1308
Sök

Corvette -66 projekt

corvette coupe -66. totalobjekt. skall bli enkomplett renovering, med ombyggnationer av chassit. men orginalutseendet skall bevaras. lättat och andra material. BB427 tri-power och 4vxl. manuell.

265 321 Visningar
Uppdaterades senast 8 juli 2019
1 711 Inlägg
283 Inlägg
7 mars 2015
Trådstartare
#102
hemlig.....
(kommer reportage snart, vill inte föregå tidningarna....)


283 Inlägg
7 mars 2015
Trådstartare
#103
provmontering : front, innerskärmar, kylarram.passar nääästan....
lite finjustering...
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-32d794b417c45b4c61ca230ba75585b0.jpg
-


283 Inlägg
8 mars 2015
Trådstartare
#105
de var som tusan... det passade, bara liiiteee finjustering..
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-7c75186bc4b54450955b2d2f68e3f984.jpg
.


1 049 Inlägg
8 mars 2015
#106
Härligt med bitar som "faller" på plats!

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
283 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
#108
tackar för uppmuntringarna !
- Jo nu kan man ju börja se att det kan bli en bil igen. I alla fall kommit förbi läget där man river ner mer o måste reparera. nu är det mer att bygga upp o färdigställa....
Hur som :
Lite bilarkeologi :
Etikett från interiörmatta....
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-0ca14839354975edf88d8327083e1ffb.jpg
.
Kritmarkering på Z-bar under I-bräda.
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-bcdbc8c29c7bd2edde28c7cf8b997428.jpg


Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
283 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
#110
tja... Headers nr 2 blev ju trots allt inte så bra. det blev inte värt att svetsa om, så då blev det att öppna plånboken igen...
3.e gången gillt :
Sanderson ''shorty'' headers. Denna gång passade det bättre tongue .. Behövde ''bara'' slipa ur på ett ställe. generatorfäste är fäst ovanför cyl 1, och där behövde det kapas ur ett bulthål. Annars passade det... men inte är det mycket. men BRA !lol . Jag behöver kort kollektor, så att jag kan ta ut röret direkt under ramen / styrsnäckan. avgasröret är 3,5'' och behöver ligga så högt det går mot ramen, för att få markfrigång. Det ser ut att funka...big_smile.
Nära startmotor, men det kommer dit värmesköldar och så skall headersen lindas.
Framåt / forza.....
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-3d6e804b781832017bbb47345e042fd3.jpg
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-b2fc108df14ba9ed79004a00c3710616.jpg
.


283 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
#111
vänster sida igen.. bildhanteringen.......
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-2473f68388f37b9cf6a69101c24a1f70.jpg


1 711 Inlägg
16 mars 2015
#112
Headers är headers...suck..
jag är dock väldigt jättenöjd med passformen på mina fenderwell headers till chevan!


283 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
#113
Fenderwall e ju lite ''brutalare''... men ger ett ballt intryck. cool


283 Inlägg
28 mars 2015
Trådstartare
#114
mer arkeologi ; bakre  ''sandplåt''... den här måste vara eftermonterad. står tillverkad -73 30.  Richmond Automotive. Eftersom den här inte har uttag för genomföring av avgassystem, så stämmer det med att bilen INTE har haft sidepipes orginalmonterat. och det skall inte karosser från A.O smith ha. så sidepipes har eftermonterats. Det satt sisdepipes på när bilen importerades 1976.
nu blir det glasfiberreparation...
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-dad51fbd3f7b943e99ebcc34e0e3a9c5.jpg
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-0225a5b14e9d1581f90c26f7b734c293.jpg
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-f3e4b4cb596dfe477e34cb882cb23d5d.jpg


1 711 Inlägg
29 mars 2015
#115
Alltid skoj med lite gamla bevis :-)
Sidepipes var nog poppis o montera


283 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#116
nu har vi fått några nya huvar....
1 : org. SB = 17kg.
2 : BB Glasfiber med nytt balksystem = 11kg.
3 : BB Kolfiber med balksystem i kolfiber = 4kg.
.
det blir urfint....
- om det är nån som är intresserad av huvar så har jag formen, så det går bra att gjuta upp fler.
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-884d2bb7e9b97e4c942314bcf72f69e9.jpg


Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
5 maj 2015
#117
Jäklar vilken viktbesparing! E den "stabil" då, så den inte flexar o fladdrar vid körning? Kanske svårt o svara på nu, men känns den stadig med balksystemet?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

283 Inlägg
5 maj 2015
Trådstartare
#118
Jo, man blev ju lite konfunderad när man kände på huv ''delen''. Den är i ett lager (o väldigt fladdrig/mjuk), men som inte syns på bilden ligger det 45grad. förstärkningar i båda riktningarna. Och balk systemet är väldigt styvt. så när det limmas ihop så skall det lika stabilt som orginalet är (antagligen bättre...). Gäller att arbeta i alla 3 dimensionerna...
- skall lägga ut lite mer bilder på de olika sidorna + balksystemet.


Ain't no place like home...
4 641 Inlägg

Sök