2591
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Har haft lite öråd med chefsmekanikern under kvällen idag och kommit fram till att jag får nöja mej med ett steg 3 trim till sommaren. Istället för att bygga motor så ska väghållningen bättras på ordentligt istället, målet är ju trots allt ställt på banåka, inte raktfram.. Visserligen brukar det bli ett och annat rödljusrace.. smile

Så när jag väl kommer iväg i april så ska jag jaga Z32lmm och spridare. Kanske får med mej lite annat godis till utsidan med.

Tror man kommer ganska långt med Koukiljus och tonade rutor till sommaren.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 januari 2008
Streckkoden skrev:
Har haft lite öråd med chefsmekanikern under kvällen idag och kommit fram till att jag får nöja mej med ett steg 3 trim till sommaren. Istället för att bygga motor så ska väghållningen bättras på ordentligt istället, målet är ju trots allt ställt på banåka, inte raktfram.. Visserligen brukar det bli ett och annat rödljusrace.. smile

Så när jag väl kommer iväg i april så ska jag jaga Z32lmm och spridare. Kanske får med mej lite annat godis till utsidan med.

Tror man kommer ganska långt med Koukiljus och tonade rutor till sommaren.. smile

Tycker dina planer för sommaren låter lovande big_smile

Längtar tills man har lappen i handen och bilen är klar så man får åka och träffa dig me 200an wink

Bara att kämpa vidare så du blir klar med asconan, för vill ju se en hel och färdig 200a i sommar wink
Kommer bli skitnice!

mvh Kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (27 januari 2008)

2 655 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90: Ja se till och ta lappen nu, så vi kan glida runt på stan till sommaren.. smile

Var ut till 200an ikväll och skruvade den ett slutsteg, kunde inte låta bli och starta upp "sambon". Hade bara mobilen med men lite av de beroendeframkallande tonerna kan ni höra.. smile

2st klipp blev det:
http://www.garaget.org/video/9h70jaxh48gf
http://www.garaget.org/video/cj84pizoumii

Ska handla en videokamera så jag kan bjuda på lite fler roligare klipp under våren/sommaren.

terazzi
29 januari 2008
Gött ju ;D ja kouki ljusen e finast ;D hur blir det med speglarna då?
ser lovande ut wink
Måste skaffa bilen så man kan ta en runda till sommaren ju big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
29 januari 2008
Streckkoden skrev:
kimpan_90: Ja se till och ta lappen nu, så vi kan glida runt på stan till sommaren.. smile

Var ut till 200an ikväll och skruvade den ett slutsteg, kunde inte låta bli och starta upp "sambon". Hade bara mobilen med men lite av de beroendeframkallande tonerna kan ni höra.. smile

2st klipp blev det:
http://www.garaget.org/video/9h70jaxh48gf
http://www.garaget.org/video/cj84pizoumii

Ska handla en videokamera så jag kan bjuda på lite fler roligare klipp under våren/sommaren.

Jo jag får ta att göra det.. fan va skönt och ha körkortet i handen, *Sitter och drömmer* hehe
Oj de där lät mumsigt wink

Låter bra det wink
Keep on!
mvh kimpa

2 655 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Jo kouki är det enda alternativet till S13, enligt min mening.. Likaså med Ganadorspeglarna. Får se om jag får med mej några sånna hem..

Jepp, kan sponsra med lite svartpeppar (till det kryddade vattnet), en diet som jag får ta till under april-juni månad.. smile

terazzi
29 januari 2008
Streckkoden skrev:
Jo kouki är det enda alternativet till S13, enligt min mening.. Likaså med Ganadorspeglarna. Får se om jag får med mej några sånna hem..

Jepp, kan sponsra med lite svartpeppar (till det kryddade vattnet), en diet som jag får ta till under april-juni månad.. smile

haha exakt big_smile lexusljusen e inte ens snygga.. samt kouki e ju orginal med wink big_smile
hahahah alltid wink men du överlever iaf smile

2 655 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90: Jo första lagliga körningen som man gjorde själv var magisk.. En händelse som sitter kvar länge i huvudet.. smile
Jo grabbarna på Uppsala Avgasteknik har lyckats riktigt bra med avgassystemet, låter för fint.. smile

terazzi: Lexusljusen kan vara snygga på håll, passformen är ju usel.. Bästa med Koukiljusen är ju att det går att besiktiga bilen med dem på..
Det är värt varenda krona man sparar in under kryddade vattnet perioden.. Du kommer märka det du med.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
29 januari 2008
Streckkoden skrev:
kimpan_90: Jo första lagliga körningen som man gjorde själv var magisk.. En händelse som sitter kvar länge i huvudet.. smile
Jo grabbarna på Uppsala Avgasteknik har lyckats riktigt bra med avgassystemet, låter för fint.. smile

Hehe smile hoppas allt går bra bara smile

Jasså, tar de mycket? funderar på om man verkligen ska köpa rör från biltema .. eller om man ska låta någon firma fixa, men blir ju lite pengar då.. men får se, tills man ska ha avgas system tongue, sugen på dubbla utblås iallefall smile

mvh kimpa

2 644 Inlägg
29 januari 2008
Gött big_smile

kouki är helt jävla äckligt underbart snygga big_smile

Johan Lindgren

terazzi
29 januari 2008
Streckkoden skrev:

terazzi: Lexusljusen kan vara snygga på håll, passformen är ju usel.. Bästa med Koukiljusen är ju att det går att besiktiga bilen med dem på..
Det är värt varenda krona man sparar in under kryddade vattnet perioden.. Du kommer märka det du med.

haha sant, nu blidde man singel men kommer då LÄGGA all krut på 200an ist.. ses på japmeet va?

2 655 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90: Det beror lite på vilken bil som de ska bygga på.. Mitt system gick på 7500kr.. smile
Jo dubbla utblås måste du ju ha.. Det är riktigt snyggt.

Lindgren_: Håller med till fullo..

terazzi: Får beklaga det där med bruden, men inte något ont som har något med sej eller vad är det man säger?? Självklart så ska jag ner på Japmeet, bor väl på vandrarhemmet med 200a klubben som vanligt.

2 655 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Det ser ut som jag har lyckats bryta mitt inköpsstopp som jag införde före jul.. Kommer få ett samtal efter lunch med besked om jag får grejen jag hittade på..
Så med lite tur så kanske väghållningen får sej en uppgradering inom kort.. smile

terazzi
30 januari 2008
Streckkoden skrev:
terazzi: Får beklaga det där med bruden, men inte något ont som har något med sej eller vad är det man säger?? Självklart så ska jag ner på Japmeet, bor väl på vandrarhemmet med 200a klubben som vanligt.

Ne sant smile tack för stödet!!
Gött ju smile vad är det du ska fixa med väghållningen? wink

2 655 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
terazzi: Du vet att jag ställer upp... smile På nästan vad som helst..

Har precis snackat med killen, kan ju göra det officiellt med.. Har handlat en S14 diff, priset var för bra för inte köpa den.. Blir att man får leva på kryddat vatten nu.. smile

terazzi
30 januari 2008
Sant big_smile ja det vet jag..tack,hahaha nästan vad som smile

Men det visste iaf jag smile haha du och ditt kryddade vatten, du lever som du lär iaf big_smile haha

2 655 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Jepp det är ju billigast att "lätta" mej själv än att kasta hela inredningar och dylikt.. Fast nu finns det inte så himla mycket kvar att lätta på mej.. smile

Som det ser ut idag så ligger diffklumpen 1-2veckor bort, kanske hinner få ihop Opeln till dess.

Har suttit de senaste dagarna och klurat på vad jag ska ha för färg på mittkonsolen, funderar på samma färg som karossen, vad tror ni?
Vill ju ha det så "rent" som möjligt.

2 655 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
Semesteralmenackan dök upp idag, så då kryssades 4/7 i fortare än kvickt, vill inte missa karavanen ner till Japmeet iår.. smile

Sen så har jag beställt lite färg, klurar på att lacka bromsoken i samma färg som bilen, har inte hittat någon vettig bromsok färg som täcker ordentligt. Hade gula bromsok ända fram till Japmeet i somras, efter 2varv på Mantorp så hade den färgen börjat brinna..
Så jag ska kolla med grabbarna på Upplands Bilfärg vad de tror om mina planer..
Sitter och klurar på om jag inte ska lacka mittpanelen/radiopanelen i samma färg som bilen. Vad tror ni??

2 021 Inlägg
31 januari 2008
tror de kan bli bli snyggt me samma färg som bilen smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 januari 2008
Streckkoden skrev:
Semesteralmenackan dök upp idag, så då kryssades 4/7 i fortare än kvickt, vill inte missa karavanen ner till Japmeet iår.. smile

Sen så har jag beställt lite färg, klurar på att lacka bromsoken i samma färg som bilen, har inte hittat någon vettig bromsok färg som täcker ordentligt. Hade gula bromsok ända fram till Japmeet i somras, efter 2varv på Mantorp så hade den färgen börjat brinna..
Så jag ska kolla med grabbarna på Upplands Bilfärg vad de tror om mina planer..
Sitter och klurar på om jag inte ska lacka mittpanelen/radiopanelen i samma färg som bilen. Vad tror ni??

Tror det blir jävligt bra big_smile
Dock så verkar det bli lite värme vi bromsarna wink men de på upplands bilfärg fixar säkert fram nå special wink hehe tongue

Jo det skulle nog bli jäkligt stiligt och snyggt smile // Kim

Sök