Chiptrim eller ej?

torpis Forummoderator
5 oktober 2013 · 10 572 Inlägg

Digital_Kicker skrev:

torpis skrev:

Digital_Kicker skrev:
Han är seriös och det ligger inte alls långt ifrån dig. smile

Utan att nämna någon så är det extremt svårt för en oinvigd att veta vem som är seriös eller inte. Att köpa program från olika länder och flasha in i bilar kan vara väldigt seriöst om man vet vad man gör och tvärt om då att köpa program från någon genuint duktig trimmare och sedan installera det fel, så blir det ju inget bra.

Det går vilda rykten om alla trimfirmor, vad dem gör eller inte gör. Svårt att hitta en röd tråd faktiskt.

Varför tar du mitt inlägg som ett exempel? Och när ännu en person citerar texten längre ner och det framkommer en massa om skojare i inläggen så börjar man undra!

TS ville ha tips om firmor. Och det är precis vad folk skrivet här. Jag är inte den första i tråden som använder ordet "seriöst" i ett inlägg.

Spelar det någon roll eller vet du någonting som jag inte vet?  Nu råkade det bli just dig jag citerade samt pointerade att inga namn nämnda.

Du skulle bli förvånad om du visste vilka de största bovarna är.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 oktober 2013 · 13 736 Inlägg

Christian S skrev:

JKDesign skrev:
Dieselkraft.se verkar vara riktigt seriösa, eller köp kcr box.

den är bara skit att montera boxar som manupilerar signalerna så nått sånt ska man INTE köpa.
vet 2 bilar som fått problem med att partikelfiltret har satts igen på med box ifrån dieselkraft och man har varit tvungen att åka till verkstad och göra en manuell rengöring av den genom att koppla in datorn till bilen.

vet en som promt vägrade att uppgradear sin programvara men ville ha en vassare bil blev en box från just dieselkraft det skulle göra så stor skillnad.

kan säga att den åkte tillbaka till dieselkraft efter att kunden insätt att det inte gjorde ett enda skit förutom att motorn gick hårdare sad

finns ingen box som klarar av att göra samma sak som en programvara.

sen finns det oxå bra och dåliga programvaror.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
torpis Forummoderator
5 oktober 2013 · 10 572 Inlägg

Growe skrev:

Christian S skrev:

JKDesign skrev:
Dieselkraft.se verkar vara riktigt seriösa, eller köp kcr box.

den är bara skit att montera boxar som manupilerar signalerna så nått sånt ska man INTE köpa.
vet 2 bilar som fått problem med att partikelfiltret har satts igen på med box ifrån dieselkraft och man har varit tvungen att åka till verkstad och göra en manuell rengöring av den genom att koppla in datorn till bilen.

vet en som promt vägrade att uppgradear sin programvara men ville ha en vassare bil blev en box från just dieselkraft det skulle göra så stor skillnad.

kan säga att den åkte tillbaka till dieselkraft efter att kunden insätt att det inte gjorde ett enda skit förutom att motorn gick hårdare sad

finns ingen box som klarar av att göra samma sak som en programvara.

sen finns det oxå bra och dåliga programvaror.

Box och pystrim är ju ungefär samma sak, att man ändrar förutsättningar som sprutet inte vet om och kan kompensera för.   Nybörjare och amatörers sätt att "lösa" problemen

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
chip-adde
9 oktober 2020 · 2 Inlägg
torpis Forummoderator
9 oktober 2020 · 10 572 Inlägg

Reklamera

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang