Har haft lite öråd med chefsmekanikern under kvällen idag och kommit fram till att jag får nöja mej med ett steg 3 trim till sommaren. Istället för att bygga motor så ska väghållningen bättras på ordentligt istället, målet är ju trots allt ställt på banåka, inte raktfram.. Visserligen brukar det bli ett och annat rödljusrace..
Så när jag väl kommer iväg i april så ska jag jaga Z32lmm och spridare. Kanske får med mej lite annat godis till utsidan med.
Tror man kommer ganska långt med Koukiljus och tonade rutor till sommaren..
Har haft lite öråd med chefsmekanikern under kvällen idag och kommit fram till att jag får nöja mej med ett steg 3 trim till sommaren. Istället för att bygga motor så ska väghållningen bättras på ordentligt istället, målet är ju trots allt ställt på banåka, inte raktfram.. Visserligen brukar det bli ett och annat rödljusrace..
Så när jag väl kommer iväg i april så ska jag jaga Z32lmm och spridare. Kanske får med mej lite annat godis till utsidan med.
Tror man kommer ganska långt med Koukiljus och tonade rutor till sommaren..
Tycker dina planer för sommaren låter lovande
Längtar tills man har lappen i handen och bilen är klar så man får åka och träffa dig me 200an
Bara att kämpa vidare så du blir klar med asconan, för vill ju se en hel och färdig 200a i sommar Kommer bli skitnice!
kimpan_90: Ja se till och ta lappen nu, så vi kan glida runt på stan till sommaren..
Var ut till 200an ikväll och skruvade den ett slutsteg, kunde inte låta bli och starta upp "sambon". Hade bara mobilen med men lite av de beroendeframkallande tonerna kan ni höra..
kimpan_90: Ja se till och ta lappen nu, så vi kan glida runt på stan till sommaren..
Var ut till 200an ikväll och skruvade den ett slutsteg, kunde inte låta bli och starta upp "sambon". Hade bara mobilen med men lite av de beroendeframkallande tonerna kan ni höra..
kimpan_90: Jo första lagliga körningen som man gjorde själv var magisk.. En händelse som sitter kvar länge i huvudet.. Jo grabbarna på Uppsala Avgasteknik har lyckats riktigt bra med avgassystemet, låter för fint..
terazzi: Lexusljusen kan vara snygga på håll, passformen är ju usel.. Bästa med Koukiljusen är ju att det går att besiktiga bilen med dem på.. Det är värt varenda krona man sparar in under kryddade vattnet perioden.. Du kommer märka det du med.
kimpan_90: Jo första lagliga körningen som man gjorde själv var magisk.. En händelse som sitter kvar länge i huvudet.. Jo grabbarna på Uppsala Avgasteknik har lyckats riktigt bra med avgassystemet, låter för fint..
Hehe hoppas allt går bra bara
Jasså, tar de mycket? funderar på om man verkligen ska köpa rör från biltema .. eller om man ska låta någon firma fixa, men blir ju lite pengar då.. men får se, tills man ska ha avgas system , sugen på dubbla utblås iallefall
terazzi: Lexusljusen kan vara snygga på håll, passformen är ju usel.. Bästa med Koukiljusen är ju att det går att besiktiga bilen med dem på.. Det är värt varenda krona man sparar in under kryddade vattnet perioden.. Du kommer märka det du med.
haha sant, nu blidde man singel men kommer då LÄGGA all krut på 200an ist.. ses på japmeet va?
kimpan_90: Det beror lite på vilken bil som de ska bygga på.. Mitt system gick på 7500kr.. Jo dubbla utblås måste du ju ha.. Det är riktigt snyggt.
Lindgren_: Håller med till fullo..
terazzi: Får beklaga det där med bruden, men inte något ont som har något med sej eller vad är det man säger?? Självklart så ska jag ner på Japmeet, bor väl på vandrarhemmet med 200a klubben som vanligt.
Det ser ut som jag har lyckats bryta mitt inköpsstopp som jag införde före jul.. Kommer få ett samtal efter lunch med besked om jag får grejen jag hittade på.. Så med lite tur så kanske väghållningen får sej en uppgradering inom kort..
terazzi: Får beklaga det där med bruden, men inte något ont som har något med sej eller vad är det man säger?? Självklart så ska jag ner på Japmeet, bor väl på vandrarhemmet med 200a klubben som vanligt.
Ne sant tack för stödet!! Gött ju vad är det du ska fixa med väghållningen?
terazzi: Du vet att jag ställer upp... På nästan vad som helst..
Har precis snackat med killen, kan ju göra det officiellt med.. Har handlat en S14 diff, priset var för bra för inte köpa den.. Blir att man får leva på kryddat vatten nu..
Jepp det är ju billigast att "lätta" mej själv än att kasta hela inredningar och dylikt.. Fast nu finns det inte så himla mycket kvar att lätta på mej..
Som det ser ut idag så ligger diffklumpen 1-2veckor bort, kanske hinner få ihop Opeln till dess.
Har suttit de senaste dagarna och klurat på vad jag ska ha för färg på mittkonsolen, funderar på samma färg som karossen, vad tror ni? Vill ju ha det så "rent" som möjligt.
Semesteralmenackan dök upp idag, så då kryssades 4/7 i fortare än kvickt, vill inte missa karavanen ner till Japmeet iår..
Sen så har jag beställt lite färg, klurar på att lacka bromsoken i samma färg som bilen, har inte hittat någon vettig bromsok färg som täcker ordentligt. Hade gula bromsok ända fram till Japmeet i somras, efter 2varv på Mantorp så hade den färgen börjat brinna.. Så jag ska kolla med grabbarna på Upplands Bilfärg vad de tror om mina planer.. Sitter och klurar på om jag inte ska lacka mittpanelen/radiopanelen i samma färg som bilen. Vad tror ni??
Semesteralmenackan dök upp idag, så då kryssades 4/7 i fortare än kvickt, vill inte missa karavanen ner till Japmeet iår..
Sen så har jag beställt lite färg, klurar på att lacka bromsoken i samma färg som bilen, har inte hittat någon vettig bromsok färg som täcker ordentligt. Hade gula bromsok ända fram till Japmeet i somras, efter 2varv på Mantorp så hade den färgen börjat brinna.. Så jag ska kolla med grabbarna på Upplands Bilfärg vad de tror om mina planer.. Sitter och klurar på om jag inte ska lacka mittpanelen/radiopanelen i samma färg som bilen. Vad tror ni??
Tror det blir jävligt bra Dock så verkar det bli lite värme vi bromsarna men de på upplands bilfärg fixar säkert fram nå special hehe
Jo det skulle nog bli jäkligt stiligt och snyggt // Kim