Helgens meck
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-f43acf77a1baa9a4d377c2c35bd86de8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-33fd22f3a2c403f37c1b7eaf381a119a.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-18349e53a917943e8d522e7731fe6239.jpg]()
Färdigt :-)
Så idag har bara gått åt att felsöka...
Fick den bara att gå på 5 cylindrar.
Skruvade isönder insuget för att komma åt spridarna o kolla så allt stod rätt till och det gjorde det. .
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-14fb199564b1c141979a5eca5d6f2144.jpg]()
Fortsatte med att plocka av en spole åt gången för att höra skillnad på motorn.. kom då fram till att den inte tänder på 4de cylindern.
Bytte spole och stift.. samma fel..
Mätte upp original kabelhärva så jag inte hade kabelbrott.. inga problem där iheller..
.....
Började bli lite nervös att aem boxen hade en kass utgång.
Men när jag skulle mäta min aem plug in härva (mellan originalhärva och AEM boxen)
så upptäckte jag detta :
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25778/25778-26701741848d1cc88fac612a54cc5f60.jpg]()
Ett stift var krökt.. Detta var till spolen på cylinder 4..
Rätade stiftet sen gick den fint :-)
Har dock problem med ojämn tomgång. Men ska leka med det imorgon. . :-)