AAK
2 november 2013
· 102 Inlägg
jag kommer att ha samma koncept med att lätt kunna ta bort det mesta inför besiktning.
Jag var väldigt inne på att få i subaru lådan med grejer från Subarugears och även om det är dyrt så kommer arbetet vara inne i växellådan som är värst och mycket enklare jobb på karossen än att kapa nästan allt så som jag kommer att göra nu.
Jag nämnde att det skulle vara dyrt men det är inte anledningen till att jag inte kommer köra på det konceptet. Det kommer att kosta mer att skaffa passande vw 4-växlad låda för effekten om inte MEEEER! Anledningen till att jag inte kör på det är att jag inte kommer att besikta med den motorn och därmed kommer jag att behöva ta ur både sub.lådan och motorn och in med både besikt- motorn och lådan!på nåt sätt känns det enklare att behöva dra ut motorn och bort med adapterkittet än att byta lådan helt vartannat år. Dessutom behöver jag kortade drivaxlar. Vet inte hur kopplingen och växlingarna kommer att vara, är det bara att koppla ihop de?
Jag kan fortfarande ändra mig angående växellådan, OM och endast om kopplingen och växlingarna förblir som de är på det sättet att jag kan sätta i vw lådan inför besiktning utan större modifiering. Med sub lådan och fästen som man kan beställa från sub.gears blir karossen mer tacksam.
Flippa styrstagen är på g, jag väntar bara på nya styrstag så brotschar jag hålen innan montering..
Råkade tydligen beställa 3 brotschar heheheh, nån som är ute efter en?
Senast redigerat av AAK (2 november 2013)