Efter många mil i bilen så var det dags att göra nåt nytt med interiören, och nåt som märks är ju att byta färg på innertaket =) Tanken är att själva taket ska bli mörkgrått/svart med mattsvarta paneler (a-b-c stolpar mm.)
Som rubriken lyder så har jag bestämmt mig för att byta färg på innertaket och samtliga paneler i taket. Original så är innertaket beige och ganska tråkigt, nu är tanken att det ska bli mörk grå/svart.
Jag har börjat med att demontera alla paneler som håller taket uppe för att slipa och lacka dessa. Blev en hel del tvättande för att få bort all gammal interiör-glans. Imorgon påbörjar jag demonteringen av själva taket, är lite jobb med detta då jag ska ta det genom framdörren
B-stolpepaneler klara och taket är demonterat. Att få ut taket genom framdörren var intressant, ännu knepigare eftersom jag har taklucka och taket gärna viker sig lite för mycket men vi lyckades!
Vid monteringen ska jag nog hänga av framdörren för att underlätta.
Det hade inte underlättat att fälla sätena och ta det den vägen? Bara en tanke som slog mig, fast har ingen koll på hur stort/litet kofferthölet är i en S60
Idag blev det lackering av spegelram och fästen i solskydden, ska nog lägga vinylfärg på resten av solskyddet. Taket fick även det lite färg, 4 lager tom Låter det ligga o torka över helgen så får jag se om det behövs mer. Nästa steg blir att lacka luckan man drar för vid takluckan, den sitter ju i ramen till luckan och måste därför lackas på plats i bilen.
Jo att få ur taket blir lättare, men fler paneler och större yta ;-)
Martin_78 skrev:
Har precis samma saker planerade för min bil fast ja g har kombi så det blir lite lättare .
Jo det är ju sant men det är ju inte lika bökigt att få ut taket Panelerna tar ju inte mer än 10 minuter att lossa dessutom så är mina A B o C paneler redan svarta så det är bara taket å lite små detaljer som ska målas
Men det blir ju så mycke snyggare när man e klar. Å på din bil gör det ju ännumer eftersom du även lackar panelerna. Kommer bli riktigt snyggt när du e klar.
Nä, du har rätt, V70 är ju lite bättre så sett :-D Allt är ju beiget o fult i S60 så det kommer nog göra stor skillnad!! [ Hoppas eet blir snyggt men har svårt att tro annat ;-) Lycka till på din bil, kul projekt ju :-Dquote=Martin_78]
Volbeat86 skrev:
Jo att få ur taket blir lättare, men fler paneler och större yta ;-)
Martin_78 skrev:
Har precis samma saker planerade för min bil fast ja g har kombi så det blir lite lättare e.
Jo det är ju sant men det är ju inte lika bökigt att få ut taket Panelerna tar ju inte mer än 10 minuter att lossa dessutom så är mina A B o C paneler redan svarta så det är bara taket å lite små detaljer som ska målas
Men det blir ju så mycke snyggare när man e klar. Å på din bil gör det ju ännumer eftersom du även lackar panelerna. Kommer bli riktigt snyggt när du e klar.