Byta stereo i Renault med kod

skosula
8 november 2013 · 16 Inlägg

Tjena! Jag har tänkt Byta stereo i min Renault Mégane från 97 där det just nu sitter originalstereo som jag inte kan använda för där är någon kod som jag inte fick med när jag köpte bilen. Nu undrar jag ifall man kan sätta in en ny stereo utan problem med kod. Eller måste den låsas upp först innan man byter stereo?
Mvh

soyd
8 november 2013 · 1 853 Inlägg

Jag kan tyvärr inget om Renault... Men koden lagras i själva stereon så att om någon snor den så måste kod anges, om det är så att den tappat strömen någon gång kan det bli samma sak om man har otur (Koden bör även lagras i bilens dator så att den klarar ström avbrott etc men i ditt fall tydligen inte...) Men du kan annars kolla med Renault om dom inte kan ordna fram koden till din bil via chassinummet osv, om du nu av någon anledning vill ha kvar original stereon. Förmodligen måste du komma in till dem med bilen då de inte kan ge ut koder till höger och vänster..

Jag skulle inte tro att det är några problem att plocka ur den och efter montera någon eftermarknads stereo. Du kan behöva någon iso adapters osv har som sagt ingen koll på Renault.

/mvh soyd

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 november 2013 · 14 007 Inlägg

Vi hade en Scorpio för en del år sedan som det hände samma sak, strömmen försvann p.g.a. reparation eller batteribyte så det var bara att ta kontakt med Ford så fick man koden trots att bilen var nästan 15 år gammal. Det borde fungera likadant med Renault.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang