1538
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

4 767 Inlägg
1 april 2008
Får börja med att grattulera att den gick igenom smidigt smile

Streckkoden skrev:
terazzi: Japp dumpen hade han inte någon att klaga på. "Ska det vara så här mycket plats här?" var det enda han sa när han öppnade huven och såg tomrummet mellan kylare och motor.

"Ska och ska" vara så mycket plats, du saknar ju 2 cylindrar big_smile yikes wink

Hoppas man får tillfälle att titta närmare på pärlan vid nån träff i sommar smile

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (1 april 2008)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

MadLamb Racing
210 Inlägg
1 april 2008
Erick skrev:
Får börja med att grattulera att den gick igenom smidigt smile

Streckkoden skrev:
terazzi: Japp dumpen hade han inte någon att klaga på. "Ska det vara så här mycket plats här?" var det enda han sa när han öppnade huven och såg tomrummet mellan kylare och motor.

"Ska och ska" vara så mycket plats, du saknar ju 2 cylindrar big_smile yikes wink

Hoppas man får tillfälle att titta närmare på pärlan vid nån träff i sommar smile

Mvh
Erick

Fyra om du frågar mig lol

2 655 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
MixiL: Självklart.. Lämnar nycklarna till 200an till gubben med en liten önskan om att stolarna bör hitta hem i kupén. Det vet han inte om än.. smile
Det kommer ju att ramla in lite mera grejer efter asien så jag har att göra under större delen av maj.
Vem vill inte åka V8a??

sir_daniel: Jo det var riktigt skönt, hade blivit lite jobbigt att hinna med att fixa ev. 2or på besiktningen innan resan.

Erick: Tackar, det känns riktigt fint.. smile En RB25a hade inte varit fel men en liten potent V8 hade varit kalas..
Ska försöka ta mej ner på någon träff lite längre nedåt landet i sommar, så kanske vi kan kolla på varandras bilar.

MadLamb Racing
372 Inlägg
1 april 2008
fan va gött att den gick igenom...smile kan man kanske få sig en tur i helgen??? cool

"De är polerat!"

terazzi
1 april 2008
Vem vill inte åka V8a??

Inte jag wink ;D
ses senare i sommar big_smile
då kanske man har en egen med wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 april 2008
Va va det jag sa wink hehe

Jäkligt skönt måste de iallefall kännas! smile
Grattis big_smile

Keep it up!
Mvh Kim

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 april 2008
Grattis, nu är det bara att röja på!

Braaaaap?

2 655 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
MicrO: Det löser vi nog, så länge det inte vräker ner en massa snö så..

terazzi: Tur att alla inte vill åka manlig V8a.. smile Men det finns inget vackrare ljud än en kompressormatad V8a, helst en stor en.. smile

kimpan: Det känns riktigt bra.

DoWahDiddy: Jepp, har ju ett semesteruppehåll i 3 veckor inom kort så det gäller att röja på nu.

Var ner och klippte mej på stan, så när jag ändå var nere på stan så blev det 2 varv runt stan.. Det kunde ha blivit något till om inte stan hade kryllat av polisbilar. En stackare blev stoppad precis utanför Filmstaden oturligt nog var det 2st unga tjejer som höll i batongen.. sad

Ikväll så ska jag försöka hitta på kostymen samt kolla om den passar.. Men imorgon blir det nog lite skruva, ska ringa till Manton för att kolla lite tider på spacers, bromsarna ska på direkt efter att jag kommit hem.

PM Competition Team
711 Inlägg
1 april 2008
Grattis!

Jag hade 4 snubbar (eller 1 tjej och 3 snubbar) som stod och kikade under huven på min bil. Skulle tro att det var på håret. Men som tur är syns inte så mycket samt så var det halt (snö och sommar sulor) när hon skulle provköra, så hon ville inte trycka på så mycket (skönt då bilen laddar 1,15).

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

2 655 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
jensclaudius: Jo det är alltid trevligt, jag hade lite tur så största uppmärksamheten hade gubbarna på någon etanolkonverterad Volvo med obefintlig tomgång.. smile Förra året stod det lite folk och tittade under huven dock..
Vet inte vad de kan säga om man har ställt på trycket egentligen, men det kan ju vara bra att inte reta upp dem i onödan.

Kan säga att jag är grymt sugen på att få hem en hårdare wastegateklocka så jag kan höja laddet, inte kul och ladda 0,4-0,5 bar..

2 655 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
I brist på arbete på firman så har jag passat på att beställa en lite bättre wastegateklocka från USA. Med lite tur så hinner jag montera och testa innan jag åker iväg till asien.
Annars så har jag ju lite roligt att montera när jag kommer tillbaka. smile

Bromsoken ska ta och blästras igen imorgon, började lacka dem i någon färg som inte såg bra ut och inte täckte speciellt bra heller.
Så när jag kommit hem igen så ska jag nog kunna få lite fart på bilen igen.. smile

Ska jaga spacers borta i asien, det är det enda som saknas innan stora bromsarna kan monteras.

4 767 Inlägg
3 april 2008
Akta dej för dålig materialkvalitet på spacers bara, ifall du ska ha sådana som du sätter bult i, och inte bara ligger som "brickor".

Vart i Asien ska du resa? smile

Mvh
Erick

2 655 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Erick: Jo det "tar emot" (i dubbel bemärkelse) att åka med spacers.. smile Men skillnaden i bromsverkan överväger nackdelarna. Kommer inte köpa första bästa billigaste spacer jag hittar på där borta.
Krisar det så finns ju alltid Manton här hemma.

Det blir någon/några dar i Taipei på en stor mässa där borta, tror mässan heter "Ampa", sen så är det semester i Bangkok som någon annan del i Thailand.
Sen så borde jag vara redo för allt skruvande som blir under kvällar och helger under början av maj.. smile

2 117 Inlägg
3 april 2008
http://www.manton.se/

Därifrån ska jag inhandla mina ca 1300,- för 4st. Jag väljer varianten att förlänga bultarna (hålborrade spacers).
http://195.35.83.106/~xc1707/e-handel/upload/articlepictures/257_master.jpg

Känns mycket säkrare än att skruva fast en aluminiumskiva på navet och sedan fästa bultarna i den (bolt on spacers). 
http://195.35.83.106/~xc1707/e-handel/upload/articlepictures/260_master.jpg

MadLamb Racing
210 Inlägg
3 april 2008
Du har det verkligen alldeles för bra wink snart i alla fall...

2 655 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Shogun: Jo skulle jag inte hitta på några vettiga spacers där borta så blir det en signal till Manton, många 200a klubben åker med deras spacers. Har hört lite blandade åsikter om spacers men jag är inne på att handla nya längre pinnbultar och montera spacers i fram.

MixiL: Jo det ska bli grymt skönt och ligga på stranden med en kall öl.. smile Du har inte lust att skruva lite på gamla pärlan under tiden jag är borta?? smile

4 767 Inlägg
3 april 2008
Jag tycker också det verkar säkrast med längre pinnbultar, känns inte hundra att skruva hjulbultar i en aluminiumplatta, hade så på en bil jag hade för många år sen, dom bultarna gick inte att dra åt ordentligt för aluminiumet var så mjukt att man drog sönder gängorna på spacerplattan, så man kunde bara dra dom löst, och då skruvade dom upp sej hela tiden.

Mvh
Erick

2 655 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Erick: Där ser man.. Har en kille på ebay som jag har handlat en del av, som ligger bra till prismässigt och är kanonbra att ha och göra med också, hittar jag inte på något vettigt under semestern som beställer jag kanske hjulbultar och nya lättare bultar med från honom.

Var in på autoexperten nyss och köpte en flaska med NOS oktanbooster, tänkte jag skulle testa och se om det blir någon märkbar skillnad, 230kr kan det ju vara värt att testa för. Kör bilen på V-Power, lite dyrare men bilen går bättre med V-Power i tanken. Ska bli kul och se hur den går med lite oktanbooster.. smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
3 april 2008
Det är bara att rulla över den vet du wink

2 655 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
MixiL: Så bra.. Ska förhandla lite med gubben och se vad han säger, går det inte i lås så står det nog ett stycke turbowok utanför porten på onsdag... smile

Sök