Corvette -66 projekt

corvette coupe -66. totalobjekt. skall bli enkomplett renovering, med ombyggnationer av chassit. men orginalutseendet skall bevaras. lättat och andra material. BB427 tri-power och 4vxl. manuell.

chris_gson

• 156 Följare
  • 173 302 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 januari
270 Inlägg
Skrivet 10 november 2018 · Inlägg av trådskaparen #461

Hej.
Det verkar vara ett härligt utgångsläge i alla fall !
Om det går att lägga ihop lite bilarkeologi så kan man i alla fall hävda att det är en sån. Jag har lite tips o hjälpmedel att identifiera den med....
-Jag är på södra sidan av mälaren. Så det går kanske bra med att träffas !
Du är välkommen !

270 Inlägg
Skrivet 26 november 2018 · Inlägg av trådskaparen #462

Det har varit lite tyst från mig under hösten. Behövde samla lite kraft o tankar för att utvärdera allt som hände under säsongen. Det blev ju lite kört till slut... Inte som man hade tänkt sig (när blir det de...) men lite input för att jobba med under vintern. Så efter en hel del funderande har vinterns projekt blivit följande :
- Handbroms byggs om till modern ''mekanisk/hydraulisk'' a la drifting. ( gick inte att få till bra bromskraft)
- Avgasljudet. bilen blev besiktad. Men det bullrar på tok för mycket. går inte att åka med. Så en typ av insats i dämparen skall till.
- Kraftigare fjäder bak. blir genomslag vid rivstart......
- Ny racingstol skall in.
- oljekylning till motor skall kopplas in. (finns installerat. slangar skall köpas o kopplas)
- Oljeläckage från vevaxeltätning måste åtgärdas. Då sätter jag in ett nytt o-tråg med 7l kapacitet.
. Ny bränslepump. Holley elpump krånglade hela året. ny skall in.
- Nya ventilfjädrar.
- Dörrlister skall monteras.
- kofångare skall målas i kromfärg.
- Nya AL-fälgar (17'')
- mini starter.
.
Parallelt med allt det här skall jag påbörja renoveringen av orginalchassit till den här. Jag kommer att sätta upp en separat projekt tråd för det.
.
Det finns/fanns annat att göra. men jag begränsar mig till det här så det finns nån chans att vara färdig till våren.....

Kungen av dagspendlande. · 1 205 Inlägg
Skrivet 28 november 2018 #463

Jösses, ja det är ju ändå en lagom gedigen lista att pyssla med... Men vintern är lång i vårt avlånga land!
Tid finns smile
Kul att du fick lägga några mil i bilen i alla fall, efter dessa års slit!

The drive...
1 413 Inlägg
Skrivet 6 januari #464

Hoppas det rullat på lite här, för det är jävligt fin bil du byggt upp! :-)

270 Inlägg
Skrivet 9 januari · Inlägg av trådskaparen #465

Tackar för tillropen !
Jo, det är lite ''lågintensiv'' vinter. Förra vintrarnas ''utblåsning'' av energi har kommit ifatt. behöver lite vila till att hitta motivering o energi....
Men jag jobbar vidare med att bugga av olika smådetaljer som inte fungerade under 1.a året. Det mesta som är listat i tidigare inlägg har jag kontroll på. O det mesta börjar bli åtgärdat. Så om inget oförutsett inträffar så skall den vara klar för fight i säsongsinledningen.
Mest tid har lagt på handbroms, ljuddämpar modifiering, bränslesystem. men det är många andra detaljer som även skall bli klara...
Årets aktiviteter är att försöka lägga så många varv på olika banor som möjligt.
Tackar för stödet !

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum