Chevelle 1970 ss 454

Efter ett dåligt lackarbete av ett företag och lite motorproblem måste bilen plockas isär
  • 71 Följare
  • 47 809 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 oktober 2014
Tommson
24 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Inte en aning, men firman får ju lösa d oavsett om snubben är sjuk eller inte. (tycker jag)

En polare blev påkörd bak på sin camaro 68, fixade firma som skulle laga bilen, hand i hand med förs.bolaget. Firman kursade efter ett tag, å innan dom gjorde det ville polarn byta firma å låta andra fixa bilen men det gick inte förs.bolaget med på, då skulle han få pröjsa allt själv???
Tycker att vill/kan dom inte fixa bilen (omjobb) låt nån annan göra jobbet å skicka räkningen till dom som gjorde ett dåligt jobb från början. Ta kontakt med tv programet PLUS :-)

Mm jag kan säga att man funderar ganska mycket på en lösning men imorgon får vi svaret:/

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Tommson
26 november 2013 · 98 Inlägg

Japp nu är det klart:smile) det blir ny lack på hela bilen och jag börjar demontera det sista idag !

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Jackson_
26 november 2013 · 594 Inlägg

Tommson skrev:
Japp nu är det klart:smile) det blir ny lack på hela bilen och jag börjar demontera det sista idag !

de låter ju inte dumt,har man gjort ett dåligt jobb får man göra om och göra rätt !  finns det bild på skadorna/defekterna ?


mvh

Tommson
26 november 2013 · 98 Inlägg

Jackson_ skrev:

Tommson skrev:
Japp nu är det klart:smile) det blir ny lack på hela bilen och jag börjar demontera det sista idag !

de låter ju inte dumt,har man gjort ett dåligt jobb får man göra om och göra rätt !  finns det bild på skadorna/defekterna ?


mvh

Finns gör det men har ingen lust att dela detta när dom sköte detta snyggt:))

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 november 2013 · 14 059 Inlägg

Tommson skrev:

Jackson_ skrev:

Tommson skrev:
Japp nu är det klart:smile) det blir ny lack på hela bilen och jag börjar demontera det sista idag !

de låter ju inte dumt,har man gjort ett dåligt jobb får man göra om och göra rätt !  finns det bild på skadorna/defekterna ?


mvh

Finns gör det men har ingen lust att dela detta när dom sköte detta snyggt:))

Det finns väl ingen anledning att hålla på med bilderna. Kul att det sköttes snyggt. Lycka till med lacken nu!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tommson
26 november 2013 · 98 Inlägg

Vettemannen skrev:

Tommson skrev:

Jackson_ skrev:

de låter ju inte dumt,har man gjort ett dåligt jobb får man göra om och göra rätt !  finns det bild på skadorna/defekterna ?


mvh

Finns gör det men har ingen lust att dela detta när dom sköte detta snyggt:))

Det finns väl ingen anledning att hålla på med bilderna. Kul att det sköttes snyggt. Lycka till med lacken nu!

/Benny

Tack jag hoppas verkligen att dom lyckas denna gång

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
27 november 2013 · 259 Inlägg

Fan va gott:-) Ja d gör dom, har ju lite press på sig nu......

Tommson
27 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Fan va gott:-) Ja d gör dom, har ju lite press på sig nu......

Haha tror inte dom vill lacka en tredje gång:))

Sitter och kollar på nytt oljetråg vad ska man ha för något?

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
27 november 2013 · 259 Inlägg

Ett som håller tätt, hade jag valt:-)
Alu är ju lite overkill men samtidigt går d hand  ihand med dina planer.....och det håller tätt!!!

Tommson
27 november 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
Ett som håller tätt, hade jag valt:-)
Alu är ju lite overkill men samtidigt går d hand  ihand med dina planer.....och det håller tätt!!!

Kollade på moroso ?

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
27 november 2013 · 259 Inlägg

Funkar säkert, känt märke ju:-) Blir nog bra oavsett:-)

Tommson
30 november 2013 · 98 Inlägg

Fan vad bra idag hittade vi varför den har dragit i sig en jävla massa bensin:smile) det var hål i tanken så är det någon som har en tank liggande så säg till:smile))

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 november 2013 · 14 059 Inlägg

Tommson skrev:
Fan vad bra idag hittade vi varför den har dragit i sig en jävla massa bensin:smile) det var hål i tanken så är det någon som har en tank liggande så säg till:smile))

En riktig bil ska ju dra lite soppa men det kan ju finnas gränser även för en Cheva. wink
Lycka till att hitta en hel tank.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tommson
30 november 2013 · 98 Inlägg

Vettemannen skrev:

Tommson skrev:
Fan vad bra idag hittade vi varför den har dragit i sig en jävla massa bensin:smile) det var hål i tanken så är det någon som har en tank liggande så säg till:smile))

En riktig bil ska ju dra lite soppa men det kan ju finnas gränser även för en Cheva. wink
Lycka till att hitta en hel tank.

/Benny

Haha det har du rätt i men jag tänkte att det skulle gå billigare med insprutning men detta förklarar mycket:) varje gång man gasa luktade det bensin och vi hittade ingen läcka men på fyllnads röret var av på ovansida så det var ca 1 cm öppet rakt ner och fy fan vad skit det var i tanken typ småsten mm::smile)

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
69Camino
1 december 2013 · 259 Inlägg

hehe, gött å hitta småsten som stopp i matarslangen:-))
Kan du inte svetsa röret? Eller är tanken osså dålig? Renovera tanken då?

Tommson
1 december 2013 · 98 Inlägg

69Camino skrev:
hehe, gött å hitta småsten som stopp i matarslangen:-))
Kan du inte svetsa röret? Eller är tanken osså dålig? Renovera tanken då?

Tror att den har gjort sitt den hade varigt lagad en gång förut:) men såg att det fanns på blocket får ringa honom och fråga imorgon:) bild på tanken kommer

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Tommson
4 december 2013 · 98 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122831/122831-5da4a5a8fe93e8ee36a96837236e1bf8.jpg
Sprickan som var i tanken



https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122831/122831-f3a322bcfb904251bc16cb94979e4dd7.jpg
Tror att jag ska byta till 3tum nästa årsmile



https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122831/122831-5dfdeb11f3e9db7f79779af9c71315f9.jpg
Tänkte nu när bilen är isärtagen så lackar jag om ramen och den blir högblank.
Jag har testat en sprayburk med svart färg och 2k klarlack på detta ytan blev grymt blank. Kul att testa grejer man säljer nästan varje dag !

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Tommson
6 december 2013 · 98 Inlägg

Någon som testat att klarlacka pulverlackad yta med våtlack???

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Thedawe
6 december 2013 ·

jäkligt läcker bil!

har du bestämt dej för vad du ska ha för turbin?

Tommson
6 december 2013 · 98 Inlägg

Thedawe skrev:
jäkligt läcker bil!

har du bestämt dej för vad du ska ha för turbin?

Tack:) jag har inte bestämt än tänkte fråga han som ska renovera lådan vilken turbin han tycker jag ska ihop med lådan

Chevrolet Chevelle "Silverpilen" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang