Tjabba,
Vi fick ju smida ihop en "krockbalk" för jag hade inget att dra I för att få upp den på ett släp
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-7ae86d8daf1e2eb97a5e80b65f762599.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-0ded9c1483b01c87e237ba45f86ae53d.jpg]()
Sen när balken var klar så var det bara att lasta bilarna så vi var redo till dagen efter
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-c617d90afab6988cf0ef478e8f9e9d30.jpg]()
När vi kom upp till Natanael på Maxxtuning så bestämde vi oss för att börja med Andreés (vx220) Opel Speedster.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-bb52dea135cc6a19da1d94295464fc6f.jpg]()
Sen efter en dragning på 277 hästar så såg kompressorremmen ut så här
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-7e548442c21cedf5a05a4056dab08f1a.jpg]()
Men under tiden dom var och letade efter nya remmar så började jag o Natanael pilla lite I min box.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-d604b46fcd324eeeceb7a5607b065c3d.jpg]()
Sen kom Andree tillbaka men med fel remmar så det var bara att plocka ur hans bil ur bänken och spänna upp min.
Körde den lite I bänken sen började den ryka lite .. som blev mer och mer.. men jag sa åt han att fortsätta mappa.
Men sen när vi la på ladd så började den misstända. O Nathanael sa direkt att stift eller spolar e kass..
Så vi mappade upp den till 1.15 utan misständning och detta blev resultatet:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-2fc48366c8f7d63a240e3f998bc16137.jpg]()
Så det var bara att åka hem o mecka..
Plockade av tryckrören för att se om turbosarna hade skickat in olja där.. men det var tort o fint.
Så jag plockade av insuget för att kolla stiften och då märkte jag att hela insuget var fullt av olja..
Och tanken som slog mig direkt var högt vevhustryck.. Så ut med stiften för att komptesta så att ingen ring hade brustit. Inga problem med kompet.
Sen kollade jag PCV ventilen. och den tätade inte som den skulle på vaccum så den har dammsugit min ventilkåpa från olja och sugit in det i insuget.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-05c940e528c9ae98f8ca1f9946f6d90a.jpg]()
så en sådan är beställd..
Och nu till miständningen. Efter lite sökande och sånt så kom jag fram till att min gap e för stort i stiften.
Så dom är justerade till 0,7 mm nu.
Sen Dwelltimen på spolarna var för kort. Stod på 2ms och mina spolar måste ha 5-5,5ms för att ge ut full effekt på gnistan. så det är också fixat

Sen fick krockbalken lite lack igår
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-60cb16afbe6a3a9fd68cf8e8e0488dc1.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-e6e5cd8c46e19afa94cf71c8cc72d4e6.jpg]()
Det var allt för denna veckan.
Snart boka ny mappning ;-)