Eftersnack: Meet of the Month #5 - 7/9

Spelis
12 september 2013 · 1 926 Inlägg

Danneeandersson skrev:
Sa till honom bakom mig med golfen att man får ju vara beredd på att folk kan börna där, så man kan ju tänka lite själv och hålla lite avstånd som sagt.. Men visst jag kanske skulle blinka till med varningsblinkersena.. Men vilka fan gör det av alla som börnar där? Såg inte en enda då. är man rädd om bilen, vilket jag tror dem flesta är som åker på träffarna så är det väl bara att inte ligga precis i arslet.

Jag var förfan SNÄLL och åkte och betalade en tvätt åt grabben som fick gummi på bilen. Men ändå ska de tjutas.

Tycker att han kunde framhävda det i tråden att du var snäll och betalade en tvätt - eller har jag bara missat det?

Sen som någon ovanför skrev så får man väl tänka lite att det är bilträff och kommer man åkandes på "burngatan" så får man räkna med gummistänk. - För så svårt kan det väl inte vara att missa den, eller?


I övrigt så tycker jag som dom andra gångerna jag har varit nere på MoM, grymma träffar! Dock kom vi lite sent denna gången så vi han inte se någon lek, farbror blå stod på gummigatan när vi rulla in.
kul att vi hann hitta lite race också.

Ses nästa år! smile

Senast redigerat av Spelis (12 september 2013)

JFall
12 september 2013 · 69 Inlägg

Spelis skrev:

Danneeandersson skrev:
Sa till honom bakom mig med golfen att man får ju vara beredd på att folk kan börna där, så man kan ju tänka lite själv och hålla lite avstånd som sagt.. Men visst jag kanske skulle blinka till med varningsblinkersena.. Men vilka fan gör det av alla som börnar där? Såg inte en enda då. är man rädd om bilen, vilket jag tror dem flesta är som åker på träffarna så är det väl bara att inte ligga precis i arslet.

Jag var förfan SNÄLL och åkte och betalade en tvätt åt grabben som fick gummi på bilen. Men ändå ska de tjutas.

Tycker att han kunde framhävda det i tråden att du var snäll och betalade en tvätt - eller har jag bara missat det?

Sen som någon ovanför skrev så får man väl tänka lite att det är bilträff och kommer man åkandes på "burngatan" så får man räkna med gummistänk. - För så svårt kan det väl inte vara att missa den, eller?


I övrigt så tycker jag som dom andra gångerna jag har varit nere på MoM, grymma träffar! Dock kom vi lite sent denna gången så vi han inte se någon lek, farbror blå stod på gummigatan när vi rulla in.
kul att vi hann hitta lite race också.

Ses nästa år! smile

------------------------------------------------------------
Beredd?? Hade inte en chans att backa för att du direkt skulle bränna däck!(bilar precis bakom). Du drog ju på innan jag hann ta första avfarten in.
Tror du jag inte vet att folk bränner på där på rakan ? Joo , men faan inte innan första avfarten så bilar som vill in har en chans att åka. Sen har varje förare ansvar att kolla att inte någon är bakom. 
Jaa du var jättesnäll!  40kr, och sen vare inte du som stod 40min o försökte förgäves få bort gummit som fastnat!
Tjutas?? Nae jag är förbannad på att senare se ditt inlägg på Garaget där du njuter av att ha " smälta lite ostar" med din bil framför min! 
Men du var jättesnäll! "Jag skulle själv bli arg om någon gjorde detta mot mig" Joo, no shit sherlock!

Senast redigerat av JFall (12 september 2013)

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
Dirtymike
12 september 2013 · 1 532 Inlägg

Wtf är det här nurå????????

Alla vet att man svarvar däck där men kanske dags att sluta med det och alltid ha polis närvarande för att slippa fjortisfyllan och alla snorungar o töntar som bränner däck + alla med barn kan vända och åka hem för dom är inte välkommna då alla måste kunna stå o skrålla ikapp med sina Pyramid 12or...... nee ja ä int bitter ja.

