Hallå i stugan

Idag har jag och min bror fått loss kylarbalken, tanken har ju som sagt varit att flytta fram den men efter att vi jämfört passformen på originalkylet med Mercedeskylet så kom vi fram till att jag ska använda kylet som hör till motorn, det kunde justeras bättre till motorn och alla slangar och oljeledningar passar med motorn från början

Men då blir det till att bygga en ny kylarbalk vilket jag börjat med

Sen så har jag insett att jag inte kommer kunna använda den plastkåpa som sitter mellan huvlåsen eftersom kylet är högre och huven tar i utan jag får komma på en lösning men det ger sig

Växlarna funkar till spaken nu när mitt ihopsnickrade stag sattes fast under bilen, Neutral spelar fortfarande ett spratt med den går och få i utan problem om man vet hur man går till väga

Satan vad mycket text det blev ser jag

Nu kommer det lite bilder istället

![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-fcf475cb9e4bf6ebc6eceef8e785c310.jpg]()
Gamla kylarbalken som jag och min bror fick loss, (Huggmejsel och kofot funkar prima)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-0d470bdca9ee6884873f67012c14fc60.jpg]()
Kylaren Från mercedesen

lite mindre än Volvons men den lär ju fungera ändå

![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-7e718873f72750b36d97748a8b4c30fd.jpg]()
Tog bort plastkpåpan på kylet efter kortet eftersom man inte fick igen huven annars och att det helt enkelt inte funkade (Inte den plastkåpa som jag nämnde i texten)

![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-0623e74fb4a1c05d3112f78b49416644.jpg]()
Sen har jag även bockat och svetsat vad som kommer att bli den nya kylarbalken

Jag ska fortsätta imorn så den blir färdig

![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-4d3aea3b82f45cb12f2e2932ce1f3aac.jpg]()
Fick dit stabilisatorstagen också så nu sitter krängningshämmaren där den ska

Jag sänkte ner fästena som sitter i karossen en centimeter ungefär så tråget fick lite mer frigång
