3376
Sök

Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om... Visa mer

Member of LowMotion
210 085 Visningar
Projektet avslutat 31 juli 2016
Member of LowMotion
1 705 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
ekstrom_d skrev:
Du får ta de lugnt med all den powern under huven wink haha så du inte drar alla motorfästen tongue

Har satt på org-luftfilter igen, sliter för mycket däck (och tydligen motorfästen) med sportluftfiltret! wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
3 juni 2014
har stått still nu tycker jag smile hur går de? smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
FelixNevhage skrev:

Det går inget vidare... Fick min första lön, men ALLT gick åt till räkningar -.-
Bilen står stilla eftersom jag fått något jobbigt el-problem... Tror det kan vara startmotorn hmm

Kan ju lägga upp några bilder från senast bilen rullade:
http://oijoij-hd.com/images/2014/06/04/8589632678240800635268272407469248512432o.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/06/04/103712571020188837711975467330058o.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/06/04/1037660010201873108738054102604788o.jpg

Målen just nu (i rangordning)
- Coilovers
- 18" fälgar med rätt däck
- Luftfjädring
Därefter får vi se vad pengarna räcker till i år, men planen är att den ska vara "klar" till början av 2015.
Så projektet är lite försenat... wink

Passar även på att länka en annons (pengarna kommer gå oavkortat till projektet), så gör en god gärning och köp mina grejer! wink haha
http://www.blocket.se/goteborg/Helt_nya … 15&w=1
Här även mer grejer som kan ingå vid snabb och smidig affär smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
4 juni 2014
figge_stunter skrev:
FelixNevhage skrev:

Det går inget vidare... Fick min första lön, men ALLT gick åt till räkningar -.-
Bilen står stilla eftersom jag fått något jobbigt el-problem... Tror det kan vara startmotorn hmm

Kan ju lägga upp några bilder från senast bilen rullade:
http://oijoij-hd.com/images/2014/06/04/ … 12432o.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/06/04/ … 30058o.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/06/04/ … 04788o.jpg

Målen just nu (i rangordning)
- Coilovers
- 18" fälgar med rätt däck
- Luftfjädring
Därefter får vi se vad pengarna räcker till i år, men planen är att den ska vara "klar" till början av 2015.
Så projektet är lite försenat... wink

Passar även på att länka en annons (pengarna kommer gå oavkortat till projektet), så gör en god gärning och köp mina grejer! wink haha
http://www.blocket.se/goteborg/Helt_nya … 15&w=1
Här även mer grejer som kan ingå vid snabb och smidig affär smile

ah där ser man, keep up the good work smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

227 Inlägg
5 juni 2014
såg dina PSade bilder i hemåsänk, skulle bli brutalt grymt!!!!

dock har jag en undran på varför du ska köpa coils sen byta till luft? åk som det är och lägg krut på luft så fort det går big_smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
5 juni 2014
Trådstartare
H_landen skrev:
såg dina PSade bilder i hemåsänk, skulle bli brutalt grymt!!!!

dock har jag en undran på varför du ska köpa coils sen byta till luft? åk som det är och lägg krut på luft så fort det går big_smile

Haha jaa det hade varit fett som fan!! big_smile Sjukt att bilderna ändå han få såpass många likes innan dom kom på att det va ps wink

Kan väl lägga upp bilderna här också då bara för skojs skull ;D
http://oijoij-hd.com/images/2014/06/05/E46_CSL_ROTIFORM.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/06/05/E46_CSL_ROTIFORM_REAR.jpg

Jag ska köpa coils pga 2 anledningar.... den första är för att det är totalt värdelöst att köra utan fjädrar!
Den andra är för att jag kommer köra bagovercoils, då kan jag justera lite bättre hur låg jag vill ha den så jag kan få det fitment jag är ute efter smile
Dessutom så är det ju lätt att byta ut bälgarna mot fjädrar igen när den väl ska in på besiktning smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

25 Inlägg
5 juni 2014
figge_stunter skrev:
Jag ska köpa coils pga 2 anledningar.... den första är för att det är totalt värdelöst att köra utan fjädrar!
Den andra är för att jag kommer köra bagovercoils, då kan jag justera lite bättre hur låg jag vill ha den så jag kan få det fitment jag är ute efter smile
Dessutom så är det ju lätt att byta ut bälgarna mot fjädrar igen när den väl ska in på besiktning smile

Hur tänkte du bygga för att få sådär mycket camber fram? smile
Har du hittat någon bra sida som säljer bageovercoils? totalt slut på att höjja-sänka-höjja-sänka på mina stackers HSD smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
5 juni 2014
Trådstartare
inzlike skrev:
figge_stunter skrev:

Har du hittat någon bra sida som säljer bageovercoils? totalt slut på att höjja-sänka-höjja-sänka på mina stackers HSD smile

Justerbara topplagringar med lite modifikation av fjädertornen wink (kommer nog inte ha exakt såhär mycket camber fram)
Street Trend som ägs av Christoffer Geiros kommer jag köpa grejena ifrån smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

25 Inlägg
6 juni 2014
figge_stunter skrev:
inzlike skrev:
figge_stunter skrev:

Justerbara topplagringar med lite modifikation av fjädertornen wink (kommer nog inte ha exakt såhär mycket camber fram)

Okej! ang cambern trodde jag du skulle gå all in på nya bärarmar och hela köret, vart nyfiken då jag har lite liknande planer smile
Street trend säger du! ska ta en titt smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
6 juni 2014
Trådstartare
inzlike skrev:
figge_stunter skrev:
inzlike skrev:

Okej! ang cambern trodde jag du skulle gå all in på nya bärarmar och hela köret, vart nyfiken då jag har lite liknande planer smile

asså, behövs verkligen andra bärarmar osv för att få mer camber fram? yikes
Ja gör det, han är grymt duktig på det han gör och jag har för mig att han har luft på alla sina 3 bilar! wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

25 Inlägg
6 juni 2014
figge_stunter skrev:
inzlike skrev:
figge_stunter skrev:

Ja gör det, han är grymt duktig på det han gör och jag har för mig att han har luft på alla sina 3 bilar! wink

Om du har så Pma mail adress till han smile
Ja alltså ska du åka som dina bilder så behlvs ganska ordentliga modifikationer på framvagn ja smile har max negativt ställt på mina HSD topplagringar och jag märker inte ett skit att det skulle vara någon form av camber fram smile
så längre undre bärarm är väl en grej och sen krängningstagen har jag kastat bort för länge sen smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
6 juni 2014
Trådstartare
inzlike skrev:
figge_stunter skrev:
inzlike skrev:

Om du har så Pma mail adress till han smile
Ja alltså ska du åka som dina bilder så behlvs ganska ordentliga modifikationer på framvagn ja smile har max negativt ställt på mina HSD topplagringar och jag märker inte ett skit att det skulle vara någon form av camber fram smile
så längre undre bärarm är väl en grej och sen krängningstagen har jag kastat bort för länge sen smile

Åå fan! Aja vi får se hur jag gör, kanske inte behövs så mycket camber fram utan mest bak? smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

301 Inlägg
7 juni 2014
Dem japanksa VIP-byggena har ganska kraftigt modifierade hjulupphängningar för att kunna ha så mycket camber som på dina ps-bilder, men jag tycker go for it, du kommer få en stört unik bil då kan jag säga wink

If there's a will there's a way :)

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Bumblebi skrev:
Dem japanksa VIP-byggena har ganska kraftigt modifierade hjulupphängningar för att kunna ha så mycket camber som på dina ps-bilder, men jag tycker go for it, du kommer få en stört unik bil då kan jag säga wink

Hade varit coolt som fan! smile men måste fokusera på de viktigaste sakerna nu så får "detaljerna" komma allt eftersom smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
7 juni 2014
skall du ha mer än -0,5 grader camber fram så kommer inte dina drivknutar att må bra, det du måste ha är längre drivaxlar och förstärkta knutar om du vill att det skall hålla i längden.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Twins skrev:
skall du ha mer än -0,5 grader camber fram så kommer inte dina drivknutar att må bra, det du måste ha är längre drivaxlar och förstärkta knutar om du vill att det skall hålla i längden.

Vet inte om du tänkt på detta, men min bil är bakhjulsdriven Osmile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
7 juni 2014
figge_stunter skrev:
Twins skrev:

hahaha xD herre gud tänkte på fwd.
Tänkt på att samma sak gäller där smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Twins skrev:
figge_stunter skrev:
Twins skrev:

Haha jag ar bara tvungen att kommentera det wink Men jag förstå vad du menar smile
Har ju rätt "mycket" camber bak nu för att inte justerat något, men får se om det räcker eller om jag ska köpa camberstag osv sen tongue

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

25 Inlägg
11 juni 2014
figge_stunter skrev:
Twins skrev:
figge_stunter skrev:

Haha jag ar bara tvungen att kommentera det wink Men jag förstå vad du menar smile
Har ju rätt "mycket" camber bak nu för att inte justerat något, men får se om det räcker eller om jag ska köpa camberstag osv sen tongue

kan lova att jag har ganska så mkt mera en -0,5 grader på min och knutarna har hållt ihop en sålänge iaf, men det är ju ingen racer precis, low&slow cool
kommer du till gatebil freddan?

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
inzlike skrev:
figge_stunter skrev:
Twins skrev:

kan lova att jag har ganska så mkt mera en -0,5 grader på min och knutarna har hållt ihop en sålänge iaf, men det är ju ingen racer precis, low&slow cool
kommer du till gatebil freddan?

Okej okej, nej precis.. min är ju bara 320 på 170hk, så det är verkligen ingen rääser!

Tror inte det, blir lugnt med bilträffar i år för krutet kommer läggas på att få "färdigt" bilen smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök