5661
Sök

Nyinkopplad bas fungerar ej

3 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
Tjena!

Har precis uppgraderat ljudet i min volvo 940. Har ersatt orginal högtalarna, men dessa fortfarande inkopplade till huvudenheten.

Köpte dessa komponenter på netonet idag http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 5351.3366/ och ett kabelkit med alla kablar som behövs.

Allting är inkopplat och slutsteget lyser när man vrider på tändningen, har kopplat enligt ett halvdåligt schema som man fick med, men nu till problemet.. Basen är stendöd, inte en rörelse och har testat att koppla om alla kablar utan resultat!

Vad kan problemet vara ?

Huvudenheten är en denver cau-415

Mvh Marrw
Senast redigerat av marrw (5 oktober 2013)

945 Inlägg
5 oktober 2013
marrw skrev:
Tjena!

Har precis uppgraderat ljudet i min volvo 940. Har ersatt orginal högtalarna, men dessa fortfarande inkopplade till huvudenheten.

Köpte dessa komponenter på netonet idag http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 5351.3366/ och ett kabelkit med alla kablar som behövs.

Allting är inkopplat och slutsteget lyser när man vrider på tändningen, har kopplat enligt ett halvdåligt schema som man fick med, men nu till problemet.. Basen är stendöd, inte en rörelse och har testat att koppla om alla kablar utan resultat!

Vad kan problemet vara ?

Huvudenheten är en denver cau-415

Mvh Marrw

Låter nästan som att du inte kopplat remote kabeln rätt, jag hade samma problem när jag satte den fel! hur har du kopplat?

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

3 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
Remotekabeln är det nog inga fel på för att slutsteget startar/stängs av när jag vrider på nyckeln så.
Kopplade allt enligt bruksanvisningen, dvs lågnivå från stereo till slutsteg, högtalarkabel från slutsteg till bas.
Kan det vara fel med jorden ?
Senast redigerat av marrw (5 oktober 2013)

509 Inlägg
5 oktober 2013
Var har du jordat?
Man kan elda upp stereon om man missar jorda slutsteget.

3 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
Har jordat i en bult som går ner i chassit, vid reservhjulet ungefär

Sök