2370
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Shogun: Det ska på 20-25mm spacer ifram med, för att få på de större skivorna och oken så då blir det tight mot skärmkanten.. Widebody är ju inte helt fel, dock så lär det dröja innan det blir verklighet (kanske aldrig blir av heller).
Jo det blir nog billigare att ha kvar 200an ett tag till, i vinter ska motorn ses över med grövre doningar innuti.

blackcrack: Jepp.. smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
14 maj 2008
Streckkoden skrev:
Leo_m83: Jo men that´s life, använder man grejerna så går det sönder förr eller senare.

TFKarlsson: Jo dej kommer jag ihåg.. smile Jo nu låter det faktiskt mer än det går, det kan jag erkänna.. Har haft lite strul med laddtrycket under vårkanten men det blir ju inte bättre av att topplockspackningen sa upp sej. Nu åker nya HKS wastegaten av och fegis wastegaten åker i igen..

Visst är jag cool? wink Närå, får hoppas du får fart på bilen och att den håller så att man får se vad den går för i sommar ;D

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

2 655 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
TFkarlsson: Törs inte göra något utlåtande... smile I sommar så kommer det inte att röra på sej direkt märkvärdigt.. Chassiet och bromsar ses över i sommar och under vintern ska motorn byggas om. Så till nästa sommar ska det röra på sej, lite mera iaf.. smile

2 655 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Nu så har jag beställt lite mera grejer till 200an..

Ställbara stag, de 3 till bakvagnen och ett till framvagnen, stöddigare krängningshämmare fram/bak samt en 3" v-bandsklammer.
Med lite tur så får jag hem grejerna till nästa helg..

2 655 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Har precis fått mejl från firman i USA som jag beställt alla stag och krängningshämmare från.. Nu har de inte toe stagen på hyllan. Gissa vilka stag som jag egentligen behöver mest?? Toe stagen...
Ska bli spännande och se hur det löser sej.

Dock så har packningarna och ARP bultarna gått iväg från den andra firman..
Ska ta och ringa och kolla om de har börjat se över toppen än imorgon, skadar ju inte att stressa på dem lite.. smile

I övrigt så hoppas jag på bra väder ihelgen, så jag kan försöka få fart på Asconan..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 maj 2008
Tråkigt att de ska småstrula men de löser nog det wink

Dock ska jag inte lämna goda nyheter.. kikade på vädret nyss, och det bli 5+ i morrn och regn och på lördag tror jag de va 7+ och mellandels uppehåll och på söndag blire kallt typ 5+ och regn igen sad
Surt då jag vill mecka med bilen och du med..

Men men.. bara att ringa och stressa dem lite nu så du får reda på om de hänt nå..
Mvh Kim

2 655 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
kimpan: Jo det måste ha ingått vid köpet av min 200a (strulet).. smile Fick ett nytt mejl där de talar om att hela sändningen går iväg imorgon, så lite flyt blev ändå.

Det visar sej om det blir lite Ascona pill i helgen, får jag tag på en bil så blir det nog inte så mycket skruva på Asconan..

Har även hunnit med och skicka in en anmälan till SCF ikväll, får se hur det slutar.. smile Får väl komma med bilen efter bogserlina... smile
Senast redigerat av Streckkoden (15 maj 2008)

2 655 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Just nu sitter jag och håller tummarna att jag får hem mina paket från USA innan nästa helg, blir lite deppig om de kommer på måndag.. smile

Är inte så himla sugen på att stå ute i regnet och skruva Ascona så jag åker in till firman, fick låna firma Caddyn över helgen.. smile Så ska coiloversen ställas in ordenligt, de sista kablarna ska dras och sen så ska 4kolvs oken blästras och lackas. Ska även ta och provmontera skivor och ok för att kunna ringa till Manton på måndag och beställa spacers.

Har även fått mejl från SCF där de välkomnade mej och bilen, så den 7/6 kommer 200an stå utställd vid Micro..

2 655 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Nu så har jag blästrat lite tryckrör och fästen till fjäderbensstaget ifram. Dessa var lackade i silver men tryckrören såg inte speciellt vackra ut, så nu lackas de om i en ny silverfärg istället.
Bromsoken har också hunnit gått en rond i blästern, så de ska lackas med.

Passar på att snygga till lite lätt under huven, kan ju inte göra så mycket annat medan jag väntar på toppen och packningarna..
Så fort det ena bromsoket har torkat så ska det monteras med nya skivorna så jag kan ta och beställa spacers på måndag.
Tanken är att jag inte ska börja använda bilen innan chassiet är justerat samt att bromsarna sitter på.
Nästa stora projekt blir att försöka få i stolarna. Får jag på stolarna och bromsarna då har kan jag äntligen avsluta mina påbörjade projekt som har varit liggandes i ca 1,5år.. smile

Bilder kommer så fort jag kommer hem ikväll..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 maj 2008
Fan då får man kika in på den på micro träffen big_smile

Roligt att de mesta lirar på nu och hoppas du får dina paket snart så du kan ut och rulla igen snart big_smile

Har även kanske fixat ett nytt projekt som jag behöver lite el-hjälp till wink hehe (läs i min tråd) smile

Hare bra och ha en fortsatt trevlig lördag!
Mvh Kim

terazzi
17 maj 2008
Fan vad man missat sad men det ser bra ut ;D gött du inte ger upp 200an wink
så ska det låta!!

2 655 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
kimpan: Det tycker jag.. Jo jag håller tummarna på att paketen inte fastnar i tullen eller liknande, för på fredag behöver jag bägge paketen.. Men det visar sej.

terazzi: Jo det gäller ju att skruva för att bli "klar" någon gång.. smile För en gångs skull så sa jobbarpolarna något vettigt.. smile

Det som hände igår var att jag blästrade av bromsoken för att lacka dem gula igen, men den nya färgen var precis lika jobbig och ful som de andra färgerna. Så nu blir det en annan färg på oken.
Sen så rev jag ner tryckrören och blästrade av dem och la lite ny silverfärg på dem. Fötterna till fjäderbensstaget fick en omgång med.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/348378_tvn5yw.jpg

Sen så monterade jag sändarna till coiloversen. Den främre fick jag ingen bra bild på, den måste jag flytta lite på med för att få riktigt bra signalstyrka.

Här hamnade sändaren.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/348382_arokqe.jpg

Sen så monterade jag på bromsarna för att försöka mäta hur breda spacers som behövs, gick inte så himla bra själv.. När original oket åkte den så såg jag att det är hög tid att byta till de större bromsarna, beläggen är nästan slut och skivorna har börjat bli lite blåanlöpta.. sad Så de har gjort sitt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/348388_1b7uvj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/348389_5fp26x.jpg

Idag så ska de sista bitarna klarlackas sen så blir det nog att gnida lite under huven.. smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
2 655 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Qwaffe: Tackar..

Idag blev det inte mycket gjort, ska istort sett bara in och städa rent lite.. I veckan så ska oken göras klara för montering, de kommer inte bli gula igen..

MadLamb Racing
372 Inlägg
19 maj 2008
fan va d har hänt mycket nu då...smile keep on working!

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
MicrO: Jo det gäller ju att få undan alla grejer som jag har snubblat på ett bra tag ju.. smile
Har börjat jaga spacer idag, Manton hade en leveranstid på 3 veckor så jag får vända mej någon annan stans. Behöver ha bromsarna monterade innan jag lämnar in bilen för en 4 hjulsinställning, så framvagns geometrin stämmer med de stora bromsarna.

I övrigt så ska oken och tryckrören målas ikväll. Tryckrören blev inte riktigt bra, så något lager till ska på innan jag är nöjd.. smile

Klurar på om jag inte ska ta den startmotorn för en genomgång, bara för att ha något att göra.. smile
Annars så kommer det inte hända speciellt mycket i veckan, går mest och väntar på delar, får jag hämta toppen så kan jag förbereda så långt det går.

2 655 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Idag så vart det ett besök på Slangservice igen.

Handlade packningslim något motsvarande Locktite så jag kan limma topplockspackningen, limmet jag köpte använder sej flera "raceputtar" av så då lär det duga åt mej med.. smile Handlade lite slang och rostfria slangklammor med. Passar på och byter en slang som vart lite dålig efter demontering, början till torrsprickor.

Sedan så har jag jagat spacers i vild förtvivlan, behöver 20mm spacers ifram för att få på bromsarna. Vill ha på bromsarna innan jag ska göra 4 hjulsinställningen. Har pratat med Manton och lite andra firmor men då är det runt 2veckors leveranstid.
Hittade på en vettig lösning på driftworks, får se om jag inte tar en uppsättning från dem.

I övrigt så har jag ett lager lack kvar på oken sen så ska de packas om och nya kolvarna ska i, det sker på torsdag.
På fredag ska toppen hämtas ut, förhoppningsvis så har jag 2st paket att hämta ut på posten med..

leo_m83
20 maj 2008
vad fick du ge för coiloversen?

2 655 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
leo_m83: Ligger annons ute på blocket: http://www.blocket.se/vi/16412122.htm?ca=11_s

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2008
Verkar flyta på bra nu smile Hoppas allt går bra me pakningarna och monteringe nav bromsok cylindrarna och sedan hoppas jag på att toppen klarat sig och du får tillbaka den nu på fredag, och får dina paket big_smile

Kämpa på! blir grymt snyggt! och du, bara att leta vidare efter specars! kommer bli grymt! smile
mvh Kim

Sök