FjonkeeN's Golf mk2 Stance projekt

Evighetsprojektet. Min absolut första bil som ska få lite kärlek. Motor, växellåda, kaross, inredning. Ja allt kommer att gås igenom, men tid kommer det att ta. Mk2 galen som jag är så har jag lite delar hemma till den.
  • 82 Följare
  • 67 733 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 oktober 2018
JofooN Skrap
9 januari 2014 · 2 098 Inlägg

Ser bra ut.

Senast redigerat av JofooN (9 januari 2014)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
16 januari 2014 · 1 132 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-a05481a63cf20872d0702c1e24b6d600.jpg

Vad kan detta vara tros?

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Nopaint_3BG
20 januari 2014 · 346 Inlägg

blir riktigt bra detta! gillar vad du gjort med centrallåset & växelspaken! men var det lätt att plocka isär motorn från växellådan? tongue

FjonkeeN93 Volkswagen <3
21 januari 2014 · 1 132 Inlägg

spontanjan skrev:
blir riktigt bra detta! gillar vad du gjort med centrallåset & växelspaken! men var det lätt att plocka isär motorn från växellådan? tongue

Tackar! :-) centrallåset är ej monterat än då jag ska hämta dörrar med den lilla rutan då jag kommer satsa på lite "retro" stuk :-) växelknoppen kan du få köpa om du vill, modellanpassad till mk2, och den är aldrig använd. Pma vid intresse!

Kan slänga upp en update ikväll om någon vill det!

Edit: glömde ju svara på din fråga. Ja det va enkelt att sära på motor och låda, Inga konstigheter alls!

Senast redigerat av FjonkeeN93 (21 januari 2014)

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Nopaint_3BG
21 januari 2014 · 346 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

spontanjan skrev:
blir riktigt bra detta! gillar vad du gjort med centrallåset & växelspaken! men var det lätt att plocka isär motorn från växellådan? tongue

Tackar! :-) centrallåset är ej monterat än då jag ska hämta dörrar med den lilla rutan då jag kommer satsa på lite "retro" stuk :-) växelknoppen kan du få köpa om du vill, modellanpassad till mk2, och den är aldrig använd. Pma vid intresse!

Kan slänga upp en update ikväll om någon vill det!

Edit: glömde ju svara på din fråga. Ja det va enkelt att sära på motor och låda, Inga konstigheter alls!

härligt! då kanske man ska prova ta lös den på det sättet! smile blir nog enklast. har du kvar den tills jag börjat plocka ihop bilen så kan jag nog! men ingen mening att lägga pengar på sånt då jag behöver annat just nu tongue

robba91
4 februari 2014 · 376 Inlägg

grymt projekt! följer!

FjonkeeN93 Volkswagen <3
4 februari 2014 · 1 132 Inlägg

robba91 skrev:
grymt projekt! följer!

Tråkigt att uppdatera bara när folk ej kommenterar utan följer i tystnadens spår..
Men har iallafall köpt avgassystem och väntar på Cash så man kan köpa 35 eller 50mm2 kabel så man kan göra klart motorrummet.

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
robba91
5 februari 2014 · 376 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

robba91 skrev:
grymt projekt! följer!

Tråkigt att uppdatera bara när folk ej kommenterar utan följer i tystnadens spår..
Men har iallafall köpt avgassystem och väntar på Cash så man kan köpa 35 eller 50mm2 kabel så man kan göra klart motorrummet.

Vet hur de är man blir inte lika taggad på att lägga upp bilder osv hmm

str8
23 februari 2014 · 218 Inlägg

verkar spännande smile

Volkswagen Lupo 1.4 "JDM Killer" (2000)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
23 februari 2014 · 1 132 Inlägg

Tror jag kommer slänga upp en update till helgen.
Dock har det stått lite stilla då de varit lite strul med blästring utav motordelar samt fälgar men motordelarna är blästrade och lackerade nu iallafall! smile Har även skaffat mig en spruta big_smile
Sen har min 4dr gråa mk2 som nu är såld stulit massa tid. Har även köpt mig en Vw polo 86 -79 som också stulit massa tid.

MEN nu jävlar tänker jag satsa på att få klart bilen. Försöka få klart motorrummet tills helgen för att sedan påbörja spackla och slipa karossen! smile

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Milkman Lillen
24 februari 2014 · 213 Inlägg

Gaaah , läckra Rials!

Volvo 142 "VWolvo" (1970)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
12 mars 2014 · 1 132 Inlägg

Mjoo då har det gått en lång tid sen senaste updaten här då ja. Livet rullar på sakta men säkert. Synd bara att pengarna inte rullar in lika lätt. Akassan är ju inte dom snabbaste när det handlar om pengar DOM ska betala ut. Gått och väntat sen i början på året på cash, alltså har jag gått ett bra tag utan en inkomst. Lite lagom surt men håller dom vad dom lovar så ska pengarna finnas på mitt konto nästa vecka! Hoppas verkligen det och hoppas det är den summan jag räknar med att få så jag kan börja handla saker såsom lack, sista motordelarna och små krams så jag kan få ihop bilen!

Vart ska jag börja... Kan säga att jag har inhandlat min första veteranare tillsammans med farsan. En Vw polo 86 (mk1) 1.3 LS -79. Men tyvärr så va den för rostig undertill så den gjorde jag av mig med för ett par veckor sedan och istället trillade det in ett par 17'' fälgar med fräscha däck.
Även min dåvarandra brukis, den gråa golf mk2an är såld. Gjorde en riktigt bra förtjänst på den tycker jag. Köpte den för 3papp, slängde på lite saker jag hade hemma som låg å skräpade. Körde många underbara mil med den sen tillslut kände jag att jag behövde sälja av den och se om man kan tjäna cash på den. Givetvis gick det och jag fick sålt han för 6500:-. Ritkigt bra tycker jag då jag knappt lagt några pengar på den alls.

Men givetvis så kan man ju inte gå utan en brukis när man bor lite halvt smått ute i skogen. Så jag frågade en polare om han hade lust å byta sin passat b4 emot mina röda XXR fälgar som jag hade liggandes och det ville han! Så någon dag efter det så stod jag med en passat istället för ett par fälgar. Kanon!

Det är väl lite smått om vad som hänt utöver detta projekt. projektet har blivit lite lidande utav min ekonomiska sits så det har ej hänt sådär mycket som jag hade önskat men nu har det börja bli allt mer och det är ju behövligt då säsongen snart är här!

Nog med text! Över till lite bilder då!

En bild på polon då ja. Underbar, pigg liten rackare. Riktigt cool va den också!
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-fd0d44c317d5f9c78c60626ae03ba6ee.jpg

En av dom sista bilderna på den gråe!
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-dd6c5d805fb87ad8f2f498f3e2ae46ae.jpg

En bild på min nya brukis och mitt livs första passat! Riktigt nöjd med den ÄNSÅLÄNGE! Har ju tagit lite tid o få den vettig så man slipper skämmas i den. Men efter besiktining ska jag försöka sänka den så mycket det går med 17''arna. Räcker ekonomin blir det att sälja däcken (225/40) och smiska på 165/40 (alt. 45) och lite spacers!
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-2660ff53e59ba640173077e215c481a3.jpg

Hade även glömt hur min GTI inredning såg ut till projektet HAHA.
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-a5328e80d0cbbd5890bfe067b14c9dbf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-c84378f7c4d207464d48d87f2c04e0c2.jpg
Ena sidan så gott som klar för finspackel (jag vet att det ej är klar slipat på bilden)
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-26871a0caf3dc6faba07c95b8b516d4f.jpg

En liten ''bonus'' bild på hur kablarna VA dragna innan, men nu är allt omdraget. Alla lågnivå och högtalarkablar är dragna på passagerar sidan. Pluskabeln och kablar till spolarpumpen (ska köra spolarbehållaren i bagaget) dragna på förarsidan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-5a481ee42b92562211bf73b622ce1c6d.jpg

Imon blir det att göra klart garaget här hemma som jag håller på och gör om lite. Blir trött på all oreda man har så fick ett ryck i förrgår tongue Nya skåp, mer verktygstavlor, annan placering på hyllor osv blir det nu! big_smile
före/efter bilder kommer om ni är intresserade!

hejsvejs!

Senast redigerat av FjonkeeN93 (12 mars 2014)

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Nopaint_3BG
12 mars 2014 · 346 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Mjoo då har det gått en lång tid sen senaste updaten här då ja. Livet rullar på sakta men säkert. Synd bara att pengarna inte rullar in lika lätt. Akassan är ju inte dom snabbaste när det handlar om pengar DOM ska betala ut. Gått och väntat sen i början på året på cash, alltså har jag gått ett bra tag utan en inkomst. Lite lagom surt men håller dom vad dom lovar så ska pengarna finnas på mitt konto nästa vecka! Hoppas verkligen det och hoppas det är den summan jag räknar med att få så jag kan börja handla saker såsom lack, sista motordelarna och små krams så jag kan få ihop bilen!

Vart ska jag börja... Kan säga att jag har inhandlat min första veteranare tillsammans med farsan. En Vw polo 86 (mk1) 1.3 LS -79. Men tyvärr så va den för rostig undertill så den gjorde jag av mig med för ett par veckor sedan och istället trillade det in ett par 17'' fälgar med fräscha däck.
Även min dåvarandra brukis, den gråa golf mk2an är såld. Gjorde en riktigt bra förtjänst på den tycker jag. Köpte den för 3papp, slängde på lite saker jag hade hemma som låg å skräpade. Körde många underbara mil med den sen tillslut kände jag att jag behövde sälja av den och se om man kan tjäna cash på den. Givetvis gick det och jag fick sålt han för 6500:-. Ritkigt bra tycker jag då jag knappt lagt några pengar på den alls.

Men givetvis så kan man ju inte gå utan en brukis när man bor lite halvt smått ute i skogen. Så jag frågade en polare om han hade lust å byta sin passat b4 emot mina röda XXR fälgar som jag hade liggandes och det ville han! Så någon dag efter det så stod jag med en passat istället för ett par fälgar. Kanon!

Det är väl lite smått om vad som hänt utöver detta projekt. projektet har blivit lite lidande utav min ekonomiska sits så det har ej hänt sådär mycket som jag hade önskat men nu har det börja bli allt mer och det är ju behövligt då säsongen snart är här!

Nog med text! Över till lite bilder då!

hoppas bilderna kommer nu! big_smile

FjonkeeN93 Volkswagen <3
13 mars 2014 · 1 132 Inlägg

spontanjan skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Mjoo då har det gått en lång tid sen senaste updaten här då ja. Livet rullar på sakta men säkert. Synd bara att pengarna inte rullar in lika lätt. Akassan är ju inte dom snabbaste när det handlar om pengar DOM ska betala ut. Gått och väntat sen i början på året på cash, alltså har jag gått ett bra tag utan en inkomst. Lite lagom surt men håller dom vad dom lovar så ska pengarna finnas på mitt konto nästa vecka! Hoppas verkligen det och hoppas det är den summan jag räknar med att få så jag kan börja handla saker såsom lack, sista motordelarna och små krams så jag kan få ihop bilen!

Vart ska jag börja... Kan säga att jag har inhandlat min första veteranare tillsammans med farsan. En Vw polo 86 (mk1) 1.3 LS -79. Men tyvärr så va den för rostig undertill så den gjorde jag av mig med för ett par veckor sedan och istället trillade det in ett par 17'' fälgar med fräscha däck.
Även min dåvarandra brukis, den gråa golf mk2an är såld. Gjorde en riktigt bra förtjänst på den tycker jag. Köpte den för 3papp, slängde på lite saker jag hade hemma som låg å skräpade. Körde många underbara mil med den sen tillslut kände jag att jag behövde sälja av den och se om man kan tjäna cash på den. Givetvis gick det och jag fick sålt han för 6500:-. Ritkigt bra tycker jag då jag knappt lagt några pengar på den alls.

Men givetvis så kan man ju inte gå utan en brukis när man bor lite halvt smått ute i skogen. Så jag frågade en polare om han hade lust å byta sin passat b4 emot mina röda XXR fälgar som jag hade liggandes och det ville han! Så någon dag efter det så stod jag med en passat istället för ett par fälgar. Kanon!

Det är väl lite smått om vad som hänt utöver detta projekt. projektet har blivit lite lidande utav min ekonomiska sits så det har ej hänt sådär mycket som jag hade önskat men nu har det börja bli allt mer och det är ju behövligt då säsongen snart är här!

Nog med text! Över till lite bilder då!

hoppas bilderna kommer nu! big_smile

haha nu är bilderna uppe! big_smile har så kass data hemma så kör alltid updatesen i 2 delar. Först texten, posta inlägget, redigera och upp med bilder big_smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
David_91
13 mars 2014 · 221 Inlägg

Ser riktigt bra ut smile prem lagd!

kimboow Vw fantast gamla som nya.
15 mars 2014 · 16 Inlägg

tack vare den vita försvann så kunde den röda komma ut från vinterförvaringen , och ja en öhh host ett till projekt köptes in..... tongue

Fordon: Volkswagen 412 LE 1973 "fula Ankungen "
Volkswagen Passat Kombi Red Edition
Volkswagen Bubbla Yper Gustav
Ligg lågt, för högre upp kommer du inte ! :)
Volkswagen 1200 117 Soltak "Rosa Pantern" (1962)
Volkswagen 1500 Lim 113 "Miss Jane" (1967)
Volkswagen 1600 Squareback "RallyWalle" (1970)
Sagge957 Japs-Samt VW Älskare
20 mars 2014 · 32 Inlägg

Väldans najjs projekt smile lite synd bara att de var en mk2 sad gillar mk1 lite mer. men bara "lite" tongue
men annars säger jag "keep it up" kmr garanterat att följas smile

Volvo 245 GL "B6254Turbo" (1981)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
20 mars 2014 · 1 132 Inlägg

Sagge957 skrev:
Väldans najjs projekt smile lite synd bara att de var en mk2 sad gillar mk1 lite mer. men bara "lite" tongue
men annars säger jag "keep it up" kmr garanterat att följas smile

Man tackar! Mk1 är riktigt Najs MEN mk2 har fallit mig mer i smaken. Men inte omöjligt att det trillar in en mk1 någongång i framtiden!

Har bytt bort passaten emot en org lågmilad mk2 som ni ser bland mina bilar. Tanken är att sno coilsen och fälgarna ifrån projektbilen tills lacken är lagd och är så gott som klar. Kommer att leva riktigt fattigt för att spara in varenda slant till projektbilen.

Så som sagt coilsen kommer att hamna på automatarn inom snar framtid. Ska försöka skicka iväg fälgarna på lack nästa vecka. Sen i slutet av april så lämnar jag fälgar o däck på krängning :-)

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Sagge957 Japs-Samt VW Älskare
22 mars 2014 · 32 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

Sagge957 skrev:
Väldans najjs projekt smile lite synd bara att de var en mk2 sad gillar mk1 lite mer. men bara "lite" tongue
men annars säger jag "keep it up" kmr garanterat att följas smile

Man tackar! Mk1 är riktigt Najs MEN mk2 har fallit mig mer i smaken. Men inte omöjligt att det trillar in en mk1 någongång i framtiden!

Har bytt bort passaten emot en org lågmilad mk2 som ni ser bland mina bilar. Tanken är att sno coilsen och fälgarna ifrån projektbilen tills lacken är lagd och är så gott som klar. Kommer att leva riktigt fattigt för att spara in varenda slant till projektbilen.

Så som sagt coilsen kommer att hamna på automatarn inom snar framtid. Ska försöka skicka iväg fälgarna på lack nästa vecka. Sen i slutet av april så lämnar jag fälgar o däck på krängning :-)

Ser fram emot den dagen det trillar in en mk1 smile
Vilka fälgar tänkt du lacka? XXR:orna eller? isåfall vilken lack ha du tänkt dig? smile

Volvo 245 GL "B6254Turbo" (1981)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
23 mars 2014 · 1 132 Inlägg

Sagge957 skrev:

FjonkeeN93 skrev:

Sagge957 skrev:
Väldans najjs projekt smile lite synd bara att de var en mk2 sad gillar mk1 lite mer. men bara "lite" tongue
men annars säger jag "keep it up" kmr garanterat att följas smile

Man tackar! Mk1 är riktigt Najs MEN mk2 har fallit mig mer i smaken. Men inte omöjligt att det trillar in en mk1 någongång i framtiden!

Har bytt bort passaten emot en org lågmilad mk2 som ni ser bland mina bilar. Tanken är att sno coilsen och fälgarna ifrån projektbilen tills lacken är lagd och är så gott som klar. Kommer att leva riktigt fattigt för att spara in varenda slant till projektbilen.

Så som sagt coilsen kommer att hamna på automatarn inom snar framtid. Ska försöka skicka iväg fälgarna på lack nästa vecka. Sen i slutet av april så lämnar jag fälgar o däck på krängning :-)

Ser fram emot den dagen det trillar in en mk1 smile
Vilka fälgar tänkt du lacka? XXR:orna eller? isåfall vilken lack ha du tänkt dig? smile

Ser också fram emot den dagen! :-)
Xxr fälgarna är ju sålda. Så det är dom ljusblåa som ska lämnas på lackering och dom kommer bli kritvita! Kommer bli skitiga direkt men får vaxa och underhålla dom hela tiden. Fräscha vita fälgar är ju ett stort plus!

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang