3444
Sök

Skära bonocell ?

2 644 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Shaoo ;D

Nu börjar planeringarna för den venton som ska få sig en rejäl omgång efter vintern.. och ja har kommit fram till att jag inte har en aning om hur ja ska skära bonocellen för att få den "slät" de blir ju mycket mycket mer jobb om den blir vågig o konstigt.. Så jag undrar om nån vet vad ja ska använda för att forma bonocellen ?

Tack på förhand // Lindgren

Johan Lindgren

Envis optimist
454 Inlägg
10 november 2006
Ska tydligen funka att ta typ en pianotråd och en batteriladdare. Har dock inte provat själv men du kan läsa denna sida där det disskuteras: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=25328

757 Inlägg
10 november 2006
är som när man bygger tex landskap till modelljärnvägar så mna man göra samma sak med en ficklampa ich en metalltråd så blir tråden varm som attans o skär igenom frigoliten tex.

2 644 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
Lanjin skrev:
är som när man bygger tex landskap till modelljärnvägar så mna man göra samma sak med en ficklampa ich en metalltråd så blir tråden varm som attans o skär igenom frigoliten tex.

Kan du förklara lite mer hur ja ska göra ?

Johan Lindgren

1 417 Inlägg
11 november 2006
Peter_J_H skrev:
Du kommer ju att få slipa i vilket fall, hur du än gör det.. Det blir alltid kantigt och vågigt. När man använder sig av tipsen ovanför så blir det bara ycket små vågor och små kanter....

När man gör som de andra beskriver kan man nog spackla direkt på, och SEN slipa. Annars måste han nog dra några vändor med slip-papper innan spacklet.

2 644 Inlägg
11 november 2006
Trådstartare
Holme skrev:
Peter_J_H skrev:
Du kommer ju att få slipa i vilket fall, hur du än gör det.. Det blir alltid kantigt och vågigt. När man använder sig av tipsen ovanför så blir det bara ycket små vågor och små kanter....

När man gör som de andra beskriver kan man nog spackla direkt på, och SEN slipa. Annars måste han nog dra några vändor med slip-papper innan spacklet.

okey då vet jag smile Man  tackar smile

Johan Lindgren

Sök