1994
Sök

Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om... Visa mer

Member of LowMotion
210 205 Visningar
Projektet avslutat 31 juli 2016
Member of LowMotion
1 705 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
martinbmwe46 skrev:
figge_stunter skrev:
Martinbmwe46: Tack för länkarna och beskrivningen hur jag ska göra smile

Så lite så!
Dessa ska passa iaf så fråga mig om du inte får dit dom. Men sen tycker jag du ska köpa diod regplåtslampor med och bagage belysning.

Regplåt är 2st 39 mm spollampor och bagaget är 2 st 42 mm spollampor.

Absolut smile

Regplåtsbelysningen är det redan bytt på smile I bagaget byts ju självklart också när man gör övriga bilen smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Jag borde egentligen inte skriva något och ta ut "segern" i förskott, men jag gör det ändå! wink

I fredags var jag iväg och sökte lite jobb, fick positiva svar från de flesta företagen, vilket kändes redigt gött.
Gick in på coop och snackade med dom i ca 2-3 min sen sa dom att jag kunde komma och provjobba på lördagen big_smile Det gick riktigt bra, fick mycket positiv feedback från "kollegorna" osv så jag tror att jag kommer få jobba endel nu under påsk (hoppas på det iaf) smile

Ska på intervju lite senare idag på rusta, så får hoppas på att det går bra smile

På torsdag ska jag på intervju på Ica Maxi, så vi får hoppas att även det går vägen smile

Nu ÄNTLIGEN känns det som att det kommer börja hända något med detta hittills totalt värdelösa projekt big_smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
1 april 2014
Härligt!! smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

301 Inlägg
1 april 2014
Då håller vi tummar och tår big_smile

If there's a will there's a way :)

BONKERS
519 Inlägg
1 april 2014
Fan va gött figge!!! Ville se dig få till den här bilen ännu fetare än ådin:)

428 Inlägg
1 april 2014
Gött att höra! Lycka till big_smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
FelixNevhage skrev:
Härligt!! smile

Bumblebi skrev:
Då håller vi tummar och tår big_smile

gotich skrev:
Fan va gött figge!!! Ville se dig få till den här bilen ännu fetare än ådin:)

Joel0666 skrev:
Gött att höra! Lycka till big_smile

Tack så mycket!! big_smile På Rusta snackade jag med chefen, han sa att dom skulle bygga om butiken, och att dom antagligen kommer behöva folk för att fixa allt det, men han var fortfarande inte säker eftersom dom inte hade kommit så långt än med hur många som behövde vara med och hjälpa till, men han lät väldigt positiv till att jag åkte dit och presenterade mig osv, så vi får väl se smile

Passade på att lacka mina njurar idag då krom inte är min grej + att jag ville ha något att göra wink
La inte ner allt ör mycket tid på det eftersom dom ändå ska bytas ut när jag köpt ny huv smile

Före/efter:
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/01/19691888501616483433931080499339n.jpg
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/01/160697685876528414969698842486n.jpg

http://oijoij-hd.com/images/2014/04/01/1557472858765210816370603204528n.jpg
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/01/1000703785876524081636725378935n.jpg
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/01/10151170858765010816390215337768n.jpg

Det är dom små detaljerna som gör skillnad, inte för att det är så mycket till uppdatering, men den blev lite råare imo, vad tycker ni? smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

301 Inlägg
1 april 2014
Blev riktigt snyggt smile

If there's a will there's a way :)

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Bumblebi skrev:
Blev riktigt snyggt smile

Tackar smile

Passade även på att plocka ut baksätet för att dammsuga det, men jag orkade inte fortsätta med resten av bilen tongue

//Latmasken

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

287 Inlägg
1 april 2014
Blir fint detta när det blir klart, man gör det man orkar/hinner med så blir det bra i slutändan! smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
QuattroMartin skrev:
Blir fint detta när det blir klart, man gör det man orkar/hinner med så blir det bra i slutändan! smile

Ja precis! Men jag är så ivrig att ta igen den tiden som jag tappat nu när jag varit arbetslös ;P Men får försöka lugna mig lite tills jag har pengar smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

287 Inlägg
1 april 2014
figge_stunter skrev:
QuattroMartin skrev:

Ja precis! Men jag är så ivrig att ta igen den tiden som jag tappat nu när jag varit arbetslös ;P Men får försöka lugna mig lite tills jag har pengar smile

Joo precis, utan pengar kommer man inte långt och det man kan göra gratis är inte mycket :p

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
QuattroMartin skrev:
figge_stunter skrev:
QuattroMartin skrev:

Joo precis, utan pengar kommer man inte långt och det man kan göra gratis är inte mycket :p

Nej verkligen inte! Har försökt så gott det går, men motivationen har inte riktigt funnits där. Men är rätt nöjd att jag fått rengöra bilen där det nog ALDRIG har varit rengjort, tonat lampor och blinkers och lackat diverse smådelar smile
Har lagt totalt 50kr på allt, så det känns rätt ok smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

362 Inlägg
1 april 2014
Blev bra med svarta njurar! skönt att få pärlan lite vår fin med dammsugning! wink

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Billling skrev:
Blev bra med svarta njurar! skönt att få pärlan lite vår fin med dammsugning! wink

Aadå, de blev bra, så blir att inhandla svarta/kolfiber njurar sen smile Jag dammsög bara sittdynan om jag ska vara helt ärlig wink Men imorgon tänkte jag dammsuge hela jäkla bilen, plocka loss baksätet igen och göra rent tanken, eventuellt plocka liss framsäten om det inte är allt för jobbigt (ska försöka se om man hittar en guide så det går snabbt och lätt)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
1 april 2014
Fan va kul figge, med jobb alltså! Grattis!

Helt klart ett bra lyft med njurarna och kul att det är några updates överhuvudtaget, bättre det än en död tråd och jag tror de flesta av dina följare eller alla till och med vet att detta kommer sluta riktigt bra detta projektet! smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

362 Inlägg
1 april 2014
figge_stunter skrev:
Billling skrev:

Aadå, de blev bra, så blir att inhandla svarta/kolfiber njurar sen smile Jag dammsög bara sittdynan om jag ska vara helt ärlig wink Men imorgon tänkte jag dammsuge hela jäkla bilen, plocka loss baksätet igen och göra rent tanken, eventuellt plocka liss framsäten om det inte är allt för jobbigt (ska försöka se om man hittar en guide så det går snabbt och lätt)

Jag tog ur mitt förar säte när jag skulle måtta på dom nya stolarna och kan säga att det var kul att städa i ordning där! smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Rillependent skrev:
Fan va kul figge, med jobb alltså! Grattis!

Helt klart ett bra lyft med njurarna och kul att det är några updates överhuvudtaget, bättre det än en död tråd och jag tror de flesta av dina följare eller alla till och med vet att detta kommer sluta riktigt bra detta projektet! smile

Tack som f*n!! Riktig motivationshöjande kommentar! Det värmer big_smile

Billling skrev:
figge_stunter skrev:
Billling skrev:

Jag tog ur mitt förar säte när jag skulle måtta på dom nya stolarna och kan säga att det var kul att städa i ordning där! smile

Ja jag har plockat ur stolar förut men inte på en spass "ny" bil, så man vet ju aldrig när och om det ska komma några felkoder när man gör något! ;P Men har iaf läst att det kan vara bra att koppla ur pluspolen om man ska plocka ur stolarna, medans BMW Group Göteborg säger att det är lugnt sålänge man inte sätter på tändningen...
Jag väljer nog att ta det säkra före det osäkra och plocka loss kablarna från batteriet.
Ja det blir faktiskt riktigt kul att städa när man har så stor yta att röra sig på och man kommer åt överallt! smile

Har funderat på om man ska göra en matt-tvätt också, men känns riskabelt att spola av mattan med vatten, för vill ju inte att de ska börja mögla om den inte hinner bli 100% torr tongue

(Ni får ursäkta mina stavfel, får skylla på hala tangenter) wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

287 Inlägg
2 april 2014
Lägger en prem när jag ändå är här och kollar!smile
Tänkte även fråga, du har ju bytt till xenon ser jag. Sitter dina lampor "fast"?
Fick hem mitt xenon och mina sånna fästen eller vad man ska kalla det men jag tycker att lampan glappar för mycket, den sitter lixom inte fast som den borde. Hur sitter dina eller har du helt enkelt skitit i det? :p

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
QuattroMartin skrev:
Lägger en prem när jag ändå är här och kollar!smile
Tänkte även fråga, du har ju bytt till xenon ser jag. Sitter dina lampor "fast"?
Fick hem mitt xenon och mina sånna fästen eller vad man ska kalla det men jag tycker att lampan glappar för mycket, den sitter lixom inte fast som den borde. Hur sitter dina eller har du helt enkelt skitit i det? :p

Kul att höra! smile
Jag limmade faktiskt fast lampan i det fästet eftersom varken lampan eller fästet är speciellt dyra att köpa om man skulle behöva byta ut smile (har för mig att det inte ska vara så dyrt iaf)
Anledningen till att jag limmade fast lampan var dels för att dom inte riktigt satt fast ordentligt eller som du säger, glappade för mycket, den andra anledningen vad för att jag hade STORA problem med att vrida runt fästet så det satt fast, och då var det väldigt krångligt att hålla koll så lampan satt rätt samtidigt tongue

Men så för att summera det hela, ja jag limmade fast lampan och fästet smile

Btw, Idag skulle jag skruva ur stolarna och baksätet mm... men fick fan inte loss dom bakre bultarna till förarstolen, någon som vet hur man ska gå tillväga eller är det bara att jag får ta i lite mer för att mina har satt sig?
Men tänkte iaf att jag kunde dammsuga upp det värsta av skiten MEN så hittade jag inte min långa förlängninssladd, så jag nådde inte till bilen med dammsugaren :'C

Så jag satte mig och skrubbade bort "all" jäkla skit från slutrören eftersom dom såg förjävliga ut innan!
Före/efter:
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/02/1173761850161715010053262288853n.jpg
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/02/1510590859517304074494868521412n.jpg

Blev fortfarande inte bra, men skiten satt såpass hårt så jag var tvungen att slipa bort det... Men avgassystemet ska ju ändå byggas om när man får tid, lust och pengar så då är det ingen större idé att lägga flera timmar på slutrören wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök