alltså jag skiter väl fullständigt i verkstäder och säljares dravel för att tjäna pengar på konsumenter?? de vill ju byta ut halva anläggningen med torkfilter och expansionsventil när det i 90% av fallen räcker med vakumsugning samt ny gas och lite extra olja. det är rena skojjeribranschen det där, enkla pengar att tjäna!
JAG vet bäst själv, jag har jobbat som kyltekniker samt min far har varit kyltekniker hela sitt liv. och då är AC i bil ingen vetskap samt ganska litet jämfört med industri, butik samt processkyla .
jag menade att det är konstruerat för att vara 100% tätt och ska vara 100% tätt...men på en bil där omkringmiljön med vägsalt och luftfuktighet gör det hårt för systemet kan man räkna med att kondensor och oringar, tätningar blir dåliga och på vis en anledning till att det brukar börja läcka efter några år. men felet avhjälps inte genom att fylla på varje år!
En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.