Uppstod problem vid baslådebygge

Mixe
3 november 2006 · 32 Inlägg

Hej.
Alltså, jag håller på att montera baslådan men fastnade vid basens montering.
Basen är MDS Kharma 12" och jag har lagt upp bilder vid min bil på problemet.
Problemet är att jag inte vet åt vilket håll jag ska montera basen. Som bilderna visar ligger det en packning (eller något liknande) kring fronten på basen, vilket borde göra att jag måste montera den inifrån?

Stämmer detta? Om inte, hur ska jag montera?
Snabb hjälp uppskattas eftersom jag är mitt i bygget nu, tack på förhand!

Lupocrille
3 november 2006 · 51 Inlägg

Hej Jag misstänker att de e den hårda skumgummi kanten som sitter runt basens gummi upphängning som du syftar på.. den sitter där mest för syn skull den fyller ingen funktion...
De e bara att skruva basen direkt mot lådan vill man så kan man lägga en sträng med badrumsilicon runt hålet innan man skruvar i basen men de e överkurs...
Mvh Lupocrille....

Senast redigerat av Lupocrille (3 november 2006)

sk8kungenapa StylingFreak
3 november 2006 · 220 Inlägg

haha lol..
Nej skruva på den utifrån.
Den packningen sitter där ifall man vill vända basen upp och ner men de spelar ingen roll annars.. finns sån pacning på 99% av alla basar.

styling or tuning?
Mixe
4 november 2006 · 32 Inlägg

Ok ok, man tackar så mycket för svar!

Tänkte väll att det var så smile men den där gummilisten var så ful, kan man köpa nått att dölja den med? Och inte ett galler helst.

IzzYzzI
4 november 2006 · 51 Inlägg

Mixe skrev:
Ok ok, man tackar så mycket för svar!

Tänkte väll att det var så smile men den där gummilisten var så ful, kan man köpa nått att dölja den med? Och inte ett galler helst.

köper man rockford så får man med en silvrigkrans som det står rockford-fosgate på om jag inte miss minner mig helt... ;D

Lindgren_
4 november 2006 · 2 644 Inlägg

IzzYzzI skrev:

Mixe skrev:
Ok ok, man tackar så mycket för svar!

Tänkte väll att det var så smile men den där gummilisten var så ful, kan man köpa nått att dölja den med? Och inte ett galler helst.

köper man rockford så får man med en silvrigkrans som det står rockford-fosgate på om jag inte miss minner mig helt... ;D

Det stämmer den är ju avtagbar me man tar bort den drar i skruvarna o sätter dit den big_smile Satsa på rockford istället man får ju me en gylende gummilist big_smilebig_smile

Johan Lindgren
båge montör och hobby mekaniker
4 november 2006 · 2 672 Inlägg

gilal ritne heller den däringa "listen" så ja ska sätta dit en sådan här: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=81931

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Mixe
4 november 2006 · 32 Inlägg

båge skrev:
gilal ritne heller den däringa "listen" så ja ska sätta dit en sådan här: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=81931

ja nått sånt skulle man införskaffat, såg rätt frän ut
tack tack

båge montör och hobby mekaniker
4 november 2006 · 2 672 Inlägg

så lite!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
drifting_with_style
5 november 2006 · 3 Inlägg

Mixe skrev:
Ok ok, man tackar så mycket för svar!

Tänkte väll att det var så smile men den där gummilisten var så ful, kan man köpa nått att dölja den med? Och inte ett galler helst.

neonringar:P

timpan_87
6 november 2006 · 781 Inlägg

Lupocrille skrev:
Hej Jag misstänker att de e den hårda skumgummi kanten som sitter runt basens gummi upphängning som du syftar på.. den sitter där mest för syn skull den fyller ingen funktion...
De e bara att skruva basen direkt mot lådan vill man så kan man lägga en sträng med badrumsilicon runt hålet innan man skruvar i basen men de e överkurs...
Mvh Lupocrille....

hum har läst någon stans man inte ska täta med silikon för det fräter sönder membranen i högtalaran? utan om ma använder det måste de torka innan man montera basen? vet iochförsig inte om det stämmer.

förresten den kharma basen ska du någ inte lägga för mkt pengar på ex dyr fin låda och galler för det är ju en relativt billig bas. men om du tänker köra med en annan 12" bas senare kan du ju kanske införskaffa dej nåt gallerliknade som du kan flytta över. mds galler med dioder i är faktist grymt snygga. hade såna till mina kharma baser ja hade innen.. dom spelar ju ändå relativt bra för att va så billiga :d

Germax
6 november 2006 · 12 086 Inlägg

timpan_87 skrev:

Lupocrille skrev:
Hej Jag misstänker att de e den hårda skumgummi kanten som sitter runt basens gummi upphängning som du syftar på.. den sitter där mest för syn skull den fyller ingen funktion...
De e bara att skruva basen direkt mot lådan vill man så kan man lägga en sträng med badrumsilicon runt hålet innan man skruvar i basen men de e överkurs...
Mvh Lupocrille....

hum har läst någon stans man inte ska täta med silikon för det fräter sönder membranen i högtalaran? utan om ma använder det måste de torka innan man montera basen? vet iochförsig inte om det stämmer.

förresten den kharma basen ska du någ inte lägga för mkt pengar på ex dyr fin låda och galler för det är ju en relativt billig bas. men om du tänker köra med en annan 12" bas senare kan du ju kanske införskaffa dej nåt gallerliknade som du kan flytta över. mds galler med dioder i är faktist grymt snygga. hade såna till mina kharma baser ja hade innen.. dom spelar ju ändå relativt bra för att va så billiga :d

snacka om knäckande

Mixe
6 november 2006 · 32 Inlägg

timpan_87 skrev:
men om du tänker köra med en annan 12" bas senare kan du ju kanske införskaffa dej nåt gallerliknade som du kan flytta över.

Kan det fungera att endast byta ut basen senare? Jag menar, blir inte litervolymen och liknande helt fel för den nya basen?
Annars vore ju inte det helt fel smile


snacka om knäckande

Hehe, nä men jag e beredd på att basarna inte kommer leverera något magnifikt, men jag tror det duger som första.


Tack för alla svar förresten!

Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
6 november 2006 · 217 Inlägg

IzzYzzI skrev:

Mixe skrev:
Ok ok, man tackar så mycket för svar!

Tänkte väll att det var så smile men den där gummilisten var så ful, kan man köpa nått att dölja den med? Och inte ett galler helst.

köper man rockford så får man med en silvrigkrans som det står rockford-fosgate på om jag inte miss minner mig helt... ;D

Om man köper POWER får man en i metall!!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
timpan_87
8 november 2006 · 781 Inlägg

Mixe skrev:

timpan_87 skrev:
men om du tänker köra med en annan 12" bas senare kan du ju kanske införskaffa dej nåt gallerliknade som du kan flytta över.

Kan det fungera att endast byta ut basen senare? Jag menar, blir inte litervolymen och liknande helt fel för den nya basen?
Annars vore ju inte det helt fel smile


snacka om knäckande

Hehe, nä men jag e beredd på att basarna inte kommer leverera något magnifikt, men jag tror det duger som första.


Tack för alla svar förresten!

den duger alldeles säkert:P sen kan du ju hitta en bas som spelar i just den lådan som är bättre om du skulle vilja byta senare finns många..


blir någ bra:d

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang