4143
Sök

Någon som gillar flugfiske?

Senator
323 Inlägg
11 november 2006
jao den har sin charm! flugfiske har jag testat! 1 gång och det va inte så hiskeligt seriöst! det va kolsvart ute och jag stod på en brygga och vevade med spöt som en flugsmälla ungefär! såg nog ganska kul ut men va faan! fisk blev det ingen iaf! hehe! ska nöta ut jerk utrustningen till en början först! sen får vi se om det blir flugfiske när jag tröttnar på det!

Freddeponken skrev:
dr_weber skrev:
flugfiske? njäe, men allt annat förutom flugfiske! köpte mig en jerkbait utrustning i somras! mycke roligt faktiskt! men har inte fått nått påt än:S haha! men det är ju ganska mkt teknik ju! får dra lite vårgäddor när isen släpper!

jerkbait har säkert sin charm men jag lovar dig att testar du flugfiske så finner du garanterat mer charm i det=) Du kan fiska gädda med det också!

kom nu inte och säg att du testat och tyckte det var helt B för då har jag skrivit ett helt onödigt inlägg här=) haha

Mvh Fredde

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

2 644 Inlägg
11 november 2006
THEBADGUY skrev:
Flugfiske är så sjukt kul. Är det mesta jag gör i fiske väg smile. Alltid lika kul när man får napp på fluga. Lite mer känsla enligt mig tongue

de där håller ja me om smile det är känslan som är underbar smile Också riktigt riktigt skönt o stå en kväll när de e solnedgång vid en fors o höra vattnet big_smile Ujuj big_smile

Johan Lindgren

FreddeK
11 november 2006
Trådstartare
Spjutski skrev:
Ahh nu blev man ju och längta till sommaren och myggens surr som nästan överröstar forsens brus smile. Har provat att kasta lite fluga hemma på gården och en gång faktiskt också fått en mört.... Själv smyger man omkrng med ett litet lätt kastspö och viftar iväg små spinnare. Funkar faktiskt riktigt bra på öringarna.

Vart fiskar ni då? Själv blir det alltid åtminstone en vända per sommar till Härjedalsfjällen och de stora öringarna.

/Micke

Du du du Micke du MÅSTE flugfiska på dom där öringarna..dom är mer värda en att få smaka skrot=) haha
Ne skämt åsido men kännslan att fånga på flugspö är riktigt härligt så kan starkt rekomendera det. Sen att spinnare och ett litet Ultralätt spö också är trevligt vet jag med och är även lite enklare om man inte vill lägga ner så mycket tid.

Mvh Fredde

GREASEMONKEY
822 Inlägg
30 juli 2010
Jag dammar av denna tråden lite smile

Jag har precis tagit tummen ur och köpt mig ett riktigt amatör en hands flugfiskespö för 899:- på Marin och fritid !
passade på att köpa lite blandat med flugor, våta och torra.
Så nu på söndag natt börjar jag, mina två bröder och farsan att köra 110mil upp till Jockfall där vi ska pröva fiskelyckan, kommer nog köra mycket spinfiske men huvudsaken är att vi tre bröder ska lära oss att flugfiska, farsan ska lära oss tongue det ska bli en riktig upplevelse !
Senast redigerat av 770_EVOLVE (30 juli 2010)

Mvh S.Österdahl

Sök