst kommer det bli bra..

Har handlat lite lim till plastmodellerna och nu gäller det att få lite tid över och börja limma ihop lill 200an.. smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
11 januari 2008
Hmm... har en Viper i modell hemma hos farsan, kanske ska bygga klart den så kan vi rejsa sen big_smile

Sök