Åter en dag i garaget. Jobbat på sista delen av dörrkarmen. Trodde det skulle vara lätt men det var det inte

är så många bockar och böjningar åt flera håll så efter varje bockning är det en massa justering för en kurvad bockning tar lite plåt och då skall det sträckas eller krympas.
En bild på plåtklipp från justeringar på halva dörrkarmen. Har fått så starka nypor så man vågar inte gå och pissa

![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-6c297a037bb783e07ead1871ce3c9fef.jpg]()
Hit skall det tillverkas en böj och den skall då vara typ delad i två höjder för att inte krocka med ramen. Den avslutas på insidan med 13mm hög kant som sedan dörrlisten skall sitta på. Blev givetvis en krånglig plåt men det är ju kul att knäcka en sådan nöt också. Kanske skulle ha låtit det vara rakt men det är ju de små detaljerna som gör det.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-380d9f7fdb99acbf0363e8e19f2f4469.jpg]()
Vet inte om jag valde rätt metod men bockade båda kanterna och körde en fals i mitten för att klara höjdskillnaden
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-e0f3711bfb9a883751e0b149aa617e46.jpg]()
Efter den var bockad och falsad krympte och sträckte jag sidorna för att få rätt radie och fick handknacka mitten delen för den vart så styv av falsen. Renklippte och provade den.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-78b9bfde3c3565a7c27f4f97a237f709.jpg]()
Sedan var det den långa plåten med alla bockar och böjar men den blev inte färdig.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-7c63a291f203d43d274c02298684eaa6.jpg]()
La även en order på Volvos svetsprimer som Jackson tipsade om så jag får börja svetsa ihop åbäket för nu börjar det vara för många lösa plåtar så svetstängerna klarar inte av att hålla ihop bilen.