2366
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
terazzi: Nej om 5veckor, är borta i 2,5 vecka.. Kanske har blandat ihop allt?? smile
Nej msn blir det inte mycket tid till.. Bättre att sitta på garaget istället.. smile

Imorgon ska det börjas måttas lite inför fästena till fläktarna. Pysventilen åker nog på igen, trots att den inte funkar tillfredsställande.. Blir att jaga en ny wastegateklocka innan säsongen börjar på allvar..

2 655 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Passade på att ta en liten tur med lite oortodoxa metoder för att få upp laddet lite grann.. Utan resultat. Bilen jazzar på hyffsat på 2an men lite till borde hon klara av med nästan det dubbla laddtrycket.. smile
Nu är min "Musse Pigg" mätarhållare på G från USA och idag såg jag att de hade en hårdare wastegateklocka till min turbo.. smile Hade suttit fint med en sån tillsammans med hållaren men det sprack..

Får ta den med nästa beställning då..

1 503 Inlägg
6 mars 2008
Här händer det alltid nåt! Fortsätt så! smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 655 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Oboy6: Jo det gäller att försöka hålla igång för att få ihop allt som jag har ligger/ska beställa.. smile Ska försöka hålla samma tempo under försäsongen..
Får passa på och önska dej lycka till med bilen inför Elmia.. smile

1 503 Inlägg
6 mars 2008
Streckkoden skrev:
Oboy6: Jo det gäller att försöka hålla igång för att få ihop allt som jag har ligger/ska beställa.. smile Ska försöka hålla samma tempo under försäsongen..
Får passa på och önska dej lycka till med bilen inför Elmia.. smile

Låter bra det! Tackar, det kan behövas!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 655 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Ikväll så åker lilla startbatteriet ut. Har haft ett 26Ah batteri suttit i fram men nu åker det ur. Kommer att åka med ett 43Ah ventilreglerat batteri i skuffen. Blir även att dra en ny matarkabel till startmotorn, har bara en 35mm² kabel går genom bilen nu.

Med lite tur så dyker det upp lite bilder lite senare ikväll.

Har även beställt nya bakdäck, blir en uppsättning Ventus K107 (225x35-18"). De bör komma under nästa vecka. "Snålar" in på på gatdäcken eftersom jag har slicksen liggandes till bankörningen. Plus att man kan kosta på sej någon uppbromsning ibland.. smile Sånt är ju alltid uppskattat..

MadLamb Racing
372 Inlägg
7 mars 2008
Det vet du att det är uppskattat, iaf nu när du åker diffat!!! cool

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
MicrO: Det förstår jag.. smile

Fick lite andra tankar på att slita den batteriet ikväll.. Var inte riktigt på humör.. Men jag har monterat nya expansionskärlet iaf.. Så något har jag fått gjort..

Ska ta och tanka lite V-Power, första tanken för iår. Sen blir det hem till soffan och glo lite på Death Proof igen..
Nya friska tag imorrn igen.

MadLamb Racing
372 Inlägg
7 mars 2008
har du kollat på Death Proof varje kväll nu lr???

"De är polerat!"

terazzi
7 mars 2008
Låter bra detta big_smile keep it up!!

2 655 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
MicrO: Nej jag har bara kollat på den en gång.. Hittills.. smile Svårt att låta bli sista jakten mellan 2 riktiga bilar..

terazzi: Tackar, ska försöka..

Ikväll när jag skulle köra hem så hade jag ingen laddtryck!! Mätaren gjorde inget utslag...

Efter lite felsökning så visade det sej att ett t-rör hade gått av i ena anslutningen. Samma t-rör som laddtrycksmätaren sitter kopplad på.. Så då fick jag ta t-röret som sitter till vindrutespolarna, då hade jag LITE ladd.. smile Blir att handla ett nytt t-rör imorrn.
Är grymt sugen på att beställa en ny wastegate nu.. Vill åka och ladda strax under 1bar ju..
På vägen hem så blev jag frånåkt av en M3 E46a med.. sad Det gjorde ju inte saken bättre..

2 655 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Fördelen med att ha en massa grejer liggandes väntande på montering är ju att jag kan välja friskt bland allt jag vill montera.. smile Idag känner jag för att få i en Corbeau stol, eller åtmínstone göra en mall på hur det kan se ut. Sen så får gubben komma med sina åsikter..

Måste även fixa generatorn i gubbens bil idag, han kommer hem från Kanarie öarna, har åkt med jobbet (det aset....). Tvivlar på att han blir nöjd om jag kommer med 200an och hämtar upp 3 pers och packning.. smile

Kameran är laddad och stolen ska i bilen sen bär det iväg..

2 655 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Har kommit ungefär halvvägs i mitt bygge av stolsfästen.. Blir en hybrid mellan original och 5x50mm plattjärn.. Har redan hunnit provsitta lite och det ser lovande ut.. smile Nu återstår det där med att få fast stolen i glidskenorna.. Sitter och klurar lite på hur man kan göra. Förhoppningsvis hinner jag med att få ihop förarstolen ikväll.. Har en generator som måste ladda innan kvällen med..

Har tagit lite bilder men de får ni vänta på ett tag till.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
8 mars 2008
smile hoppas att du får fart på generatorn i gubbens racer...smile stolarna måste i snarast, annars kommer du ju glida som fan på mantorp...smile

"De är polerat!"

terazzi
8 mars 2008
men fan visa bilder nu wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 mars 2008
terazzi skrev:
men fan visa bilder nu wink

Jag vill oxå se lite bilder..  wink hehe
Mvh Kim

325 Inlägg
8 mars 2008
fram med bilder nu på installationen ;P

2 655 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Har ni väntat tillräckligt nu??

MicrO: Det vet du.. Ska försöka få i stolarna innan jag åker iväg till asien. Får jaga på gubben med blåslampa.. smile

terazzi, kimpan och elmer: "Den som väntar på något gott....." smile

Börjar med gårdagens montering av expansionskärlet.
http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/275427_zzzl7b.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/275429_ibw7w9.jpg

Jag vet att putsen inte är tip top just nu, men innan sommarens alla träffar drar igång ska det var rent och snyggt under huven. Även originalfläkten ska den. Måste bara bygga fästen till fläktarna..

http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/275430_7bivcq.jpg

Nu till dagens spånande.. Blev mest en massa borrande och funderande.. Får se vad gubben säger om mina idéer när han "byggbesiktigar".. smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/275431_vrhgdw.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/275433_z9vbll.jpg

Slutresultatet: Saknar en spännrem för att spänna fast stolen annars så är jag nöjd.. smile *ironisk*
http://www.garaget.org/gallery/archive/11588/275434_xdxpa5.jpg

Hoppas att det räcker för en stund? Fortsätter nog med mina plattjärn imorgon igen.

MadLamb Racing
372 Inlägg
9 mars 2008
ser bra ut...smile

"De är polerat!"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 mars 2008
Tycker den där sista  bilden på plaseringen va grymt snygg wink du borde ju köra så.. tongue

Blir jäkligt bra de där smile
Kämpa på så ska du se att du sitter som en kung sen wink
Mvh Kim

Sök