1643
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
kimpan: Jo nu verkar det vara lite medvind ett tag.. smile Hoppas också på att det går bra med monteringen av toppen. Tackar, ska försöka hålla ångan uppe..

Nu är packningarna och arpbultarna i landet, ligger i tullen. Skaringa och kolla med Posten så att jag verkligen får dem innan helgen.
Killen som ska fixa min topp ska jag ringa och stressa på lite grann idag, så toppen blir klar i tid.
Chassiegrejerna kommer jag inte att få innan helgen, de ligger fortfarande kvar i USA (igår) men siktet är inställt på att ställa in chassiet mot slutet av veckan.

Har kommit fram till att jag ska köra med Driftworks spacers, de kommer beställas så fort lönen är på kontot igen, fredagen blir en dyr dag.. smile

2 117 Inlägg
21 maj 2008
Äsch...det drabbar ingen fattig. Sluta pjoska nu och handla på tongue

Glad att du kör vidare min gode vän. Annonsen återtagen och allt big_smile

2 655 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
shogun: Haha.. Jadu killen, det dyker upp en hel del godis på fredag, wait and see... smile
Det hade inte blivit billigare att byta till Evo, vid det här laget så kan jag 200an nästan utantill..
Låter bra att annonsen är borta, kommer dröja innan jag säljer.

Sitter i telefonkö hos posten nu, för att styra upp paketet med packningarna.

2 655 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Nu så är morgondagen räddad.. smile

Har styrt upp så jag får hämta packningarna direkt hos Posten på förmiddagen, i samma veva så ska insugspackningen ha kommit hem från Nissan.
Toppen är klar redan idag men jag hämtar upp den imorgon.

Med lite tur så kan jag ge mej ut och testa coiloversen lite lätt under helgen.
Räkna med lite uppmuntrande bilder de närmsta dagarna..

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 maj 2008
nice... nu jävlar är d dags för en tur snart..smile skickar du över boken till fjärrkontrollen så ska jag läsa lite...cool

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
MicrO: Det börjar dra ihop sej nu.. Jorå det kan vi göra, sugen på ett livetest på lördagkväll? Var ju någon träff vid 20. tiden..

Ikväll så blir det att skruva ihop bilen igen!! Ska bli grymt skönt, kommer inte hinna få på allt men så mycket som möjligt ska på iaf.
Stagen som jag väntar på räknas komma på måndag, så då har jag lite att göra efter helgen med.

Klurar på att beställa ett stolsunderrede med från Driftworks så jag får i mina Corbeau stolar med, detta blir nästa lön skulle jag tro..

2 655 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Nu är alla packningar och allt annat hämtat..

Firman i USA med packningarna hade skrivit ner värdet på mitt paket, så jag slapp moms och tull. Det var ju en positiv överraskning.. smile
Var ner till PBZ för att låna en hylsa till ARP muttrarna, de vi hade på firman funkade inte något vidare.
Sen så bör jag tacka reservdelskillen på Hedins, för att han var lite extra snäll med rabatten på insugspackningen.

Nu ska det jagas skrapa, så vi kan skrapa bort resterna från de gamla packningarna sen så ska toppen på ikväll..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 maj 2008
kan säga att 12 kanthylsa 13mm som är lång och har 1/2" anslutning inte är lagervara på butiker i södertälje heller tongue

men nu har jag en hemma smile

2 655 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
sir_daniel: Nej det förstår jag.. smile Ska inhandla en själv med, så jag har till vintern, men nu så lånar jag Arash hylsa..

Har börjat skruva på plenumet på toppen nu, blocket är renskrapat från packningsrester, ARP bultarna ska dras i nu.
Måste hem en sväng för att hämta en hel knacksensor och lite annat men toppen ska på och dras innan vi åker hem ikväll, så jag bara behöver efterdra imorgon bitti. Sen så monteras allt annat under huven under fredagen, målet är att bilen är klar innan bilträffen på lördag kväll..

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 maj 2008
bara så du vet så kommer jag att vara full vid den tiden på lördag...smile ska ju ut med jobbet då.. men ta en sväng förbi bowlaget på lördag så jag får se pärlan..smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
MicrO: Det låter ju inte helt fel.. smile
Törs inte åka mer än från firman till plantagen på lördag, måste ställa in hjulvinklarna ordentligt innan jag törs börja använda bilen igen. Tvivlar på att jag kommer fram och förbi vid Bowlaget nu... smile

Igår så hann vi inte få dit toppen, alla ytor skrapades rena och ARP bultarna är dragna. Så ikväll så åker toppen på relativt snabbt..

MadLamb Racing
210 Inlägg
23 maj 2008
Sweet, bara att dra dit toppen, ställa in hjulvinklarna och sen kola ur skiten big_smile Haha nejdå hoppas det blir lite mer "skottsäkert" efter den här lilla operationen så att du får åka lite i år, det är du utan tvekan värd!

2 655 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
MixiL: Jorå, det är inte "bara" men den ska på ikväll.. Nej det blir lugnt till och börja med, vill inte åka Caddy igen på ett tag.. smile Nu fattas det ju bara ett generalras eller liknandne.. smile Motorn bör hålla sommaren ut, ska bygga överdimensionerad motor i vinter är tanken.
Får ta och styra upp en provtur efter midsommar, när bromsar och stolar sitter i.

MadLamb Racing
210 Inlägg
23 maj 2008
Det låter bra det.

2 655 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
MixiL: Japp..

Just nu så håller jag tummarna för att stagen kommer innan helgen, hade suttit fint med en leverans av dem idag.. Annars så blir det att skruva chassie på måndag kväll..

2 655 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Nu så är det dags för en rapport..

Toppen sitter där den ska nu, efter en grym specialare. Var in på Swedol och handlade 12kantig 1/2" hylsa, fick förståss bara med mej en kort hylsa.. När ARP bultarna var dragna och muttrarna skulle dras dök problemet upp. Hylsan skulle ha varit längre. Då var klockan efter 19. men som tur var så hade Jula öppet och vi fick tag på en lång 13mm hylsa som svetsades på den 12 kantiga 1/2" hylsan, en omgång i svarven så var en "custom" ARP hylsa tillverkad.. smile

I övrigt så byter jag ut lite slangklammor mot dito i rostfritt, för syns skull.. Innan vi gav upp idag så har lite slangar och annat hittat hem igen.

Tur i oturen är att när toppen var borta så såg vi att röret som går bakom toppen, mellan BTRen och någonting har gått av... sad Det ska naturligtvis åtgärdas imorgon bitti..

Börjar med lite godis..

ARP bultarna.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353619_ft210k.jpg

Grenrörspackningar, lite schysstare än original.. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353621_ndtjtq.jpg

Den här borde hålla lite bättre.. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353632_b0jrd2.jpg

"Custom" ARP bulthylsa. Version 1.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353638_2907ca.jpg

Specialaren version 2. Nersvarvad för att få plats.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353640_uw7phy.jpg

Nya leksaken som jag och gubben har handlat..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353642_m0vbiz.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/353643_0emice.jpg

Imorrn ska resten skruvas fast, gubben ska fortsätta få leka lite med TIGen, har ett tryckrör som måste moddas lite.. smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
23 maj 2008
hehe... precis vad jag gjorde första gångenn jag skulle byta till arp bultar, höll 1 gång men andra gången gick svetsfogen av tongue så nu har jag en hel lång hylsa smile

terazzi
23 maj 2008
najs big_smile

2 655 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
sir_daniel: Förstår det.. Ska in på Swedol imorrn igen för att handla en lång hylsa, just in case.. Tur att det är gångavstånd mellan firman och Swedol.. smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg

Sök