Jo på allt detta negativa tjaffs wtf lägg ner det är ju inte så att nån dött lixom.
Tråkigt det som hänt me din Golf o tråkigt du grabben me S70in att du inte kan respektera att barn faktiskt tycker att bilar är kul + föräldrar där ute det finns hörselkåpor för era småttingar som funkar as fint.

Jeep J20 (1978)
Mickius
12 september 2013 · 4 670 Inlägg

Kanske bättre o hitta en ny parkering istället? Börjar bli många negativa saker med maxi parkeringen.

Danneeandersson
12 september 2013 · 332 Inlägg

Töntar som bränner däck .. Jaa joo, visst smaken är
Som baken men jag tror inte att dom hundratals människor som stog och kollade på just dom töntarna delar åsikt med dig. Tänker inte sitta och tjafsa mer om det här med dig. Alla som ska börna kan inte hålla på o varna dom bakom hela tiden, utan dom bakom kanske ska åka bakvägen in istället i framtiden. Eller iallafall du, så slipper du "problemet"

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Dirtymike
12 september 2013 · 1 532 Inlägg

Danneeandersson skrev:
Töntar som bränner däck .. Jaa joo, visst smaken är
Som baken men jag tror inte att dom hundratals människor som stog och kollade på just dom töntarna delar åsikt med dig. Tänker inte sitta och tjafsa mer om det här med dig. Alla som ska börna kan inte hålla på o varna dom bakom hela tiden, utan dom bakom kanske ska åka bakvägen in istället i framtiden. Eller iallafall du, så slipper du "problemet"

Om du menar mig som tönt så stod även jag o tittade.
Jag var IRONISK om du inte fattade det pågrund av all negativitet jämt o ständigt.

Det bästa hade varit att ha en separat börn plats för börnandet hur dumt det än låter så hör det till en bilträff, har alltid o kommer alltid vara så.

Jeep J20 (1978)
JFall
12 september 2013 · 69 Inlägg

Danneeandersson skrev:
Töntar som bränner däck .. Jaa joo, visst smaken är
Som baken men jag tror inte att dom hundratals människor som stog och kollade på just dom töntarna delar åsikt med dig. Tänker inte sitta och tjafsa mer om det här med dig. Alla som ska börna kan inte hålla på o varna dom bakom hela tiden, utan dom bakom kanske ska åka bakvägen in istället i framtiden. Eller iallafall du, så slipper du "problemet"

Varför inte? de har ju iallafall koll på om bilen/bilar bakom får chans att åka in på parkeringen innan de drar på.  Så slipper VI andra din respektlöshet/klantighet. "Problem" solved!

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
Hanix
13 september 2013 · 12 Inlägg

JFall skrev:

Spelis skrev:

Danneeandersson skrev:
Sa till honom bakom mig med golfen att man får ju vara beredd på att folk kan börna där, så man kan ju tänka lite själv och hålla lite avstånd som sagt.. Men visst jag kanske skulle blinka till med varningsblinkersena.. Men vilka fan gör det av alla som börnar där? Såg inte en enda då. är man rädd om bilen, vilket jag tror dem flesta är som åker på träffarna så är det väl bara att inte ligga precis i arslet.

Jag var förfan SNÄLL och åkte och betalade en tvätt åt grabben som fick gummi på bilen. Men ändå ska de tjutas.

Tycker att han kunde framhävda det i tråden att du var snäll och betalade en tvätt - eller har jag bara missat det?

Sen som någon ovanför skrev så får man väl tänka lite att det är bilträff och kommer man åkandes på "burngatan" så får man räkna med gummistänk. - För så svårt kan det väl inte vara att missa den, eller?


I övrigt så tycker jag som dom andra gångerna jag har varit nere på MoM, grymma träffar! Dock kom vi lite sent denna gången så vi han inte se någon lek, farbror blå stod på gummigatan när vi rulla in.
kul att vi hann hitta lite race också.

Ses nästa år! smile

------------------------------------------------------------
Beredd?? Hade inte en chans att backa för att du direkt skulle bränna däck!(bilar precis bakom). Du drog ju på innan jag hann ta första avfarten in.
Tror du jag inte vet att folk bränner på där på rakan ? Joo , men faan inte innan första avfarten så bilar som vill in har en chans att åka. Sen har varje förare ansvar att kolla att inte någon är bakom. 
Jaa du var jättesnäll!  40kr, och sen vare inte du som stod 40min o försökte förgäves få bort gummit som fastnat!
Tjutas?? Nae jag är förbannad på att senare se ditt inlägg på Garaget där du njuter av att ha " smälta lite ostar" med din bil framför min! 
Men du var jättesnäll! "Jag skulle själv bli arg om någon gjorde detta mot mig" Joo, no shit sherlock!

men om man har en fin lack på sin bil, varför ska man ligga så himla nära bilen framför överhuvudtaget?? fram/bakhjulsdriven, spelar ingen roll,  på vilken träff somhelst så kan det vara nån som burnar, på vägen in, bland parkerade bilar lr på "burngatan", så håll avstond även om det går 5kmh lr 200kmh, o det kan alla tänka på, det handlar inte om en person, det var ju flera hundra på träffen i lördags,

En volvo galen pojk i sina bästa år :) livet börjar vid 2 bar :P
Volvo V70N "GHOST -tatti lackinen-" (2000)
Mobeerg carzy
13 september 2013 · 461 Inlägg

Kanske inte ska ha några fler träffar, det är ju samma jävla gnäll efter varje träff.
Man kan ju tro att ni åker dit för att ha något att gnälla över!


Börn on kamrater!

Team BSG
Dirtymike
13 september 2013 · 1 532 Inlägg

Mobeerg skrev:
Kanske inte ska ha några fler träffar, det är ju samma jävla gnäll efter varje träff.
Man kan ju tro att ni åker dit för att ha något att gnälla över!


Börn on kamrater!

Ah det börjar bli för jäkla tråkigt o höra samma sak efter varje träff.
Eller så kan gnällspikarna ge fan i att åka till träffarna.

Jeep J20 (1978)
artwithoutstyle
13 september 2013 · 9 Inlägg

Sunt förnuft och respekt för varandras bilar borde vi alla komma långt med gällande burnandet på träffar!
Ger man full spruta när man har bilar liggandes tätt intill bak har man onekligen inte tänkt till.
Sen kan man som bakomvarande ha i åtanke vad som kan hända och hålla avstånd.
Samt att inte parkera på första raden intill "burn sträckorna" och kanske lämna dessa P-fickor till de som i dagsläget sprutlackerar andras bilar med grus?

Svårare än så bör det inte vara.

Nuff Said! Kul träff!

Chevrolet Camaro ss2 "Inferno" (2010)
Mr_Felix
14 september 2013 · 134 Inlägg

Här kommer några bilder. Ingen redigering alls.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=52658

Aquilla
25 oktober 2013 · 299 Inlägg

man gör ju jävligt rätt i att ta en gammal holk eller svinbil till sådanna här träffar... om man inte vill kosta på sig en hellack och nya lyktor m.m. på sin bil. allt för mycket hormonstinnande samt adrenalinkickar + folk som tror de besitter formel 1 kunkaper och befinner sig själva på en racingbana utan vett för omkringvarande bilar.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Mickius
26 oktober 2013 · 4 670 Inlägg

Aquilla skrev:
man gör ju jävligt rätt i att ta en gammal holk eller svinbil till sådanna här träffar... om man inte vill kosta på sig en hellack och nya lyktor m.m. på sin bil. allt för mycket hormonstinnande samt adrenalinkickar + folk som tror de besitter formel 1 kunkaper och befinner sig själva på en racingbana utan vett för omkringvarande bilar.

Hett tips stanna hemma wink eller lär dig vett o håll avstånd. Så ska du nog se att din lilla Bmw inte får någon skada eller bästa vore väl krypa under täcket igen o gömma dig?

Senast redigerat av Japs-Micke (26 oktober 2013)

TurbooBanditen
26 oktober 2013 · 2 Inlägg

Ingen som såg min lilla tyskimpoterade Golf 3:A sänkt som brände gummi på burnrakan?

Volkswagen Golf IV 2.0L "Tearing Monster" (2003)
Dirtymike
26 oktober 2013 · 1 532 Inlägg

2014 ska jag se om det inte går att lägga lite rök med Explorern så vill ni inte ha gummi på er så ska ni nog hålla er borta wink

Jeep J20 (1978)
Aquilla
27 oktober 2013 · 299 Inlägg

Hett tips stanna hemma wink eller lär dig vett o håll avstånd. Så ska du nog se att din lilla Bmw inte får någon skada eller bästa vore väl krypa under täcket igen o gömma dig?

eller så sannar du hemma ned nappflaskan istället, mognar till och blir vuxen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
jessicas
8 november 2013 · 68 Inlägg

De e skamligt o se vad mom blivit!
Det är och har väl alltid varit en bilträff och ingen börntävling. Sen att folk vill börna osv osv förstår jag absolut, det är inte det. Men de är också meningen att man ska kunna ta sin "fin bil" UTAN att ens fundera på om den blir förstörd eller inte. Att ha en parkering som Maxi funkar tydligen inte längre. Med tanke på att folk inte kan visa hänsyn till andra. Spelar ingen roll om man tar "bakvägen" in. Folk börnar där med!
Antingen får ni i TEAM RADIOAKTIVE ta tag i detta och byta parkering / alt. flytta på "börnrakan". Eller så tror jag många kommer undvika att komma på mom nästa år.
Jag har varit med länge nu. Och vet att de alltid varit problem med div saker. Men nu börjar det verkligen spåra...
Blir de ingen ändring kommer iaf jag och en hel del till välja bort denna träff.
Trist men folk måste visa lite mer respekt för varandra. Vi alla har trotts allt samma intresse.
Hoppas ni löser detta tills 2014!

Dirtymike
8 november 2013 · 1 532 Inlägg

Jag har faktiskt varit på Teamet om att flytta börnrakan till utmed slänten mot Mediamarkt men ingen lyssnar på mig.
Skulle vara tråkigt om MoM försvann. Jag kommer respektera folk om jag ska börna. Hur svårt är det lixom att kliva ur och säga till bakomvarande?!

Jeep J20 (1978)
Trik
8 november 2013 · 219 Inlägg

MoM fanns innan vi i Team Radioactive fördeflaggan vidare och vi försöker göra det bättre och ev ny plats men allt tar sin tid och energi.Bra att folk säger till men gör det på MoM också än bara på nätet ingen har tvingat dig att åka på denna träff heller.

Sen växer bara börn/drifting kulturen enormt så det är självklart det blir mer börnande på träffarna och det är också förarens ansvar  och den som ligger bakom att ha avstånd till den framför eller så kan man oftast räkna ut själv vilka bilar som oftast släpper loss.

Enligt mig ser jag MoM växa och växa mer och mer då Bilsport uppmärksammar denna träff..

Men har du ider så är du välkommen fram att prata eller dra ett pm och det gäller självklart ALLA som har ider osv!.




jessicas skrev:
De e skamligt o se vad mom blivit!
Det är och har väl alltid varit en bilträff och ingen börntävling. Sen att folk vill börna osv osv förstår jag absolut, det är inte det. Men de är också meningen att man ska kunna ta sin "fin bil" UTAN att ens fundera på om den blir förstörd eller inte. Att ha en parkering som Maxi funkar tydligen inte längre. Med tanke på att folk inte kan visa hänsyn till andra. Spelar ingen roll om man tar "bakvägen" in. Folk börnar där med!
Antingen får ni i TEAM RADIOAKTIVE ta tag i detta och byta parkering / alt. flytta på "börnrakan". Eller så tror jag många kommer undvika att komma på mom nästa år.
Jag har varit med länge nu. Och vet att de alltid varit problem med div saker. Men nu börjar det verkligen spåra...
Blir de ingen ändring kommer iaf jag och en hel del till välja bort denna träff.
Trist men folk måste visa lite mer respekt för varandra. Vi alla har trotts allt samma intresse.
Hoppas ni löser detta tills 2014!

Senast redigerat av Trik (8 november 2013)

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang