11061
Sök

Lackerings råd

X40 Nordic
784 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
Hej kolla runt på lite olika trådar om lackering men fann inga bra med råd och sånt kan ingen som är bra på ämnet sätta sig och skriva ner lite olika saker att tänka på vid lackering. Typ tid mellan lagren när man ska lägga på klarlack grund och såna saker. Vd som skiljer sig i att lackera plast mot att lackera metal och sånt. Såg att det fanns en bra klistrad tråd om slipning så det behöver ju inte vara me.

2 123 Inlägg
4 november 2006
skriv vad du vill lacka så kan jag hjälpa dig.

X40 Nordic
784 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
Mina alu fälgar och plastdetaljer i motorrumet. Fälgarna vill jag lacka i en solid svart lack och plastsakerna i en blåmetallic.

workoholic
146 Inlägg
4 november 2006
pulverlacka fälgarna för bästa finnish bonnafärgning e bara tvätt o slip o sen svart sprayfärg:)

2 123 Inlägg
4 november 2006
m_a_c skrev:
Mina alu fälgar och plastdetaljer i motorrumet. Fälgarna vill jag lacka i en solid svart lack och plastsakerna i en blåmetallic.

Fälgarna skulle jag lämna till en lackerare och låta han utföra förjobbet och sedan pulver lacka.
Plast detaljer:
*Slipa så det blir jämnt, hur grovt slippappret ska vara bestämmer du själv med tanke på materialet.
*Plastprimer
*Våtslipa plastprimern för att få en så jämn yta som möjligt.
*Applicera lacken, står på burken hur många minuter du ska vänta mellan varje lager.
*Applicera klarlacken, skulle vänta tills dagen efter(står också på burken hur länge du ska vänta.)

X40 Nordic
784 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
OK men jag tänkte lacka fälgarna själv eftersom jag inte tycker att de e värda att lägga ner pengar för pulverlackering. Jag ska ändå byta så fort jag har sletet ut gummit på dom.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 november 2006
har du tänkt och lacka fälgarna med gummit på? i så fall maskera ordentligt.. och ett tipps.. lägg in en fot hos min far tongue

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

X40 Nordic
784 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
Jag hade tänkt att ta bort gummit först och sen så tänkte jag kolla om jag kunnde låna lackboxen en stund.
ToTTeN skrev:
har du tänkt och lacka fälgarna med gummit på? i så fall maskera ordentligt.. och ett tipps.. lägg in en fot hos min far tongue

X40 Nordic
784 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
Youngblood skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=19245

Den länken är ju bara om olika typer av lack inte om hur man använder sig av dom och sånt.

10 287 Inlägg
4 november 2006
Fredrik och Youngblood.

Vill ni lägga till något i den klistrade tråden för att klara av "standardfrågor" - skriv ner det i ett pm till mig så lägger jag upp det.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

X40 Nordic
784 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Fredrik och Youngblood.

Vill ni lägga till något i den klistrade tråden för att klara av "standardfrågor" - skriv ner det i ett pm till mig så lägger jag upp det.

Göran
Moderator

Mycket bra initiativ det var det som var meningen med hela den här tråden tack!!!

SSS -12
3 217 Inlägg
5 november 2006
m_a_c skrev:
OK men jag tänkte lacka fälgarna själv eftersom jag inte tycker att de e värda att lägga ner pengar för pulverlackering. Jag ska ändå byta så fort jag har sletet ut gummit på dom.

Om det inte är så noga med fälgarna så föreslår jag hammarlack... Så gjorde jag och fick därefter ett fullt acceptabelt resultat!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

X40 Nordic
784 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
m_a_c skrev:

Om det inte är så noga med fälgarna så föreslår jag hammarlack... Så gjorde jag och fick därefter ett fullt acceptabelt resultat!

Penselmåla du färgen eller går det att sprutmåla med den??

2 123 Inlägg
5 november 2006
m_a_c skrev:
Fuckface skrev:
m_a_c skrev:

Penselmåla du färgen eller går det att sprutmåla med den??

Hammarlack är bra lack men jag tror inte på ett bra resultat på ett par fälgar.
Verkar som du vill komma billigt undan så åk till biltema och köp deras så kallde "Fälgfärg" Finns i flera olika färger också ^^

X40 Nordic
784 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Va tror ni om att köpa vanligg lack och lägga på 2-3 lager klarlack borde de fungera??

2 123 Inlägg
5 november 2006
m_a_c skrev:
Va tror ni om att köpa vanligg lack och lägga på 2-3 lager klarlack borde de fungera??

Njae, jag själv tror inte det håller någe vidare.
Varför tror du man pulver lackerar delar som utsätts för mkt slitage ?
Röstar fortfarande på fälgfärgen eftersom den är anpassad för att sitta på fälgar och utsättas för mkt slitage.

X40 Nordic
784 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
m_a_c skrev:

Njae, jag själv tror inte det håller någe vidare.
Varför tror du man pulver lackerar delar som utsätts för mkt slitage ?
Röstar fortfarande på fälgfärgen eftersom den är anpassad för att sitta på fälgar och utsättas för mkt slitage.

ok jag kör nog på de..

Sök