Cuefa skrev: Sant, men en rostfri kaross, även en tom sådan, är ju värd en del... Bra objekt för någon att bygga rallybil på iofs! VOC kan väl fortfarande använda den skulle jag tro
Ja.. kan ju prova en annons på en tom kaross senare
* Monterat bromspedal, bromsservo samt huvudbromscylinder * Modifierat samt monterat kopplingspedalställ inkl. huvudcylinder från Audi * Byggt färdigt stödlagret till rattstången mot torpedväggen * Påbörjat / iprincip byggt färdig växellänkaget * Provmonterat motorkåpor = passar fint! * Demonterat samt påbörjat förlängning av främre delen av mellanaxeln 9 cm.
Typ det man hunnit med
Bild på kopplingspedalstället från Audi
Stödlagret.
Här ser man att koppling och bromspedal sitter på plats, även växellänkaget!
Cuefa skrev: Cooolt! Jag vill se den här bilen drifta :-D
Kan nog behövas lite andningshjälp till rovan då.. Kommer bli rätt tung.
Tycker bara de ska bli kul att kunna få ner kraften i backen, utan att behöva tappa den i hjulspinn!
TRO mej, den där kommer kasta ut fiiiint... ;-) Lite varv bara så blir den nog villig att vifta på svansen, en 740 har ju inte mycket tyngd över bakhjulen
* Gaspedal monterad, wire för kort dock.. * Servopump monterad på originalfästet, fick kapa ur balken lite bara.. * Servoslangar dragna mellan pump och styrväxel, servobehållare monterad. * Provmonterat lyktor samt front för att kolla kylarutrymme
Behöver en kylare som har MAX totalbredd 620mm, ca 500mm hög, har 100mm djup att spela på, och då ska elfläktar vara inräknad med kylaren.
* Fixerat alla servorör mellan pump och styrväxel * Filat ur höger motorfäste en aning, pga. oljekylarrör låg emot. * Flyttat över 740 original fjädertornsförstärkningar, passade perfekt mot Audibenen!
Snyggt att dem passade exakt
En överblick över fjädertornen och dess förstärkningar
Tror du skulle få plats med andningshjälp också för den delen
Jo, lite vikt bak, men enormt tryck över framhjulen, och dem vill ju driva lika mke som bak Tack för tipset, har hittat en kylare med dem perfekta måtten nu!
Haha jo, har planer senare för en kompressor, den blir då placerad där AC-kompressorn sitter egentligen