Angående: Diskutera campingen i kurvan på bugrun på facebook!

Tokken Team dBakuten
2 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

För er som saknar campingen i kurvan så har det startats en grupp på fejjan om detta.

Tror att för många av oss vart det inget bug run i år.. Det vart i stort sett en vanlig bilträff. Kurvan är en stor del av gemenskapen på bug run.
Det MÅSTE gå att få till en kompromiss som funkar på alla plan för de boende runt mantorp park och för oss som kommer som deltagare.

https://www.facebook.com/groups/1419976624883130/

Diskussionerna kan hållas även här för de som inte har facebook.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
2 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

Fick faktiskt höra alldeles nyss att dom som åkte på gatebil helgen efter hade campat i kurvan som normalt.
En tjejkompis som berättade som var där. Då undrar man ju direkt att varför var vi mobbade och utfrysta
från kurvan, väsnas vi verkligen mer?

Jag var på gatebil ett år, ja ETT år.. aldrig mer. Stökigare och jobbigare deltagare är svårt att hitta.

Jag kommer att försöka föra en dialog med mantorp park om detta och försöka hitta någon lösning på problemet.
Jag vill INTE ha ett Bug Run till som årets, då åker jag helt enkelt inte dit.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
beetleracing Håga locals
2 oktober 2013 · 45 Inlägg

Kändes som väldigt dåligt upplägg i år. Kurvan 2014!!!!! smile

Volkswagen 1303S "DTM edition" (1973)
C_Karlzzon Full Gas Spar Tid!!! ;)
2 oktober 2013 · 43 Inlägg

Håller med. Sög stenhårt. Va taggad redan samma dag jag åkte hem 2012. Men vilken besvikelse....

FLindgren
4 oktober 2013 · 5 089 Inlägg

Gatebil kanske betalade mer helt enkelt..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Tokken Team dBakuten
4 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

FLindgren skrev:
Gatebil kanske betalade mer helt enkelt..

Ja kanske det.. Men jag tycker man ska vara ärlig med anledningen till att man helt enkelt
stängt av hela kurvan för bug run men den är helt öppen för gatebil helgen därpå.

DET vill  jag ha ett ärligt svar på.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
4 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

C_Karlzzon skrev:
Håller med. Sög stenhårt. Va taggad redan samma dag jag åkte hem 2012. Men vilken besvikelse....

Jag var också taggad som fan inför 2013 redan när man åkte hem 2012.. MEN nu är man snarare osäker på
om man ens ska åka dit, det var för mig i alla fall en katastrof i år.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
C_Karlzzon Full Gas Spar Tid!!! ;)
4 oktober 2013 · 43 Inlägg

Tokken skrev:

C_Karlzzon skrev:
Håller med. Sög stenhårt. Va taggad redan samma dag jag åkte hem 2012. Men vilken besvikelse....

Jag var också taggad som fan inför 2013 redan när man åkte hem 2012.. MEN nu är man snarare osäker på
om man ens ska åka dit, det var för mig i alla fall en katastrof i år.

Samma här, men får försöka ge de en chans till att bättra sig till 2014. Om inte de blir bättre, så orkar jag inte dra dit iallafall..

TLO
5 oktober 2013 · 1 062 Inlägg

Man verkar tyvärr bara vilja se till att så många som möjligt betalar inträdet sedan släpper man pucken helt. Behandlingen av dagsbesökare som tvingades betala för helg var ju ett bra sätt att reta upp besökare som inte tänker komma tillbaka tyvärr. Man hade nyrenoverade duschar men klarade inte ens av att ha varmvatten i dessa, man har en lugn camping men klarade inte av att se till att folk höll käften och dämpade musiken efter 23 där, man struntar fortfarande helt i vissa utställningsklasser......och man skapar även ett "bugruin Classic" där man diskriminerar klassiska vattenkylda bilar (?)

Bugrun brukar vara trevligt då man träffar vännerna från hela landet i en trevlig miljö, får köra bana och ställa ut bilen för mycket bra pris. Därför riktigt synd att det börjar förvandlas till någon sorts fylle-mini gatebil träff.

"You Go, we go!"
Tokken Team dBakuten
24 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

Någon som har ett förslag på hur man vill att campingen ska se ut nästa år?
Jag personligen ser gärna att partycampingen ligger kvar den där är nu, och att man anlägger en lugn camping i kurvan.
Det jag börjar misstänka, eller börjar och börjar, en vän nämde att man bodde i kurvan på gatebil helgen efter bugrun och
jag misstänker att det helt enkelt handlar om PENGAR.. Norrmännen betalar bättre.
Jag vill ha ett ärligt svar från bugruns arrangörer, varför man tillät camping i kurvan helgen efter bugrun.
Samt att försöka hitta en lösning till att kunna ha camping i kurvan igen 2014.
Jag har föreslår att man får fram en representant från några av de största "lägrena" på bugrun så som meanbugs, boxerville osv osv.
Om ni vet andra större gäng som kan tänka sig att ta denna diskussionen vill jag gärna att någon skriver ner dom. Tack tack så länge!

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
24 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

Pratade nyss med Johan Grape.. Tydligen är störningsmomentet största anledningen till att man valt att ha kurvan stängd.
På min fråga om gatebil och varför man helt plötsligt fick ha kurvan öppen kunde han inte svara på för det är ett helt annat evenemang.
Så det ska jag ta upp med mantorp park, då det är deras bord.
Sen var det trängseln som var ett problem, att många helt enkelt inte fick plats. Ytan som det är idag är 40% större enligt Grape.
Jag svarade att det är ju inte där problemet ligger, ytan må vara större men den är utspridd på en massa nya framför allt MINDRE platser.
I kurvan vet vi vart vi har varandra, vi vet vart norrmännen håller till vart finnarna håller till, kurvan är en stor gemenskapspunkt som i år
inte ens existerade. Vi vart alla utspridda vilket var katastrof! Man ska enligt Grape tydliggöra till nästa år campingplatsernas utförande i
form av kartor på hemsidan samt eventuellt möjligheten till att i större grupper på förhand kunna boka upp platser för camping.
Hur det nu ska gå till får vi väl se.
Men jag ska nu ta och ringa mantorp park så får vi se vad dom har att säga.

Senast redigerat av Tokken (24 oktober 2013)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang