Laga Trasigt Slutsteg

wille_306_
30 september 2013 · 34 Inlägg

hej jag köpte ett gas 200.4 slutsteg för några årsen, de har använts länge och funkat. vi provade för ett tag sen att paralellkoppla en 1600w baslåda me 2 12 or plus en biltema baslåda 1000 watt på 2 bryggade kanaler på mitt 4 kanalssteg, då klippte de o stängde av sig till man tog bort kopplingen, men inget gick sönder. köpte biltemas 6x9or i somras och de har funkat jättefint, dessa var kopplade per utgång 2 bak.

men ja paralellkopplade dessa i bryggat läge för 2 v sen altlså ca 600 watt t båda sammanlagt. när vi drog på börja dom ryka flera grr, men de funkade fortf, glömde ställa ner effekten på dom. o ngåra dar senare nrä min kompis dumt nog drog på full basisntällning och maxade ljduet så brann dom upp. bara diskanterna funklade men dagen efter så funkar inte steget alls.

är de svårt att laga ett slutsteg? de är i protectinmode nu. och ger ingen ström el ljud på utgångarna.
vet många som öppnat och lagat kopplingar mm inne i steget som släppt. ganska vanligt, tror ni ja kan hitta nån koppling som släppt/lödning i steget smile synd att slänga de.

o vet ni nån som lagar steg billigt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang