Frågor om Saab 9-3 T1.8

Perb67
19 september 2013 · 79 Inlägg

Jag har en exakt likadan bil (inkl automat) och jag valde Maptuns steg 1. Kostade 5700 till min bil och då får du en box hem i brevlådan så du kan återställa och trimma när du vill. Det blir en helt annan bil kan jag meddela. Från 0-100 på trötta 11,6 sek till helt ok 8,6.

Ett helt annat vrid också, hamnade i en situation igår där jag var tvungen att komma undan från kommande trafik för att inte vara i vägen så jag trampade pedalen i botten. Asfalten var våt och antislir-lampan slutade inte blinka förrän nånstans över 80 knut.

Extra torque steer får man som bonus. wink

Norman88
19 september 2013 · 55 Inlägg

SS = sport sedan. SC = sportcombi

fridasbabe
19 september 2013 · 104 Inlägg

Perb67 skrev:
Jag har en exakt likadan bil (inkl automat) och jag valde Maptuns steg 1. Kostade 5700 till min bil och då får du en box hem i brevlådan så du kan återställa och trimma när du vill. Det blir en helt annan bil kan jag meddela. Från 0-100 på trötta 11,6 sek till helt ok 8,6.

Ett helt annat vrid också, hamnade i en situation igår där jag var tvungen att komma undan från kommande trafik för att inte vara i vägen så jag trampade pedalen i botten. Asfalten var våt och antislir-lampan slutade inte blinka förrän nånstans över 80 knut.

Extra torque steer får man som bonus. wink

Norman88 skrev:
SS = sport sedan. SC = sportcombi

Perb67 - Haha låter farligt för en kille som precis tagit körkort...kanske inte blir något alls nu wink

Norman88 - Dvs att jag har en SS alltså en Sport sedan big_smile

Kör farmors racing bil...
fridasbabe
19 september 2013 · 104 Inlägg

Som jag skrev innan, någon som vet ifall det är ett OBD II eller bara ett OBD utag på min lilla bil wink

Kör farmors racing bil...
Perb67
19 september 2013 · 79 Inlägg

fridasbabe skrev:
Som jag skrev innan, någon som vet ifall det är ett OBD II eller bara ett OBD utag på min lilla bil wink

Det är ODB II.

Perb67
19 september 2013 · 79 Inlägg

fridasbabe skrev:
Perb67 - Haha låter farligt för en kille som precis tagit körkort...kanske inte blir något alls nu wink

Har du helt färskt körkort så tycker jag att du åtminstone ska köra otrimmat över vintern. Gärna ett tag till så du känner dig helt säker i trafiken först.

fridasbabe
19 september 2013 · 104 Inlägg

Perb67 skrev:

fridasbabe skrev:
Perb67 - Haha låter farligt för en kille som precis tagit körkort...kanske inte blir något alls nu wink

Har du helt färskt körkort så tycker jag att du åtminstone ska köra otrimmat över vintern. Gärna ett tag till så du känner dig helt säker i trafiken först.

Jaja!!

Skämt o sido, skall i alla fall prata över det med far min. Kanske inte skall trimma det första jag gör. Precis som med moppen, trimmade efter 2 dagar big_smile

Har mycket annat jag kan göra med bilen, som fixa en ljudingång och kanske tvätta bilen hmm (Hoppas på sol imon, inget regn)

Kör farmors racing bil...
AChr
19 september 2013 · 336 Inlägg

Äh, trimma på! Jag kastade i steg 1 i min ett par veckor innan lappen, och både jag och bilen lever än idag. wink
Däremot tycker jag att du ska skippa BSR. Generellt sett brukar folk sätta Nordic Perfomance och MapTun som de två bästa när det gäller att trimma Saabar (Förutom Hirsch då, men det syns också på prislappen).

Just turbo power, no real shit.
kwansa Hmm, vet inte?
20 september 2013 · 1 775 Inlägg

Norman88 skrev:
Bara programskillnad på 1,8t och 2,0t. Aeron har dock lite större turbo mm, td04l-14t istället för en 11t som du har i din.
Dock klarar du dej bra med en box bara. Stor skillnad för liten peng.

eftersom det är en -05 så är frågan om det inte sitter Gt20 agget på bilen..... 11T kom -06 smile

Skit samma, det är samma motor och turbo fast med olika programvaror!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
fridasbabe
20 september 2013 · 104 Inlägg

kwansa skrev:

Norman88 skrev:
Bara programskillnad på 1,8t och 2,0t. Aeron har dock lite större turbo mm, td04l-14t istället för en 11t som du har i din.
Dock klarar du dej bra med en box bara. Stor skillnad för liten peng.

eftersom det är en -05 så är frågan om det inte sitter Gt20 agget på bilen..... 11T kom -06 smile

Skit samma, det är samma motor och turbo fast med olika programvaror!

Ska kolla lite när man kommer hem. Saab är ju riktigt bra bil måste jag säga.

Kör farmors racing bil...
Norman88
20 september 2013 · 55 Inlägg

Fick för mig att det satt 11t på 1,8t och 2,0t fram till just -06 då även dom körde 14t. Men skit samma. Steg 1 kräver inget sånt ändå så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang