Chevelle 1970 ss 454

Efter ett dåligt lackarbete av ett företag och lite motorproblem måste bilen plockas isär
  • 71 Följare
  • 47 800 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 oktober 2014
69Camino
30 oktober 2013 · 259 Inlägg

Runt 463, 464, 465. Om man räknar 030= 461, 060= 468.
Gott!:-)

Tommson
2 november 2013 · 98 Inlägg

Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 november 2013 · 14 058 Inlägg

Tommson skrev:
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Inte för att jag är så hemma på just detta men ett par tusen varv iaf. skulle jag gissa på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tommson
2 november 2013 · 98 Inlägg

Vettemannen skrev:

Tommson skrev:
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Inte för att jag är så hemma på just detta men ett par tusen varv iaf. skulle jag gissa på.

/Benny

Hittade på 2300varv det kanske skulle passa

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 november 2013 · 14 058 Inlägg

Tommson skrev:

Vettemannen skrev:

Tommson skrev:
Funderar på att byta turbin men vad ska man ha i stallspeed? hmm

Inte för att jag är så hemma på just detta men ett par tusen varv iaf. skulle jag gissa på.

/Benny

Hittade på 2300varv det kanske skulle passa

Ja, det kanske skulle gå säger jag som inte kan men gissar! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
69Camino
2 november 2013 · 259 Inlägg

Beror på vad kammen drar.
E du osäker ring till en som kunnig i ämnet om du vet nån. å berätta vad du har för prylar i moroten, kam osv. å va du ska ha bilen till så talar han om vad du ska ha.
Min 427:a hade ja 3500 kammen började dra vid 4000 på den å d funkade kanon tycker jag. Slirar ju en del men kul istan, bara gasa till lite å däckspinn:-) :-). Men skulle gissa på mellan 2500-3000. Du lär ju ha ca500kusar va?

Tommson
2 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Beror på vad kammen drar.
E du osäker ring till en som kunnig i ämnet om du vet nån. å berätta vad du har för prylar i moroten, kam osv. å va du ska ha bilen till så talar han om vad du ska ha.
Min 427:a hade ja 3500 kammen började dra vid 4000 på den å d funkade kanon tycker jag. Slirar ju en del men kul istan, bara gasa till lite å däckspinn:-) :-). Men skulle gissa på mellan 2500-3000. Du lär ju ha ca500kusar va?

Ok det är så man räknar detta min börjar dra vid typ 2200 varv så då kanske man ska ha en 2500- 2800 får nog fråga någon om detta kanske skulle byta till en lite tuffare kam den var ju jävligt snäll nu:))

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
3 november 2013 · 259 Inlägg

Lite rupp på tomgång måste d ju va i smällan;-) köra rulle eller hyd? Finns nån kam som kallas "voodoo" den påstås va ruppig.

Tommson
15 november 2013 · 98 Inlägg

Jag har funderat lite och kollat på youtube ska man sätta i en grym stereo i bilen eller inte?
Eller ska man nöja sig med V8 mullret? 😃😃

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
below_ slappt&fint
16 november 2013 · 376 Inlägg

nöj dig med v8a mullret och nån runkig sterio till cruising bara

Chrysler Windsor "Stjärtfenan" (1957)
69Camino
17 november 2013 · 259 Inlägg

Stereo är alltid kul, men muller är bättre. Onödiga pengar om du uppgraderar motorn ytterligare iframtiden
(snurrax2) :-) :-)

Tommson
17 november 2013 · 98 Inlägg

below_ skrev:
nöj dig med v8a mullret och nån runkig sterio till cruising bara

Det är inte lätt att bestämma men hade en riktig skitstereo i år och det funkade 😜

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Tommson
17 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Stereo är alltid kul, men muller är bättre. Onödiga pengar om du uppgraderar motorn ytterligare iframtiden
(snurrax2) :-) :-)

Håller med dig men nu börjar problemet att en kille som säljer stereo grejer har gett mig ett bra erbjudande. Har köpt ett 10,2 block så tänkte bygga något roligt till nästa vinter för finns inte en chans att jag har råd att bygga en motor nu😜😃 632 kanske eller större funkar tydligen på blocket jag köpte och dom topparna jag har är för små för en riktig bb.

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
18 november 2013 · 259 Inlägg

Hehe, ska du bli reklampelare?? Jobbig sits alltså (ilands problem) Lägg pengarna på 632:an :-) har du ingen speldosa nu då? Räcker det inte med "vanlig" stereo? 6x9:or i hatthyllan en liten låda under dem å kickpanelen. Typ så jag har d, fast sen har ja ju ingen 632 som ja behöver överrösta:-) Ska du stå på Elmia????????? :-)

Tommson
18 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Hehe, ska du bli reklampelare?? Jobbig sits alltså (ilands problem) Lägg pengarna på 632:an :-) har du ingen speldosa nu då? Räcker det inte med "vanlig" stereo? 6x9:or i hatthyllan en liten låda under dem å kickpanelen. Typ så jag har d, fast sen har ja ju ingen 632 som ja behöver överrösta:-) Ska du stå på Elmia????????? :-)

Jag har bestämt mig idag det blir en stereo och sen blir det motorbygge under sommaren då dom topparna jag behövde kostade 3300dollar och vevpartiet var inte heller billigt så jag måste spara en del:) barnen vill hellre åka mustang för det finns stereo i den och om det finns i chevellen får jag välja hihi

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
19 november 2013 · 259 Inlägg

Hehe, såklart att du vill:-) Låter som att det kommer å bli en riktig morot de där! Strippen nästa??

Tommson
19 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Hehe, såklart att du vill:-) Låter som att det kommer å bli en riktig morot de där! Strippen nästa??

Haha kanske vem vet detta verkar kunna bli hur som helst::smile)))

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
19 november 2013 · 259 Inlägg

hehe, stolle:-)

Tommson
24 november 2013 · 98 Inlägg

Någon som vet vilka garantier som gäller på en lack? Killen som skulle ficksa lacken på bilen och som jag har haft kontakt med hela tiden är nu långtidssjukskriven och hänvisar till sin chef som inte är lätt att komma överens med:)) Men det borde ju inte vara något problem när killen som tog in jobbet och är lack ansvarig har lovat att göra om lacken:/

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
24 november 2013 · 259 Inlägg

Inte en aning, men firman får ju lösa d oavsett om snubben är sjuk eller inte. (tycker jag)

En polare blev påkörd bak på sin camaro 68, fixade firma som skulle laga bilen, hand i hand med förs.bolaget. Firman kursade efter ett tag, å innan dom gjorde det ville polarn byta firma å låta andra fixa bilen men det gick inte förs.bolaget med på, då skulle han få pröjsa allt själv???
Tycker att vill/kan dom inte fixa bilen (omjobb) låt nån annan göra jobbet å skicka räkningen till dom som gjorde ett dåligt jobb från början. Ta kontakt med tv programet PLUS :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang