Lagliga och olagliga styling på bilar? samt lite styling tips på en galant

SportPilot Ubåtsingenjör
19 augusti 2013 · 7 232 Inlägg

thegalant skrev:
men får man köra med gardinerna dragna då?


men hur är det med straight pipe eller cutout, är det ok eller får man böter? kommer att ha kvar katalysatorn

vilken storlek tycker ni är bra för en 2l sugis? funderar på 3" och sen blir två 4"

du måste ju trolla ? gardiner ?!?! va fan tänker du på ?!?! raka rör är olagligt, bilen kommer låta för mycket .

Och angående vilken storlek som kan passa en 2 liters sugis så beror det på vilken effekt motor spottar ut.. antar att det är runt 150hk ?

skulle rekomendera 2-2,25"  3 tum är på tok förstort du kommer enbart tappa effekt och dubbla 4" ser inget annat än dumt ut. Hur gammal är du ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
thegalant
19 augusti 2013 · 147 Inlägg

Evildan skrev:

thegalant skrev:

Mack skrev:

Eh, va?

Och nej TS, det är inte olagligt att röka i bilen..även om det är jävligt ofräscht.

ahha nejnej inga cigg, mycket goare ;D

men hur e det med gardiner och flagga?

röka vad?

du får inte ha gardiner i sidorutorna fram under färd.
du får ha en flagga (om den inte anses stötande eller på annat vis olämplig) över vindrutan när bilen står still.

har du körkort?

pipa, det luktar inte illa tongue

som jag trodde då det är krav att man ska kunna ha ögonkontakt med andra
ang flagga, nej tror inte att nån ska störa sej på den;D

haha ja, vrf? vet att jag inte kan mycket om bilar och lagar osv, då jag pluggade teori bara för att få bli godkänd och få körkortet och har aldrig haft tid till bilen pga plugg och andra intressen och vänner med andra intresse om du förstår

mary jane hjärta
Evildan
19 augusti 2013 ·

thegalant skrev:

Evildan skrev:

thegalant skrev:

ahha nejnej inga cigg, mycket goare ;D

men hur e det med gardiner och flagga?

röka vad?

du får inte ha gardiner i sidorutorna fram under färd.
du får ha en flagga (om den inte anses stötande eller på annat vis olämplig) över vindrutan när bilen står still.

har du körkort?

pipa, det luktar inte illa tongue

som jag trodde då det är krav att man ska kunna ha ögonkontakt med andra
ang flagga, nej tror inte att nån ska störa sej på den;D

haha ja, vrf? vet att jag inte kan mycket om bilar och lagar osv, då jag pluggade teori bara för att få bli godkänd och få körkortet och har aldrig haft tid till bilen pga plugg och andra intressen och vänner med andra intresse om du förstår

Pipa stoppad med?

Ja det stämmer, du ska kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter.

Bara undrade ang körkortet då många av dina frågor är sådant någon med körkort bör veta för att färdas i trafiken oavsett hur mycket andra intressen man har för att inte vara en fara för andra eller sig själv i trafiken.

thegalant
19 augusti 2013 · 147 Inlägg

CHEEVA skrev:

thegalant skrev:
men får man köra med gardinerna dragna då?


men hur är det med straight pipe eller cutout, är det ok eller får man böter? kommer att ha kvar katalysatorn

vilken storlek tycker ni är bra för en 2l sugis? funderar på 3" och sen blir två 4"

du måste ju trolla ? gardiner ?!?! va fan tänker du på ?!?! raka rör är olagligt, bilen kommer låta för mycket .

Och angående vilken storlek som kan passa en 2 liters sugis så beror det på vilken effekt motor spottar ut.. antar att det är runt 150hk ?

skulle rekomendera 2-2,25"  3 tum är på tok förstort du kommer enbart tappa effekt och dubbla 4" ser inget annat än dumt ut. Hur gammal är du ?

haha nejnej ingen troll, jag gillar jdm och speciellt vip bilar
typ i den stilen
http://farm7.static.flickr.com/6158/6172580860_0ca7ebfee1_o.jpg

det är väl ok och tycka olika ;D men har inte haft tid för att googla saker osv därför jag frågar, för i thailand så är det ok med dragna gardiner...

aha men då är mid muffler ett krav för att få ljudet lägre, men hur är det med elektrisk cutout?

ja exakt 150hk, aha ok men då ska jag till en verkstad och kollar vad man kan göra, jag är 20 och har nyligen köpt en galant, hade en polo innan....

mary jane hjärta
thegalant
19 augusti 2013 · 147 Inlägg

Evildan skrev:

thegalant skrev:

Evildan skrev:
röka vad?

du får inte ha gardiner i sidorutorna fram under färd.
du får ha en flagga (om den inte anses stötande eller på annat vis olämplig) över vindrutan när bilen står still.

har du körkort?

pipa, det luktar inte illa tongue

som jag trodde då det är krav att man ska kunna ha ögonkontakt med andra
ang flagga, nej tror inte att nån ska störa sej på den;D

haha ja, vrf? vet att jag inte kan mycket om bilar och lagar osv, då jag pluggade teori bara för att få bli godkänd och få körkortet och har aldrig haft tid till bilen pga plugg och andra intressen och vänner med andra intresse om du förstår

Pipa stoppad med?

Ja det stämmer, du ska kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter.

Bara undrade ang körkortet då många av dina frågor är sådant någon med körkort bör veta för att färdas i trafiken oavsett hur mycket andra intressen man har för att inte vara en fara för andra eller sig själv i trafiken.

vattenpipa/waterpipe? ingen rök utan smaksatt ånga


jo kanske lite bättre och tänka efter lite innan jag frågar, men det står ingenting om sånt i boken?

nej jag är faktiskt ingen som kör snabbt eller tar risker osv, utan siktar på så skön/säker körning som möjligt

hmm jo är jag e begåvad att kunna allt om ämnet till provet och sen glömma det efteråt för få plats med annat...

mary jane hjärta
rickylicious Webbutvecklare
19 augusti 2013 · 2 369 Inlägg

thegalant skrev:

Evildan skrev:

thegalant skrev:

pipa, det luktar inte illa tongue

som jag trodde då det är krav att man ska kunna ha ögonkontakt med andra
ang flagga, nej tror inte att nån ska störa sej på den;D

haha ja, vrf? vet att jag inte kan mycket om bilar och lagar osv, då jag pluggade teori bara för att få bli godkänd och få körkortet och har aldrig haft tid till bilen pga plugg och andra intressen och vänner med andra intresse om du förstår

Pipa stoppad med?

Ja det stämmer, du ska kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter.

Bara undrade ang körkortet då många av dina frågor är sådant någon med körkort bör veta för att färdas i trafiken oavsett hur mycket andra intressen man har för att inte vara en fara för andra eller sig själv i trafiken.

vattenpipa/waterpipe? ingen rök utan smaksatt ånga


jo kanske lite bättre och tänka efter lite innan jag frågar, men det står ingenting om sånt i boken?

nej jag är faktiskt ingen som kör snabbt eller tar risker osv, utan siktar på så skön/säker körning som möjligt

hmm jo är jag e begåvad att kunna allt om ämnet till provet och sen glömma det efteråt för få plats med annat...

Nu får du väl ändå bestämma dig... tongue Ska du satsa på säker körning, eller ska du röka med gardinerna fördragna samtidigt som du försöker navigera dig fram i trafiken? smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
SportPilot Ubåtsingenjör
19 augusti 2013 · 7 232 Inlägg

thegalant skrev:

CHEEVA skrev:

thegalant skrev:
men får man köra med gardinerna dragna då?


men hur är det med straight pipe eller cutout, är det ok eller får man böter? kommer att ha kvar katalysatorn

vilken storlek tycker ni är bra för en 2l sugis? funderar på 3" och sen blir två 4"

du måste ju trolla ? gardiner ?!?! va fan tänker du på ?!?! raka rör är olagligt, bilen kommer låta för mycket .

Och angående vilken storlek som kan passa en 2 liters sugis så beror det på vilken effekt motor spottar ut.. antar att det är runt 150hk ?

skulle rekomendera 2-2,25"  3 tum är på tok förstort du kommer enbart tappa effekt och dubbla 4" ser inget annat än dumt ut. Hur gammal är du ?

haha nejnej ingen troll, jag gillar jdm och speciellt vip bilar
typ i den stilen
http://farm7.static.flickr.com/6158/617 … fee1_o.jpg

det är väl ok och tycka olika ;D men har inte haft tid för att googla saker osv därför jag frågar, för i thailand så är det ok med dragna gardiner...

aha men då är mid muffler ett krav för att få ljudet lägre, men hur är det med elektrisk cutout?

ja exakt 150hk, aha ok men då ska jag till en verkstad och kollar vad man kan göra, jag är 20 och har nyligen köpt en galant, hade en polo innan....

Om du menar tygbiten i framrutan så får du inte köra med den så... man måste kunna se vägen, och de främre sidorutorna får du ej ha några gardiner i.

en cutout bör vara laglig så länge den inte används. Kolla om där finns något sportsystem till din bil, om du nu vill ha väldigt stort så satsa på max 2,5 , finns flera företag som enbart håller på med avgassystem bla ferrita

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
thegalant
19 augusti 2013 · 147 Inlägg

rickylicious skrev:

thegalant skrev:

Evildan skrev:

Pipa stoppad med?

Ja det stämmer, du ska kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter.

Bara undrade ang körkortet då många av dina frågor är sådant någon med körkort bör veta för att färdas i trafiken oavsett hur mycket andra intressen man har för att inte vara en fara för andra eller sig själv i trafiken.

vattenpipa/waterpipe? ingen rök utan smaksatt ånga


jo kanske lite bättre och tänka efter lite innan jag frågar, men det står ingenting om sånt i boken?

nej jag är faktiskt ingen som kör snabbt eller tar risker osv, utan siktar på så skön/säker körning som möjligt

hmm jo är jag e begåvad att kunna allt om ämnet till provet och sen glömma det efteråt för få plats med annat...

Nu får du väl ändå bestämma dig... tongue Ska du satsa på säker körning, eller ska du röka med gardinerna fördragna samtidigt som du försöker navigera dig fram i trafiken? smile

hahah bäst

men dude det var en fråga, tror du jag kommer att göra det XD

mary jane hjärta
thegalant
19 augusti 2013 · 147 Inlägg

rickylicious skrev:

thegalant skrev:

Evildan skrev:

Pipa stoppad med?

Ja det stämmer, du ska kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter.

Bara undrade ang körkortet då många av dina frågor är sådant någon med körkort bör veta för att färdas i trafiken oavsett hur mycket andra intressen man har för att inte vara en fara för andra eller sig själv i trafiken.

vattenpipa/waterpipe? ingen rök utan smaksatt ånga


jo kanske lite bättre och tänka efter lite innan jag frågar, men det står ingenting om sånt i boken?

nej jag är faktiskt ingen som kör snabbt eller tar risker osv, utan siktar på så skön/säker körning som möjligt

hmm jo är jag e begåvad att kunna allt om ämnet till provet och sen glömma det efteråt för få plats med annat...

Nu får du väl ändå bestämma dig... tongue Ska du satsa på säker körning, eller ska du röka med gardinerna fördragna samtidigt som du försöker navigera dig fram i trafiken? smile

men erkänn sexigt ändå ;D

mary jane hjärta
thegalant
19 augusti 2013 · 147 Inlägg

CHEEVA skrev:

thegalant skrev:

CHEEVA skrev:

du måste ju trolla ? gardiner ?!?! va fan tänker du på ?!?! raka rör är olagligt, bilen kommer låta för mycket .

Och angående vilken storlek som kan passa en 2 liters sugis så beror det på vilken effekt motor spottar ut.. antar att det är runt 150hk ?

skulle rekomendera 2-2,25"  3 tum är på tok förstort du kommer enbart tappa effekt och dubbla 4" ser inget annat än dumt ut. Hur gammal är du ?

haha nejnej ingen troll, jag gillar jdm och speciellt vip bilar
typ i den stilen
http://farm7.static.flickr.com/6158/617 … fee1_o.jpg

det är väl ok och tycka olika ;D men har inte haft tid för att googla saker osv därför jag frågar, för i thailand så är det ok med dragna gardiner...

aha men då är mid muffler ett krav för att få ljudet lägre, men hur är det med elektrisk cutout?

ja exakt 150hk, aha ok men då ska jag till en verkstad och kollar vad man kan göra, jag är 20 och har nyligen köpt en galant, hade en polo innan....

Om du menar tygbiten i framrutan så får du inte köra med den så... man måste kunna se vägen, och de främre sidorutorna får du ej ha några gardiner i.

en cutout bör vara laglig så länge den inte används. Kolla om där finns något sportsystem till din bil, om du nu vill ha väldigt stort så satsa på max 2,5 , finns flera företag som enbart håller på med avgassystem bla ferrita

nejnej utan bara när bilen är parkerad

hmm ska nog till en verkstad och fråga om de kan hjälpa mej

men funderar på en sån, ser rätt bra ut http://www.stylingbutiken.se/rostfri-lj … blas/198-0

kommer bilen att låta bra eller dåligt med en sån?

mary jane hjärta
M_Back
19 augusti 2013 · 535 Inlägg

rickylicious skrev:
Nu får du väl ändå bestämma dig... tongue Ska du satsa på säker körning, eller ska du röka med gardinerna fördragna samtidigt som du försöker navigera dig fram i trafiken? smile

HAHAHA! Men med två 4" avgassystem så hinner folk flytta på sig i tid då det hörs att ha kommer. big_smile

Motorer utan turbo.....suger!
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
thegalant
20 augusti 2013 · 147 Inlägg

tja

vet ni var man kan hitta sånt, garagedörr list, jag har varit i cheapy, harald och jim o fix, men inget vidare

http://www.youtube.com/watch?v=ECIN-jvrR30

mary jane hjärta
it_mutt Avstängd
21 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

thegalant skrev:
tja

vet ni var man kan hitta sånt, garagedörr list, jag har varit i cheapy, harald och jim o fix, men inget vidare

http://www.youtube.com/watch?v=ECIN-jvrR30

RIMA, Woody kan säkert ta hem då de säljer/monterar Hörmann, Abkati, Kuntze, E-Bay, Penselgrossisten ... need more?

"Tätningslist för garageport" kallas den allt som oftast

Senast redigerat av it_mutt (21 augusti 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
thegalant
21 augusti 2013 · 147 Inlägg

it_mutt skrev:

thegalant skrev:
tja

vet ni var man kan hitta sånt, garagedörr list, jag har varit i cheapy, harald och jim o fix, men inget vidare

http://www.youtube.com/watch?v=ECIN-jvrR30

RIMA, Woody kan säkert ta hem då de säljer/monterar Hörmann, Abkati, Kuntze, E-Bay, Penselgrossisten ... need more?

"Tätningslist för garageport" kallas den allt som oftast

tackar, sökordet gjorde jobbet lättare

http://www.mekonomen.se/bil/for-proffs/ … -pa22193sv

mekonomen hade det och det är vad jag har i min stad

mary jane hjärta
M_Back
21 augusti 2013 · 535 Inlägg

Såg ju inge vidare ut på videoklippet. hmm Men för det priset så, varför inte? Passar säkert på nån pilsnerpråm.

Motorer utan turbo.....suger!
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
thegalant
21 augusti 2013 · 147 Inlägg

M_Back skrev:
Såg ju inge vidare ut på videoklippet. hmm Men för det priset så, varför inte? Passar säkert på nån pilsnerpråm.

värt ett försök

så här ser det ur på en passat http://i380.photobucket.com/albums/oo242/gordo518_photos/bd2d51d6.jpg

detta ska jag också försöka hitta och göra

http://www.j-body.org/forums/read.php?f … p;t=431841

dock så hittar jag bara i trä.. men måste det finnas nånstans

mary jane hjärta
golfmk_3 Putsnörd!
30 september 2013 · 277 Inlägg

KHRacing skrev:

Seth skrev:

Streetfreak skrev:
Man får ju bara ha dom storlek på däck och fälgar den är reggad med och inga däck som sticker ut, tror det är för om man kör på fotgängare

rättelse. man får ha storlek på däck o fälg som diffar max 5% i rullomkrets gentemot original.
Och som har rätt hastighetsindex och viktindex

Rättelse :-) (observera smiley)

Man får ha vad man vill i storlek på bilen så länge det ej tar i vid in/utfjädring samt fulla styrutslag. & att man har godkända klassade däck samt kan garantera som förare av fordonet att hastighetsmätaren "stämmer" inom de angivelser som finnes.

Rättelse igen! smile
Det får diffa max 5% i storlek, inget annat!

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
FLindgren
30 september 2013 · 5 089 Inlägg

golfmk_3 skrev:

KHRacing skrev:

Seth skrev:

rättelse. man får ha storlek på däck o fälg som diffar max 5% i rullomkrets gentemot original.
Och som har rätt hastighetsindex och viktindex

Rättelse :-) (observera smiley)

Man får ha vad man vill i storlek på bilen så länge det ej tar i vid in/utfjädring samt fulla styrutslag. & att man har godkända klassade däck samt kan garantera som förare av fordonet att hastighetsmätaren "stämmer" inom de angivelser som finnes.

Rättelse igen! smile
Det får diffa max 5% i storlek, inget annat!

5% regeln försvann för några år sedan.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
rickylicious Webbutvecklare
30 september 2013 · 2 369 Inlägg

FLindgren skrev:

golfmk_3 skrev:

KHRacing skrev:

Rättelse :-) (observera smiley)

Man får ha vad man vill i storlek på bilen så länge det ej tar i vid in/utfjädring samt fulla styrutslag. & att man har godkända klassade däck samt kan garantera som förare av fordonet att hastighetsmätaren "stämmer" inom de angivelser som finnes.

Rättelse igen! smile
Det får diffa max 5% i storlek, inget annat!

5% regeln försvann för några år sedan.

Stämmer, numera är det dimensionen på däck och fälg som bilen är registrerad med som gäller, om jag tolkar det rätt? Om det av någon anledning inte finns någon data så är man själv ansvarig för att man väljer däck och fälg, dock så måste hastighetsmätaren fortfarande stämma, och det är långt ifrån alla bilar där man kan ställa in hastighetsmätaren efter hjul. Och jag vet av egen erfarenhet att har man 5% mindre rullomkrets så felar mätaren en hel del (i mitt fall 10km/h för mycket i 100km/h på min Mk2). Så med dom nya reglerna får du inte ha så mycket som 5% felmarginal då detta i dom flesta fallen gör att hastighetsmätaren inte stämmer smile

Så tolkar jag det, läste på lite här: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … personbil/

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Stripz Voodoo
30 september 2013 · 1 444 Inlägg

thegalant skrev:

M_Back skrev:
Såg ju inge vidare ut på videoklippet. hmm Men för det priset så, varför inte? Passar säkert på nån pilsnerpråm.

värt ett försök

så här ser det ur på en passat http://i380.photobucket.com/albums/oo24 … 2d51d6.jpg

detta ska jag också försöka hitta och göra

http://www.j-body.org/forums/read.php?f … p;t=431841

dock så hittar jag bara i trä.. men måste det finnas nånstans

vetinte hur din galant ser ut men en snygg läpp som jag och andra tycler är Seat Cupra R läppen  som  går på ca 300 kr på V.A.G


https://www1.garaget.org/gallery/images/55/54849/54849-4aa57c1aa73ca55cf318394559569372.jpg

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang