Mystiskt ljudfel på Volvo 855

Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
9 oktober 2013 · 327 Inlägg

Mitt ljudsystem är kopplat på det sättet att kopplas slutsteget ur så fungerar inget. Nu har det konstiga skedd att det är endast en högtalare som spelar alla andra är helt tysta inkl baslådan. Har testat att koppla ur baslådan och koppla in den, ingen skillnad. Har kollat ledningarna samt att kontakterna på slutsteget sitter ordentligt på.

Jag har absolut ingen aning om vad som har skedd...funderade på om det kan vara något med slutsteget eftersom detta felet plötsligt kom från en dag till en annan men det konstiga då är ju att det skulle egentligen inte ha spelat i någon högtalare om slutsteget skulle ha lagt av eftersom allt är kopplat igenom det...

Någon med tips eller ideér???

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
peringen
9 oktober 2013 · 12 Inlägg

Jag skulle prova att skifta högtalarkablarna, prova alla kablar på den enda utgång som fungerar för att se
om övriga högtalare fungerar.
Min gissnig är att det är fel på steget.
Helst skulle du ha ett annat slutsteg att testa för att höra om du får ljud på alla högtalare då.
Mvh

Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
9 oktober 2013 · 327 Inlägg

Jag själv misstänker steget... DLS CA 30 steg med DLS "12" i portad låda.


peringen skrev:
Jag skulle prova att skifta högtalarkablarna, prova alla kablar på den enda utgång som fungerar för att se
om övriga högtalare fungerar.
Min gissnig är att det är fel på steget.
Helst skulle du ha ett annat slutsteg att testa för att höra om du får ljud på alla högtalare då.
Mvh

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang