Sätt gångjärnen högt och ganska tätt ihop. Annars lutar neråt för mycket när den öppnas. Jag byggde såna gångjärn till min först men skrotade dom i höstas.
Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Sätt gångjärnen högt och ganska tätt ihop. Annars lutar neråt för mycket när den öppnas. Jag byggde såna gångjärn till min först men skrotade dom i höstas.
Tack för tipset. Kanske bäst att använda vattenpass och dra en linje på karmen så blir dom i våg.
Här sov man bort 2 timmar, kände ångest över att man slösat bort en sällsynt ledig kväll till hälften, borde åka till garaget. "ska bara kolla Gorg först, och där hittar min din tråd...
Tack för att du förstört hela min lediga kväll!
... Skämt åsido, sjukt bra jobbat! Läst varje inlägg nu, och kan knappt vänta på nästa .
Här sov man bort 2 timmar, kände ångest över att man slösat bort en sällsynt ledig kväll till hälften, borde åka till garaget. "ska bara kolla Gorg först, och där hittar min din tråd...
Tack för att du förstört hela min lediga kväll!
... Skämt åsido, sjukt bra jobbat! Läst varje inlägg nu, och kan knappt vänta på nästa .
Mvh,
Hahaha skönt att jag snodde en massa tid från ditt garage Laddar snart upp några bilder men skall äta först.
Oj vart tydligen snål på foton idag. Hade bara tagit två
Gjorde färdigt främre dörrkarmen på förarsidan och sedan började jag med andra sidan och fick färdigt främre dörrkarmen till den också. Sedan började jag jobba på nedre.
Här är då två främre klara för svetsning. Blev ju lite mycket att svetsa på dessa men nu är passformen 100 så då får det bli så.
Och en bild på nedre delen till andra sidan som är halvfärdig
Ny dag imorgon och den dagen är då sista semesterdagen för den här gången. Tur man även har en helg direkt
Har själv faktiskt gjort ett mini-ryck, med betoning på mini! Tar väl ett foto eller två vid tillfälle, dock inget så kreativt och inspirerande som ditt, men ändå nåt...
Sjukt kul att se dig jobba! Man börjar kunna ana hur bilen kommer se ut. Är dock fortfarande sjukt nyfiken på hur du kommer göra fronten för att få "ansiktet" att se modernt ut.
Vart har du fått tag i gångjärnssatsen förresten?
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Sjukt kul att se dig jobba! Man börjar kunna ana hur bilen kommer se ut. Är dock fortfarande sjukt nyfiken på hur du kommer göra fronten för att få "ansiktet" att se modernt ut.
Vart har du fått tag i gångjärnssatsen förresten?
Själv också nyfiken på ansiktet men skall nog göra taket och dörrarna först
Handlade gångjärnen från Gearheadworld.com fast på Ebay.
Har själv faktiskt gjort ett mini-ryck, med betoning på mini! Tar väl ett foto eller två vid tillfälle, dock inget så kreativt och inspirerande som ditt, men ändå nåt...
/Chip.
Skönt att du jobbar på bilen så man har något att flukta på. Har som saknat ditt välputsade garage med dom sköna bilderna på bilen.
Finns ju inte en rak plåt på min bil så alla bockningar görs i falsmaskinen. Här har jag då krympt och sträckt plåten så den har rätt form och nu bockar jag in kanten för dörrbladet.
Sedan får man alltid småjustera vridningar i plåten och smida plåt kanten så den är slät eller jämn kanske det heter. Och här provar jag plåten efter 4-5 finjusteringar av längden och klippningar så den passar in
Då var den plåten klar så då klipper vi nästa plåt i denna fina saxen
Denna plåten är bockad i kantviken och skall sträckas i samma radie som ramen. Har givetvis en mall som jag använt på andra sidan så allt blir likadant
Och nu skall föregående plåt bockas i en radie så det blir i falsmaskinen. Man kör alltid plåten mot ett mothåll så bocken inte blir som en ostbåge Det går alltså inte köra på fri hand.
Efter den plåten så tillverkades främre nedre böjen till dörrkarmen. Använde förarsidans plåt som mall.
Efter den plåten var jag tvungen klippa upp framkanten likadant som på förarsidan så jag kan prova plåten. Mallade av förarsidan så det blir likadant på andra sidan. Lättaste sättet är med papper. Köpt en rulle golvskydd på färghandeln som fungerar bra. Grovmarkerade med tusch och klippte så det blev 10mm kvar för finklippning senare.
Sedan fick jag prova alla plåtar och allt verkar vara ok. Försöker hålla mig på en tolerans +-1mm. Nu är det ju en hel del renklipp innan detta är klart och det gör jag imorgon.