Volvo Styling av 945:a

Turbo_Erik
14 november 2006 · 526 Inlägg

Man brukar 45 profil på 17" däck..
18" så brukar man ha 40 profil..

Så det blir ju samma mått ungefär, på däck och fälg tillsamans..

Inga probliem med 18"

Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
14 november 2006 · 162 Inlägg

Men om jag tar 18" behöver jag några spacerplattor?? fattar inte...  :s

Funderar på dessa fäljar undrar om ni kan hjälpa mig smile (http://www.gummihuset.se/) volvo 940 -97. (alla storlekar) Sida 2.

Övriga - SCORPION

Specialen V - WENATCHI

Sida 3

TSW - BLACK ICE (5-bult)

ASA - RACING GT Black

storlekan blir 17 eller 18 tum.

Skriv vad du tycker wink

/Sunken

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Goofy Volvotok
14 november 2006 · 38 Inlägg

beror på fälgens ET, om fälgarna har ET20-25 så ska du inte behöva ha några spacers, men eftersom de inte finns så många fälgar te 2/7/940 så kan man köra med S/V70 850 fälgar, och eftersom dom har ET40 ungefär så måste du ha spacers på typ 20 mm,
Spacers finns att köpa här www.jbraceparts.se

745 Turbo -88
Volvo 240 "GL Turbo" (1991)
Volvo 765 "V8" (1990)
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
15 november 2006 · 162 Inlägg

Goofy skrev:
beror på fälgens ET, om fälgarna har ET20-25 så ska du inte behöva ha några spacers, men eftersom de inte finns så många fälgar te 2/7/940 så kan man köra med S/V70 850 fälgar, och eftersom dom har ET40 ungefär så måste du ha spacers på typ 20 mm,
Spacers finns att köpa här www.jbraceparts.se

Tack wink Det hjälpte mycket smile

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
15 november 2006 · 162 Inlägg

Har laggt upp en bild på bilen smile Men den är från i sommras lite skitig också :S  Men alltid en bild

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
16 november 2006 · 153 Inlägg

liten lista:

sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are

Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom.. smile

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
16 november 2006 · 162 Inlägg

Kaliber_ skrev:
liten lista:

sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are

Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom.. smile

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
17 november 2006 · 162 Inlägg

Någon som har fler sidor som jag kan vara intrecerad av?

*volvo vinge
*sterio
*tonade rutor var är det billigast?
*mm

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
18 november 2006 · 153 Inlägg

speedfight89 skrev:

Kaliber_ skrev:
liten lista:

sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are

Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom.. smile

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/27013/27013-283534.jpg

MVH//Davve

Senast redigerat av Kaliber_ (18 november 2006)

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
villon
18 november 2006 · 684 Inlägg

Kaliber_ skrev:

speedfight89 skrev:

Kaliber_ skrev:
liten lista:

sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are

Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom.. smile

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

kapa fjädrar är det värsta man kan göra på en bil,, blir inge bra,, sen e de dåligt med,, köp redig sänktningssats istället det är det värt

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
19 november 2006 · 153 Inlägg

villon skrev:

Kaliber_ skrev:

speedfight89 skrev:

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

kapa fjädrar är det värsta man kan göra på en bil,, blir inge bra,, sen e de dåligt med,, köp redig sänktningssats istället det är det värt

Vet du ens vad du snackar om..? Om du kapar 1.5 varv så blir det lika lågt som med sänkningssats. Bara att det blir bra mycket billigare! Har du nåt bra argument till att inte sänka med vinkelslipen så vill jag gärna höra det!

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
Goofy Volvotok
19 november 2006 · 38 Inlägg

villon skrev:

Kaliber_ skrev:

speedfight89 skrev:

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

kapa fjädrar är det värsta man kan göra på en bil,, blir inge bra,, sen e de dåligt med,, köp redig sänktningssats istället det är det värt

men på en volvo 7/900 så är de de enda å göra om de ska bli lågt, med sänkningsats blir de på tok för högt, dock blir ju väghållningen bättre då

745 Turbo -88
Volvo 240 "GL Turbo" (1991)
Volvo 765 "V8" (1990)
Spelis
19 november 2006 · 1 926 Inlägg

Kaliber_ skrev:
liten lista:

sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are

Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom.. smile

Glöm inte o byta avgasrör också ! De är ju ärtrör orginal ju

MissLazer
19 november 2006 · 68 Inlägg

Kaliber_ skrev:

villon skrev:

Kaliber_ skrev:

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

kapa fjädrar är det värsta man kan göra på en bil,, blir inge bra,, sen e de dåligt med,, köp redig sänktningssats istället det är det värt

Vet du ens vad du snackar om..? Om du kapar 1.5 varv så blir det lika lågt som med sänkningssats. Bara att det blir bra mycket billigare! Har du nåt bra argument till att inte sänka med vinkelslipen så vill jag gärna höra det!

Kör då med kapade fjädrar i mina bilar, byter ut dom sunkiga å köper nya, har väldigt dålig erfarenhet av riktiga sänkningssatser,

I don´t care what people say, I just do it anyway
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
20 november 2006 · 162 Inlägg

Men när man kapar fjädrarna ska man kapa nerifån eller uppifrån eller 1 varv uppe och ett varv nere???

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Goofy Volvotok
20 november 2006 · 38 Inlägg

nerifrån, där fjädern INTE "går ihop" på sista varvet

745 Turbo -88
Volvo 240 "GL Turbo" (1991)
Volvo 765 "V8" (1990)
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
22 november 2006 · 162 Inlägg

Kaliber_ skrev:

speedfight89 skrev:

Kaliber_ skrev:
liten lista:

sänkning
classic lack på kofångarna
960 bakljus
Ersätt sidoblink med USA emblemen från volvo
USA blink fram
Add-on / 960 kjolar
Add-on läpp fram
moddad v70 vinge med vitt bromsljus
960 handtag
960 torkarplast bak
ta bort emblemen bak
18" MM Evo eller andra 5-ekrade 18":are

Det var det jag kunde komma på nu.. hehe det finns mycket annat att göra med dom.. smile

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

Hejsan
Jävligt snygg bil wink

Jag undrar var du köpte dom där usa blinkerserna fram?? är det orginal storlek?
Väldigt snyggt!

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
14 december 2006 · 153 Inlägg

speedfight89 skrev:

Kaliber_ skrev:

speedfight89 skrev:

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

Hejsan
Jävligt snygg bil wink

Jag undrar var du köpte dom där usa blinkerserna fram?? är det orginal storlek?
Väldigt snyggt!

Köpte dom på realcar.. du får modda rätt mycket på både blinkes och fästen för att dom ska passa..

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
Smoke
14 december 2006 · 692 Inlägg

villon skrev:

Kaliber_ skrev:

speedfight89 skrev:

Sänkningen hur gör jag det lättast/billigast? är det bara att köpa ett par nya stötdämpare?

Kapa fjädrarna ungefär 2.5 varv först.. Sen får du prova dig fram..  Jag brukar göra så här.
Fram:
1. Skit i fjäderklämmor! De e för fjantar tongue
2. Kapa fjädern ett varv. Kapa till det återstår 3mm av fjäderns tjocklek. Sänk ner bilen ( bli inte rädd när det smäller till)
3. Bryt, bänd och vrid i det som är kapat av fjädern och snurra den ner runt fjäderskålen.

Bak:
1. Kapa fjädern 2 varv på varje sida.
2. Kolla om det blir bra.. Om det inte blir tillräckligt, kapa ett halvt varv i taget tills det blir bra.

När du är klar ocjh tycker att det ser bra ut så sätter du fast fjädrarna bak med slangklämmor, Fram borrar du ett hål i fjäderskålen och drar ett vajerlås igenom så att fjädern sitter fast.

Kom ihåg att du måste stå på plan mark för att den inte ska bli sned... Jag har gjort det miljarder gånger (kanske inte, men iaf 9 ggr) och det har alltid funkat hur bra som helst.

Detta var första lektionen i äkta bonnasänkning. Ett annat alternativ är att köpa sänkningssats men det är mycket krångligare och dyrare!

Här är min gamla.. Sänkt 3,5 varv fram och 4 bak:

http://static.garaget.org/archive/4626/ … 283534.jpg

MVH//Davve

kapa fjädrar är det värsta man kan göra på en bil,, blir inge bra,, sen e de dåligt med,, köp redig sänktningssats istället det är det värt

hmm.. Visst är det bättre om man har riktigt sänkningssats men vad använder du bilen till? Ligger du i 200 blås i kurverna så okej då är det värt att köpa riktiga grejer, jag har kapade på min och den kränger lite i 180 i lite skarpare kurvor men man får bara köra 110 i sverige så kapade fjädrar tycker jag fungerar bra!

Det är billigare och lite lättare, sen kan det bli problem vid besiktningen men det är en annan sak smile

Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
15 december 2006 · 162 Inlägg

okej, hur mycket kapade du?

Nu har jag varigt och köpt vita fram blinkers smile ska försöka montera dom i helgen och lägga upp bild wink
hade bra

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang