4128
Sök

Försvunnen/stulen ankstjärt till volvo 740.

Scania v8. Din dröm, min verklighet.
461 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Är värt ett försök här även om det nog inte kommer att ge något resultat då den försvann i postens händer..

Ingen som känner någon i västkusts trakterna runt Göteborg som på något mysko sätt blivit vid en ankstjärt till 740 nu i veckan? Köpte en ankstjärt som jag fick skickad med posten men så när jag skulle hämta ut den så var det bara lite tidningspapper och adresslappen som fanns.. Den var välpaketerad då jag fick bild på den innan den skickades. Så någon måste ha öppnat paketet för att kunna ta den sad  Vid inlämning av den så vägde den 2.6kg då jag bad om en bild på kvittot av avsändaren. Men när den kommer till sorteringen så väger den bara 1.0kg.. 1.45x0.17x0.07m
Och så här såg paketet ut när jag skulle hämta ut det.. Väger knappast 2.6kg eller 1.0kg och är definitivt inte 1.45m lång..
https://www1.garaget.org/gallery/images/195/194446/194446-9a8c997528bf5b994062b54d819d3aaf.jpg
Gav 800 för vingen. Man blir extra arg och ledsen då man bara har 1050kr att röra sig med i månaden sad

Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan

5 089 Inlägg
9 november 2013
Om paketet var öppnat\skadat skulle du aldrig ta emot det från posten .Eller var det förseglat när du hämtat det?

\Lindgren

461 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
Om paketet var öppnat\skadat skulle du aldrig ta emot det från posten .Eller var det förseglat när du hämtat det?

Jag löste aldrig ut det hos posten då dom rekommenderade mig att lämna kvar det utan jag tog en bild på det och lät det vara kvar.. Har ringt postens support och dom skulle försöka hitta den men jag tvekar på att dom kommer göra det..

Mvh Jonathan

14 381 Inlägg
9 november 2013
Som FLindgren säger så skulle du inte hämta ut det när du såg hur paketet såg ut. Det går inte att komma i efterhand och klaga efter det att du hämtat ut det. I så fall får du nog bita i det sura äpplet.

/Benny

14 381 Inlägg
9 november 2013
Scania-Jonte skrev:
FLindgren skrev:

Jag löste aldrig ut det hos posten då dom rekommenderade mig att lämna kvar det utan jag tog en bild på det och lät det vara kvar.. Har ringt postens support och dom skulle försöka hitta den men jag tvekar på att dom kommer göra det..

Är det skickat med nån försäkring eller rek så borde du få ut pengarna för det.

/Benny

461 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Scania-Jonte skrev:
FLindgren skrev:

Är det skickat med nån försäkring eller rek så borde du få ut pengarna för det.

/Benny

Det är just det jag inte vet..

Mvh Jonathan

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 november 2013
Kanske har delat på sig i postens sorterings maskin etc. Bara anmäla den försvunnen. Borde vara rätt lätt att identifiera den. tex längd. färg. material. etc

1 324 Inlägg
10 november 2013
Extrazz skrev:
Kanske har delat på sig i postens sorterings maskin etc. Bara anmäla den försvunnen. Borde vara rätt lätt att identifiera den. tex längd. färg. material. etc

Låter väldigt troligt faktiskt.. Man ser ju att paketet är avslitet i ovankant!

461 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
Den är hittad..

Mvh Jonathan

6 740 Inlägg
12 november 2013
va roligt att det ordnades sej smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

461 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
va roligt att det ordnades sej smile

Ja det tyckte jag också först, tills jag fick en bild på den sad
https://www1.garaget.org/gallery/images/195/194446/194446-88b1ca9fdbb3f32530e8dac050de0227.jpg

Mvh Jonathan

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
12 november 2013
Synd att den verkar vara knäckt.

Sök