5134
Sök

Hur ska remoten kopplas?

22 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Tjena, jag håller på att koppla in ett slutsteg och har nu bara remoten kvar att koppla in. Jag har en blå kabel i kablaget bakom stereon som det står "Power antenna" och undrar då om det är denna jag ska koppla remoten på? Och isåfall, hur gör jag? ska jag bara ta en sockerbit med power antenn kabeln i ena ändan och remote kabeln från slutsteget i andra? eller hur gör jag? tacksam för svar smile

498 Inlägg
29 oktober 2013
Jo exakt, dessa två ska kopplas ihop! Bästa är väl att löda ihop dessa två så du inte får nå glapp eller störningar!

22 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:
Jo exakt, dessa två ska kopplas ihop! Bästa är väl att löda ihop dessa två så du inte får nå glapp eller störningar!

Okej, tack för hjälpen, men jag ska alltså bara koppla ihop dessa två sladdar ( remote från slutsteget och power antenna )  och inte nån annan då för att få slutsteget att funka som det ska?

498 Inlägg
29 oktober 2013
Timmaa skrev:
Markus1987 skrev:

Okej, tack för hjälpen, men jag ska alltså bara koppla ihop dessa två sladdar ( remote från slutsteget och power antenna )  och inte nån annan då för att få slutsteget att funka som det ska?

Nå självklart så ska det ju även dras RCA ifrån stereon till slutsteget, samt + kabel från batteri och jordkabel till chassit!

22 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:
Timmaa skrev:
Markus1987 skrev:

Nå självklart så ska det ju även dras RCA ifrån stereon till slutsteget, samt + kabel från batteri och jordkabel till chassit!

Jo självklart detta är redan klart, men jag menade om det skulle på nått sätt kopplas en sladd till tillsammans med dom andra två sladdarna? Men det är alltså bara remoten och power antenna som ska kopplas ihop och inte nån annan sladd? smile

498 Inlägg
29 oktober 2013
Timmaa skrev:
Markus1987 skrev:
Timmaa skrev:

Jo självklart detta är redan klart, men jag menade om det skulle på nått sätt kopplas en sladd till tillsammans med dom andra två sladdarna? Men det är alltså bara remoten och power antenna som ska kopplas ihop och inte nån annan sladd? smile

Exakt! Dom två ska kopplas ihop, dom funkar så att när du drar igång tändningen till bil/stereo så skickar den signal till slutsteget att starta också!

22 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:
Timmaa skrev:
Markus1987 skrev:

Exakt! Dom två ska kopplas ihop, dom funkar så att när du drar igång tändningen till bil/stereo så skickar den signal till slutsteget att starta också!

Okej tack

Sök