2425
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
BuuMi: Det går väl alltid att lösa.. smile Dock inte på banan, kommer åka med slicks då.. smile
Men något varv med originalpuckarna går väl alltid att lösa..

terazzi: Självklart så..

Jag har ju gjort det igen....
Kunde inte låta bli och beställa hem ett rostfritt expansionskärl till 200an från andra sidan pölen. Det är ju dumt och låta strålkastarna till RX7an gå hem utan sällskap.. smile
Bilder kommer senare.

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Nu blir jag ju tvungen att köpa 2st NISMO kylarlock, ett till kylaren och ett till expansionskärlet.. smile

Fick inget rattnav idag, så det lär ju dyka upp imorrn.

Det lutar åt att det blir ett garagebesök hos 200an till helgen.. Kliar i fingrarna nu.. smile

406 Inlägg
19 februari 2008
Tänk dig scenariot att du sitter fast på jobb och bara stampar med fötterna för att få komma ut i verkstan och skruva.. är ju hemskt nu hehe

My way or the highway? I take both sideways

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Pillevinken: Du anar inte hur rätt du har..
Vi har det ovanligt lugnt på jobbet, så nu hinner man med och porrsurfa (kolla på delar till 200an), det blir inte sämre av att chefen drog iväg på kryssning med familjen nyss, är borta i 2 dar..
Synd bara att man ska utomlands snart, annars så hade jag tömt reskassan nu.. smile

Får väl ta och köra bilen till jobbet nu istället, då blir det jobba av.. smile

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tänk så fel man kan ha...
Rattnavet låg ju på posten.. smile

Mitt egeninförda inköpsstopp höll i nästan 2 månader.. Undrar om man lider av S13 sjukan?? smile
Men nu ska jag försöka hålla mej ifrån alla roliga bildelssidor på ett tag..
Målet är att komma ut och skruva lite till nästa helg, ska kolla om jag kan få lite hjälp med mej ut till garaget, risken finns att diffklumpen demonteras på bilen.

2 117 Inlägg
19 februari 2008
Streckkoden skrev:
Tänk så fel man kan ha...
Rattnavet låg ju på posten.. smile

Mitt egeninförda inköpsstopp höll i nästan 2 månader.. Undrar om man lider av S13 sjukan?? smile
Men nu ska jag försöka hålla mej ifrån alla roliga bildelssidor på ett tag..
Målet är att komma ut och skruva lite till nästa helg, ska kolla om jag kan få lite hjälp med mej ut till garaget, risken finns att diffklumpen demonteras på bilen.

handla...handla...handla....

.
.
.
.

...                     HANDLA!!!!!!!!            .... lol

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
shogun: Tackar för rådet.. Det kommer jag att lyssna till när jag väl har kommit iväg på mässan i april.. Blir väl inte bättre de dagarna jag är i Bangkok heller..

Då ska det handlas... smile

2 117 Inlägg
19 februari 2008
Streckkoden skrev:
shogun: Tackar för rådet.. Det kommer jag att lyssna till när jag väl har kommit iväg på mässan i april.. Blir väl inte bättre de dagarna jag är i Bangkok heller..

Då ska det handlas... smile

Jag köper så lite som möjligt...minimerar mera... lol
Det var flera dagar sedan sist....abstinensen slår till....

AAAAAAAggghhghhhhH! yikes

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Haha.. Vet hur det känns, suget efter att få lufta 200an börjar bli stort nu..

Det är främst motordelar som jag ska jaga därborta. Har svårt att släppa tankarna om en smidd och balanserad bottendel.. smile

406 Inlägg
19 februari 2008
En smidd bottendel är inte fel wink Ger dig dock rådet att inte köpa venolia kolvar

EDIT: Har du några kontakter i Bangkok btw?
Senast redigerat av Pillevinken (19 februari 2008)

My way or the highway? I take both sideways

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Nej det är ju inte det. Testade att ladda 1,5 bar i somras lite snabbt (brände hål i en tryckslang), då gick bilen fint..  Jag har ju börjat närma mej gränsen på vad en original motor klarar av, med lite marginal kvar.
Såg dina kolvar, de såg lite udda ut. De bitarna jag tänkt jaga är Wiseco kolvar och ev. SPM stakar om jag inte hittar något borta i asien. Dock inte något billigt "tjing tjong" märke.

Har inga kontakter i asien alls, inte än.. Men jag ska försöka jaga lite firmor, för framtida samarbete.

2 655 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Nu ska tydligen mitt expansionskärl vara på väg hem mot Sverige, fick mejl från firman inatt..
Lyckades hitta på en sida med Wiseco kolvar till helrätt pengar (tyckte jag) igår, trots att jag skulle hålla mej ifrån allt vad delar till 200an heter.. smile

Det var svårt att inte lägga en beställning.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 februari 2008
Streckkoden skrev:
Nu ska tydligen mitt expansionskärl vara på väg hem mot Sverige, fick mejl från firman inatt..
Lyckades hitta på en sida med Wiseco kolvar till helrätt pengar (tyckte jag) igår, trots att jag skulle hålla mej ifrån allt vad delar till 200an heter.. smile

Det var svårt att inte lägga en beställning.. smile

Låter nice!
Men du, du ska jobbba nu.. inge semster för dig därför chefen är borta tongue haha
Nä men ser framimot sommaren när allt monterat och du drar mig.. fast de gör ju ju me orginal motor oxå tongue haha lol

Handla på nu! smile
Mvh Kim

2 655 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
kimpan: Nej du, det är riktigt lugnt idag med, så då blir det en hel del tid framför datorn och sitter och drömmer lite.. smile

Du är inte ensam om att se fram mot sommaren, gjorde en smygstart idag, tog Rekorden med kromisarna på till jobbet idag..
Jo risken är ju att du kommer få se 200ans underbara bak under sommaren.. smile

Törs inte handla mera nu, ska ju ha lite till asienresan med..
Lycka till med lilla plastbiten till bakluckan..

MadLamb Racing
372 Inlägg
20 februari 2008
sluta handla...smile eller inte...smile har du övertalat chefen om bil ännu då???

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
MicrO: Nej du.. Har lite planer på att kidnappa dej någon helg för att skruva den diffklumpen på 200an.. Blir att byta ut expansionskärlet med.. Så fort den kommer hem, såg att det ligger i tullen i USA nu..
Nu ska det vara slut på alla småköp, nu ska det sparas ihop till motorbygget som finns i bakhuvudet...

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
20 februari 2008
"Nu skulle det sitta finemang med ett pack kolvar" förmodar jag att du tänkte när du satt dr och fingrade på Köp-knappen big_smile

Går det bra annars med bygget?

//Pontus

Ableton Live

2 655 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Qwaffe: Du anar inte hur rätt du har.. smile

Bygget har stått stilla sen i julas, men det ser ut som att det blir en stunds skruvande nästa helg. Får jag bara hem grejerna från USA så åker jag ut och skruvar lite igen..

2 655 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Tänkte bara bjuda på lite bilder på vad jag har suktat efter de närmsta dagarna..

Börjar med expansionskärlet som är på G från USA, en snarlik modell är på gång.
http://i29.tinypic.com/509zb.jpg

Satt lite på Ebay idag, hittade på en mätarhållare som kanske kan funka?
http://i28.tinypic.com/2po1k3q.jpg

I år ska oljetrycksmätare monteras, blir det lite pengar över så blir det en bredbandslambda med, istället för min smalbandslambda som sitter i nu.

Tanken är att det ska skruvas lite under nästa helg, får se hur det blir med det..

2 117 Inlägg
21 februari 2008
Najs prylers my friend big_smile
De kommer förgylla bilen ännu mer cool

Sök