2700
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

kevlar_soul
21 februari 2008
Sexiiigt!

2 655 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
shogun: Jo de ser ju inte helt fel ut.. Måste ju ha något fint att titta på när man väntar på att bärgaren kommer.. smile Nej i år hoppas jag på betydligt mindre strul än i somras..

kevlar_soul: Nästan lika sexigt som din utsida på Evon.. smile

Är lite osäker på mätarhållarna men jag kommer ha gott om tid och klura på dem. Måste styra upp spacers, gatvänligare belägg, montera stolar, beställa nya bakdäck och en massa annat innan jag törs handla lite mera småsaker på Ebay.. smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
21 februari 2008
döhet mätarhållare måste jag säga. Men ska mätarna sita så snett? big_smile

Ableton Live

2 655 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Qwaffe: Jo den har fastnat lite lätt i bakhuvudet.. smile Det är väl upp till var och en att välja hur man vill ha mätarna sitta, jag vill nog ha dem sitta rakt..
Fördelen med denna hållare är att jag får ner laddtrycksmätaren, som är en 60mm mätare i denna hållaren.
Folk tror att jag åker runt med en extern varvräkanare, lite onödigt att ha en varvräknare på brädan när man har en stor i instrumentgruppen.. smile

325 Inlägg
21 februari 2008
åå, udda mätarhållare, snyggt! å expansionskärlen i metall är alltid så fräsht tongue
m.v.h elmer

terazzi
21 februari 2008
gött!!

2 655 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
elmer: Jo det är alltid kul och handla lite udda saker, som kan bli riktigt snyggt.. Får ta och testa lite och se hur det funkar med att ha mätarna där nere.. Laddtrycksmätaren sitter klockrent som den sitter nu. Man har koll både på vägen och mätarn.. smile
Jag är ju lite av en putsbög, med vissa inslag av skata (gillar blanka saker)... smile

terazzi: Det vet du.. smile hur går det med dina planer då?

Ska försöka ta någon bild av rattnavet med innan det monteras..
Blir det dåligt väder i helgen så börjar jag gnida lite på diffhuset. Kommer lacka huset svart och bakre locket i silver. Snarlikt tema som på Asconan.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 februari 2008
Shyssta mätarhållare big_smile
Kommer bli fränt!

Bara fortsätt köp så har du lite att montera sen wink hehe
Mvh Kim

2 655 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Kimpan: Jo den kan nog bli bra den.. Det återstår att se när jag beställer den..
Jo jag vill ju inte vara sysslolös under slutet av april-början av maj.. smile Målet är att komma hem med en full resväska med en massa godis till 200an.. Får se om det blir så, är bara en och en halv månad kvar tills jag åker.. smile

586 Inlägg
22 februari 2008
ser man instrumentpanelen tydligt när den är placerad så?

Ableton Live

2 655 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Så länge man ser de lagliga hastigheterna så är det väl lugnt.. smile

Nu ligger kärlet på planet någonstans över pölen.. Alltid kul och se var ens paket befinner sej..
Satt och kollade lite på bussningar igår, skulle vara bra att byta, så länge jag slipper byta dem.. Det lär ju inte hända.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 februari 2008
fuck me vilken skön mäthållare...smile *give me* hoppas att jag vinner på tipset så jag kan hitta något å åka i i sommar typ en evo lr kanske rent av en R32 smile om man har tur på tipset...*not*

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
MicrO: Tror nog att jag beställer en sån nästa vecka.. smile Den var inte speciellt dyr och sen så kanske jag får tummen ur och beställer oljetrycksmätaren med. Det underlätar om man har någonstans att montera den på..

Det är bara att nöta på, "plötsligt händer det...."

2 655 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Nu så har förberedelserna för nästa helgs skruvande börjat. Vågar inte blästra diffklumpen, så det blev en omgång med 180 papper istället. Nu är klumpen klar för grundfärg. Den var inte så rostig så det gick fort att slipa den allt.. Målet är att diffen ska vara grundad under första delen av nästa vecka.

Får jag inte hem mitt kärl från USA innan fredag så skjuts nog skruvandet upp en helg till, hänger lite på om jag får med mej lite sällskap också..

2 655 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Idag fick jag bita i det sura äpplet och ringa till Hedins.. Eftersom jag måste byta bakre "huset" på diffen innan jag monterar så är det lika bra att beställa en ny packning. Så man är på den säkra sidan. När han ändå höll på och jagade packningen så fick han även beställa bultarna som håller huset i framkant.
Grejerna kommer på onsdag morgon, ska bli kul och se om det är rätt grejer.. smile
Blev inte så himla dyrt, packningen på 200kr och bultarna 80kr/st. Hade kunnat spara in några kronor på bultarna men frågan om det är värt att hålla på och åka runt och jaga? Oftast inte..

Tog mej en funderare idag och det ser ut som att jag har en mätarhållare på G.. Hittade på en oljetrycksmätare att montera i mätarhuset med, men den kommer efter asienresan..

Nu går jag och väntar spänt på att få packa upp expansionskärlet.. smile

2 655 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Idag så kom mitt paket från USA in till den hemska avdelningen "tullen".. smile
Så det finns hopp om att jag får montera tanken under helgen. Imorgon kommer även grejerna till diffen hem, ska bli kul och se om det är rätt grejer.
Tanken är att jag ska försöka få med mej bromsgrejerna med, så jag kan måtta och sedan göra klart för en beställning av spacers.

m3-lappis
26 februari 2008
all heder åt alla som orkar rusta upp och bevara asconorna.. blir nog riktigt ballt detta.. fortsätt i denna stillen wink

2 655 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
m3-lappis: Tackar.. Alltid kul att få höra/läsa sånt som du skriver.. Jo det gäller ju att rädda någon bil från rallyskogarna.. smile

Ska försöka hålla samma goda kvalitet på mina byggen..
Risken finns att det blir lite bilder under morgondagen..

2 655 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Idag så har det börjat ramla in lite grejer.. Packningen till S14 diffen ser ut att passa och bultarna återstår att se..

Expansionskärlet lämnade tullen imorse så jag bör ha den innan helgen.. smile Ska bli kul och se hur den ser ut.
Ska iväg och handla lite hammarlack ikväll, ska måla diffhuset ikväll. Den bakre kåpan får jag måla i helgen.

Träffade på delar av Nissanmaffian idag på lunchen, det lutar åt en resa till Gotland Ring i början av maj för att rasta 200an.. smile Hoppas att man har hunnit med att montera allt tills dess bara.. smile

586 Inlägg
27 februari 2008
du har ju julafton jämt yikes

Ableton Live

Sök