Nu var det dags att renovera och uppgradera motorn och chassit. Motorn är helrenoverad och uppgraderad med smidda kolvar och stakar, upptaget vevhusvent osv. Chassit består av BC coils, IPD krägningshämmare och delrinbussningar.
fick dit slavcylindern och lite annat smått, jag tyckte inte att 707 plattan var särskilt trög faktiskt så om någon är orolig över det så är de lungt, bara att smäcka på nästa gång ni byter koppling
lite fett är bra har jag hört
så nu ska bara den andra på med, men ska handla lite vl-olja först innan drivaxlarna åker på
Ang BC coilsen, helvete vad stumt det är i det hårdaste läget, det är ju bara däcken som flexar när man försöker trycka ner bilen, men i mjukaste läget så är det nog fullt körbart på en ojämn väg
Vad var det som var lite dålig passform på tryckrören? Vad var det för fram belägg du tänker köra med? Vad kom du fram till i djungeln om belägg? Man vill ju gärna ha ett som spar skivor men ändå bettar och framförallt dammar minimalt.
Extrazz skrev: Vad var det som var lite dålig passform på tryckrören? Vad var det för fram belägg du tänker köra med? Vad kom du fram till i djungeln om belägg? Man vill ju gärna ha ett som spar skivor men ändå bettar och framförallt dammar minimalt.
man måste ha tryckröret så pass långt fram i silikonslangen vid ic så det är precis att en slangklämma går dit, anledningen till det är att annars tar tryckröret i ventilkåpan/kamkåpan och det blir lite fel vinkel eftersom med -921 flyttar man turbon åt höger (framifrån sett) så det blir kanon med downpipen för det finns oändligt med plats men resten suger
edit:
du ville veta om beläggen med det är några lågdamms belägg från bromsmannen.se MJ-R här på forumet använder dessa beläggen, han kan nog svara mer ingående om dessa beläggen är bra eller inte då jag inte har använt mina än kan jag inte svara på de
Nu är elen fixad iaf det som är kvar är: Modda tryckrören med hjälp av MJ-R Sätta dit oljekyl slangar + kylarslangar osv Sätta dit bränsleslangarna Fylla på vätskor sen kan man prova starta
Haha aa ska dit med oljekylslangar och kylarslangarna sen ska jag bara fylla på med vätskor, dock vet jag inte när jag får min olja + att det ligger en pappers plugg typ i servobehållaren som jag inte får ut